פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
פותח הנושא - הודעות: 148
- הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 33 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
"שלשה חייהן אינם חיים: הרחמנין, והרתחנין, ואניני הדעת. ואמר רב יוסף: כולהו איתנהו בי" - יש בי כל שלשת התכונות הללו. נכון שהגמ' בענית (דף ד, ע"א) אומרת: "האי צורבא מרבנן דרתח - אורייתא הוא דקא מרתחא ליה", אך זה מדובר על כולם - ולא לזה התכוון רב יוסף.
ערכים:
-
- הודעות: 1033
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 759 פעמים
- קיבל תודה: 342 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
איפה הבעיה בזה שהוא רתחן? בסה"כ הוא צריך לעבוד על המידות שלו ולא לכעוס איפה שאסור.
-
- הודעות: 1033
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 759 פעמים
- קיבל תודה: 342 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
לא הבנת אותי אני אומר שאין שום בעיה בזה שאמורא נולד עם מידה כזו או אחרת, אא"כ אתה מאלו שטוענים בכל תוקף שהסיפור שמובא בכמה ספרים על משה רבינו (עם מלך שהיה בקי בחכמת הפרצוף ושלח מישהו למדבר לצייר את פניו של משה רבינו וכשהציור הגיע הוא ראה שזה פנים של אדם עם מידות רעות והוא רצה להרוג את הצייר כי בטח שהוא לא צייר נכון וכו') לא יכול להיות נכון כי בטח משה רבינו נולד כאדם מושלם, ואכן יש כאלו במשך הדורות שטענו כך.
-
פותח הנושא - הודעות: 148
- הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 33 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
שניאור כתב: ↑08 יולי 2019, 11:46לא הבנת אותי אני אומר שאין שום בעיה בזה שאמורא נולד עם מידה כזו או אחרת, אא"כ אתה מאלו שטוענים בכל תוקף שהסיפור שמובא בכמה ספרים על משה רבינו (עם מלך שהיה בקי בחכמת הפרצוף ושלח מישהו למדבר לצייר את פניו של משה רבינו וכשהציור הגיע הוא ראה שזה פנים של אדם עם מידות רעות והוא רצה להרוג את הצייר כי בטח שהוא לא צייר נכון וכו') לא יכול להיות נכון כי בטח משה רבינו נולד כאדם מושלם, ואכן יש כאלו במשך הדורות שטענו כך.
לגבי הסיפור ההזוי על משה רבינו ע"ה, כבר כתב בשו"ת בני בנים (חלק ד, מאמר ד, הערה 5) כשהוא מעיר על מעשה ברוריא וכותב:
סיפור זה אינו נמצא בדברי חז"ל ולא נודע מקורו ושאר ראשונים לא הזכירוהו", לנוכח רצף התמיהות הללו, העלה: "ושמא יסודו באיזה סיפור או מקור אחר שנשתרבב שמה של ברוריה לתוכו. ועל רש"י אין תלונה כי הוא רשם מה ששמע. והגם שאין להשוות בין רש"י לאחרונים, נמצא דומה לזה ב'תפארת ישראל' בסוף משניות קידושין (אות סז) שהביא באהדה סיפור מוזר על משה רבנו, ומאז התברר שמקור הסיפור היה סיפור הגויים אודות אריסטו".
-
- הודעות: 1030
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 369 פעמים
- קיבל תודה: 469 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
שניאור כתב: ↑08 יולי 2019, 11:46לא הבנת אותי אני אומר שאין שום בעיה בזה שאמורא נולד עם מידה כזו או אחרת, אא"כ אתה מאלו שטוענים בכל תוקף שהסיפור שמובא בכמה ספרים על משה רבינו (עם מלך שהיה בקי בחכמת הפרצוף ושלח מישהו למדבר לצייר את פניו של משה רבינו וכשהציור הגיע הוא ראה שזה פנים של אדם עם מידות רעות והוא רצה להרוג את הצייר כי בטח שהוא לא צייר נכון וכו') לא יכול להיות נכון כי בטח משה רבינו נולד כאדם מושלם, ואכן יש כאלו במשך הדורות שטענו כך.
כמו למשל המהרי"ל דיסקין שאמר שהמכתב ההוא [שבו הובא הסיפור] מזוייף, או האדר"ת שכתב (בהסכמתו לספר כליל תפארת) "חלילה וחלילה להאמין בדיבה זו לחרף מערכות תפארת ישראל, ישתקע הדבר ולא יאמר".
-
- הודעות: 2397
- הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
- נתן תודה: 1474 פעמים
- קיבל תודה: 377 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
תוספת לקושיה. רב יוסף במקום אחר מעיד על עצמו שהוא ענוותן
-
פותח הנושא - הודעות: 148
- הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 33 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
פלא פלאים, וכי עדיף להאמין לתפארת ישראל על סיפור הזוי זה, ולהטיל מום בק"ק רעיא מהימנא????!בנציון כתב: ↑08 יולי 2019, 12:42שניאור כתב: ↑08 יולי 2019, 11:46לא הבנת אותי אני אומר שאין שום בעיה בזה שאמורא נולד עם מידה כזו או אחרת, אא"כ אתה מאלו שטוענים בכל תוקף שהסיפור שמובא בכמה ספרים על משה רבינו (עם מלך שהיה בקי בחכמת הפרצוף ושלח מישהו למדבר לצייר את פניו של משה רבינו וכשהציור הגיע הוא ראה שזה פנים של אדם עם מידות רעות והוא רצה להרוג את הצייר כי בטח שהוא לא צייר נכון וכו') לא יכול להיות נכון כי בטח משה רבינו נולד כאדם מושלם, ואכן יש כאלו במשך הדורות שטענו כך.
כמו למשל המהרי"ל דיסקין שאמר שהמכתב ההוא [שבו הובא הסיפור] מזוייף, או האדר"ת שכתב (בהסכמתו לספר כליל תפארת) "חלילה וחלילה להאמין בדיבה זו לחרף מערכות תפארת ישראל, ישתקע הדבר ולא יאמר".
-
- הודעות: 1030
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 369 פעמים
- קיבל תודה: 469 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
מה שכתב האדר"ת חלילה לחרף מערכות תפארת ישראל, כוונתו היתה למשה רבינו ולא לספר תפארת ישראל.טוב וחסד כתב: ↑08 יולי 2019, 13:34פלא פלאים, וכי עדיף להאמין לתפארת ישראל על סיפור הזוי זה, ולהטיל מום בק"ק רעיא מהימנא????!בנציון כתב: ↑08 יולי 2019, 12:42שניאור כתב: ↑08 יולי 2019, 11:46לא הבנת אותי אני אומר שאין שום בעיה בזה שאמורא נולד עם מידה כזו או אחרת, אא"כ אתה מאלו שטוענים בכל תוקף שהסיפור שמובא בכמה ספרים על משה רבינו (עם מלך שהיה בקי בחכמת הפרצוף ושלח מישהו למדבר לצייר את פניו של משה רבינו וכשהציור הגיע הוא ראה שזה פנים של אדם עם מידות רעות והוא רצה להרוג את הצייר כי בטח שהוא לא צייר נכון וכו') לא יכול להיות נכון כי בטח משה רבינו נולד כאדם מושלם, ואכן יש כאלו במשך הדורות שטענו כך.
כמו למשל המהרי"ל דיסקין שאמר שהמכתב ההוא [שבו הובא הסיפור] מזוייף, או האדר"ת שכתב (בהסכמתו לספר כליל תפארת) "חלילה וחלילה להאמין בדיבה זו לחרף מערכות תפארת ישראל, ישתקע הדבר ולא יאמר".
-
- הודעות: 217
- הצטרף: 19 יוני 2019, 10:11
- נתן תודה: 54 פעמים
- קיבל תודה: 51 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
אם התפארת ישראל כתבו ככל הנראה לא ראה בזה שום 'הטלת מום' ברעיא מהימנא!!!
-
- הודעות: 1471
- הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
- נתן תודה: 234 פעמים
- קיבל תודה: 510 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
לדבריך, האם עבודת המידות ניתנה אך ורק לפשוטי עם?
אמת ויציב, קדושי עליון ושרפי מעלה נולדו בבחינת 'עיר פרא יולד' ועבדו על עצמם עד שנזדככו והפכו לבחינת מלאכים, וזהו גדלותם. הם לא נולדו כבקיאים בכל התורה, אלא השקיעו את כל כוחותיהם ועמלם בתורה עד שהגיעו לאן שהגיעו. לא נולדו קדושים, אלא עבדו קשה מאוד על עצמם עד שהגיעו לדרגות אלו. ואם ר' יוסף העיד על עצמו שהוא 'רתחן' זה רק למעליותא, שלמרות כן עבד על עצמו ולא רתח במקום שאסור לרתוח... וכבר מצאנו, צורבא מרבנן דקרתח, אורייתא קמרתחי ביה.
ובענין הזלזול בדברי רש"י הק', כאילו הוא כתב איזה סיפורי מעשיות או איזה 'שוטנשטיין' על הש"ס. ישתקע הדברים ולא יאמרו. איני מכיר את בעל שו"ת בני בנים, אבל את רש"י הק' אנו מכירים, אנו מכירים באיזה רטט דקדושה התייחסו לדברות קדשו גם נכדו ר"ת שחלק על חלק מדבריו. ואני מוחה נמרצות על הציטוט המזויע בהתייחס לדברי רש"י הק' שציטטת, ושמא יסודו באיזה סיפור או מקור אחר שנשתרבב שמה של ברוריה לתוכו. ועל רש"י אין תלונה כי הוא רשם מה ששמע" --- שומו שמים! האם גם על שאר דברי רש"י הק' שלא ימצאו חן בעינינו נאמר 'כי הוא רשם מה ששמע'? רחמנא ליצלן מהאי דעתא. תמיד ידענו שגדולים מאתנו התבטאו 'לא זכינו להבין דבריו הקדושים', אף אחד לא המציא המצאות כאלו.
וחכמים הזהרו בדבריכם שמא תחובו חובות גלות.
אמת ויציב, קדושי עליון ושרפי מעלה נולדו בבחינת 'עיר פרא יולד' ועבדו על עצמם עד שנזדככו והפכו לבחינת מלאכים, וזהו גדלותם. הם לא נולדו כבקיאים בכל התורה, אלא השקיעו את כל כוחותיהם ועמלם בתורה עד שהגיעו לאן שהגיעו. לא נולדו קדושים, אלא עבדו קשה מאוד על עצמם עד שהגיעו לדרגות אלו. ואם ר' יוסף העיד על עצמו שהוא 'רתחן' זה רק למעליותא, שלמרות כן עבד על עצמו ולא רתח במקום שאסור לרתוח... וכבר מצאנו, צורבא מרבנן דקרתח, אורייתא קמרתחי ביה.
ובענין הזלזול בדברי רש"י הק', כאילו הוא כתב איזה סיפורי מעשיות או איזה 'שוטנשטיין' על הש"ס. ישתקע הדברים ולא יאמרו. איני מכיר את בעל שו"ת בני בנים, אבל את רש"י הק' אנו מכירים, אנו מכירים באיזה רטט דקדושה התייחסו לדברות קדשו גם נכדו ר"ת שחלק על חלק מדבריו. ואני מוחה נמרצות על הציטוט המזויע בהתייחס לדברי רש"י הק' שציטטת, ושמא יסודו באיזה סיפור או מקור אחר שנשתרבב שמה של ברוריה לתוכו. ועל רש"י אין תלונה כי הוא רשם מה ששמע" --- שומו שמים! האם גם על שאר דברי רש"י הק' שלא ימצאו חן בעינינו נאמר 'כי הוא רשם מה ששמע'? רחמנא ליצלן מהאי דעתא. תמיד ידענו שגדולים מאתנו התבטאו 'לא זכינו להבין דבריו הקדושים', אף אחד לא המציא המצאות כאלו.
וחכמים הזהרו בדבריכם שמא תחובו חובות גלות.
-
פותח הנושא - הודעות: 148
- הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 33 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
בשונה מכל דבריו הקדושים של רבן של כל ישראל רש"י - במעשה של ברוריה, כבר רבים פקפקו בזה, וכבר פתחתי אשכול העוסק רק בזה ואין כאן מקומו.
באשר לתפארת ישראל עם הסיפור ההזוי ללא שום מקור ברבותינו הראשונים. חז"ל אומרים (שמות רבה א, כד) שמשה רבנו נולד מהול, כלומר כל הופעתו היתה הופעה של שלמות. כאשר משה נולד כתוב "ותרא אֹתו כי טוב הוא", ו"טוב" פירושו אור, כמו שכתוב בבראשית "וירא אלהים את האור כי טוב". כשמשה רבינו נולד התמלא כל הבית אורה – "האור כי טוב". ומשום כך סיפור זה כפי שהתברר יסודו בגויים.
ושוב כל זה לא קשור כלל לאשכול הנפתח כאן אודות רב יוסף
ושוב כל זה לא קשור כלל לאשכול הנפתח כאן אודות רב יוסף
-
- הודעות: 1471
- הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
- נתן תודה: 234 פעמים
- קיבל תודה: 510 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
גם אם זה לא קשור לאשכול, אנו אסור לנו להבליג כשדברים כאלו נכתבים על רש"י הק'. ובענין המפקפקים במעשה דברוריה, אני לא זוכר בדיוק מה כתבת שם באשכול, אבל אם זכרוני לא מטעה אותי, יש הרבה לפקפק על זהותם של 'המפקפקים'. ואם טעיתי, טל"ח.טוב וחסד כתב: ↑08 יולי 2019, 18:44בשונה מכל דבריו הקדושים של רבן של כל ישראל רש"י - במעשה של ברוריה, כבר רבים פקפקו בזה, וכבר פתחתי אשכול העוסק רק בזה ואין כאן מקומו.באשר לתפארת ישראל עם הסיפור ההזוי ללא שום מקור ברבותינו הראשונים. חז"ל אומרים (שמות רבה א, כד) שמשה רבנו נולד מהול, כלומר כל הופעתו היתה הופעה של שלמות. כאשר משה נולד כתוב "ותרא אֹתו כי טוב הוא", ו"טוב" פירושו אור, כמו שכתוב בבראשית "וירא אלהים את האור כי טוב". כשמשה רבינו נולד התמלא כל הבית אורה – "האור כי טוב". ומשום כך סיפור זה כפי שהתברר יסודו בגויים.
ושוב כל זה לא קשור כלל לאשכול הנפתח כאן אודות רב יוסף
-
פותח הנושא - הודעות: 148
- הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 33 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
על כבודה של התנאית הק' ברוריה לא מוחים - על סיפור ללא שום מקור הפך רב ניסים גאון - כן מוחים???יוספזון כתב: ↑08 יולי 2019, 18:55גם אם זה לא קשור לאשכול, אנו אסור לנו להבליג כשדברים כאלו נכתבים על רש"י הק'. ובענין המפקפקים במעשה דברוריה, אני לא זוכר בדיוק מה כתבת שם באשכול, אבל אם זכרוני לא מטעה אותי, יש הרבה לפקפק על זהותם של 'המפקפקים'. ואם טעיתי, טל"ח.טוב וחסד כתב: ↑08 יולי 2019, 18:44בשונה מכל דבריו הקדושים של רבן של כל ישראל רש"י - במעשה של ברוריה, כבר רבים פקפקו בזה, וכבר פתחתי אשכול העוסק רק בזה ואין כאן מקומו.באשר לתפארת ישראל עם הסיפור ההזוי ללא שום מקור ברבותינו הראשונים. חז"ל אומרים (שמות רבה א, כד) שמשה רבנו נולד מהול, כלומר כל הופעתו היתה הופעה של שלמות. כאשר משה נולד כתוב "ותרא אֹתו כי טוב הוא", ו"טוב" פירושו אור, כמו שכתוב בבראשית "וירא אלהים את האור כי טוב". כשמשה רבינו נולד התמלא כל הבית אורה – "האור כי טוב". ומשום כך סיפור זה כפי שהתברר יסודו בגויים.
ושוב כל זה לא קשור כלל לאשכול הנפתח כאן אודות רב יוסף
ושוב רוצה להגיב על כך לא באשכול זה - אין כאן מקומו
-
- הודעות: 2397
- הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
- נתן תודה: 1474 פעמים
- קיבל תודה: 377 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
ואולי זו גם התשובה
רב יוסף מחמת ענוותנותו הגדולה כדברי הגמרא סוטה כו: משמת רבי בטלה ענווה ויראת חטא. אמר ליה רב יוסף לתנא: לא תיתני ענווה, דאיכא אנא, תלה בעצמו חלק מהחסרונות כדרכו של עניו
-
- הודעות: 2397
- הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
- נתן תודה: 1474 פעמים
- קיבל תודה: 377 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
וגם המהרש"א כתב שם הרחמנין כו'. פירשב"ם יותר מדאי כו' ע"ש דודאי מדות הרחמנות היא ממדות הטובות אלא ביותר מדאי קאמר וכן הרתחנין מצינו בת"ח דאורייתא מרתחא כו' וכן אניני דעת דודאי דיש לאדם להקפיד בדבר המאוס כדלעיל בפרקין אלא ביותר מדאי קאמר:
בספר בן יהוידע כתב תשובה לשאלתך בזה הלשון: ואמר רב יוסף כולהו אתנהו בי. נראה הכונה דשלשה אלה הקושי שלהם מצוי בסומא יותר מן הפקח כי יש אדם מכים אותו מעט והוא צועק הרבה שנראה מכח הצעקה שהם מכים אותו מכת מות ואינו כך, ולכן הרואה בעיניו לא יתבהל מכח צעקתו ויצטער, אבל הסומא שאינו רואה בעיניו ההכאות ורק שומע צעקה גדולה ומרה מתבהל ומצטער שחושב שמכים אותו מכת מות, וכן הוא הדין להצועק מכח חבורה או פציעה או איזה מכה שיש לו בגופו, ולכן הרחמנין אם הם סומין חייהם אינם חיים יותר מן הרחמנין שהם רואין בעיניהם, וכן הכעסן שכועס על דבר שלא נעשה כרצונו אם הוא אינו רואה חושב שהשינוי הוא עצום ורב ויתכעס ביותר, וכן אניני הדעת שנמאס מדבר כל דהו שיש הפרש בזה אם רואה בעיניו שרואה שאין הלכלוך רב מאד, מה שאין כן אם אינו רואה ומצייר בדעתו שהלכלוך רב מאד ויצטער הרבה ואינו כן:
-
פותח הנושא - הודעות: 148
- הצטרף: 08 יולי 2018, 13:41
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 33 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
בב"ב דף כב, ע"א. נאמר שם מפורש: "רב יוסף אמר: אנא ענישתיה" אך לא מחויב שהיה בכעס
-
- הודעות: 2397
- הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
- נתן תודה: 1474 פעמים
- קיבל תודה: 377 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 1033
- הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
- נתן תודה: 759 פעמים
- קיבל תודה: 342 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
יודע אני מכל הבלאגן שהיה עם הסיפור שמובא בתפארת ישראל, אבל מה לעשות שיש שני צדדים למטבע (לא לסיפור שכנראה נכנס בטעות לבית המדרש אלא לעצם הרעיון שבדבר), וז"ל דגל מחנה אפרים שמות סוף פרשת כי תשא:
וראו בני ישראל את פני משה כי קרן עור פני משה והשיב משה את המסוה על פניו וגו' (לד, לה). יש בזה דברים עמוקים ונפלאים אשר הראני ה' בזה על דרך ששמעתי מן אא"ז זללה"ה על הא דאמר (בכורות ה' א) משה רבכם קוביוסטוס הוא או גונב נפשות, להבין זה גם להבין והביטו אחרי משה איך דור דעה כדורו של משה יביטו אחרי משה ובפרט שיחשדו אותו באשת איש, ופירש הוא ז"ל כי משה רבינו נולד בבחינת שיהיה רשע גמור ויהיה לו כל המדות הרעות אך שהוא היפך ושיבר כל המדות רעות והשתדל רק להכניס עצמו במדות טובות עד כאן. ויש לפרש דבריו הקדושים כי ידוע בכוונת הקטורת (עיין בספר כליל תפארת) כי מה"ש במילואו הוא מספר מות ונמתק ונעשה האמת עיין שם ולכך משה היה כלול בו שתי בחינות טוב שהוא האמת ורע גמור שהוא מות ולכך הם לא הבינו ולא הסתכלו אל האמת וראו רק הבחינת הרע שהיה בו והיינו הצירוף של מות הרומז בשמו ולכך והביטו אחרי משה היינו שלא הסתכלו רק בבחינת אחורים של משה וחשדוהו גם באשת איש כנ"ל שהיה נולד בבחינת כל המדות רעות, אבל כאן כשהוריד הלוחות מן השמים כתיב ויראו בני ישראל כי קרן עור פני משה על דרך בתורתו של ר' מאיר היה כתוב כתנות אור בא' (בראשית רבה כ', כ"ט) וזהו הרמז כי קרן היינו האיר אור פני משה שעשה מן בחינת רע שלו שהוא עור אור בא' ודבק עצמו אל בחינת האמת שבו שהוא אור פני מלך חיים.
-
- הודעות: 318
- הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
- נתן תודה: 147 פעמים
- קיבל תודה: 83 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: פסחים קיג: איך רב יוסף מעיד על עצמו שהוא רתחן?!
בלי קשר ישיר לאמורא רב יוסף הקדוש
הגאון רבי יעקב ישראל פוזן אמר (אני כלי שלישי)
אם רוצים להבין טוב את ההלוך ילך בגמ' צריך להסתכל על הספרדים.
זו המנטליות וזה כוחות הנפש החיים והתוססים של כל מי שלא הוקפא בקור האירופאי (כמוני למשל, אני ליטוואק)
הגאון רבי יעקב ישראל פוזן אמר (אני כלי שלישי)
אם רוצים להבין טוב את ההלוך ילך בגמ' צריך להסתכל על הספרדים.
זו המנטליות וזה כוחות הנפש החיים והתוססים של כל מי שלא הוקפא בקור האירופאי (כמוני למשל, אני ליטוואק)
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
מדוע לא גילה יוסף ליעקב שהוא חי. דברי המאסף ודעת מרן שר התורה שהוא אפיקורוס
על ידי למה זה תשאל לשמי » 24 דצמבר 2020, 23:50 » ב ויגש - 39 תגובות
- 604 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עטסופר
27 דצמבר 2020, 21:34
-
-
- 6 תגובות
- 122 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
17 ספטמבר 2020, 09:27
-
-
החשוד על דבר אינו מעיד עליו - זה מצד הגורם השלילי או מצד חוסר הצד גורם החיובי
על ידי יושב אוהלים » 30 דצמבר 2020, 11:12 » ב הלכה ומנהג - 3 תגובות
- 60 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לעצמו נברא
30 דצמבר 2020, 13:56
-
-
-
פסחים דף כט: - למה דבר שאסור בהנאה היום ומחר מותר הוא רק גורם לממון ולא ממון עצמו
על ידי יושב אוהלים » 20 דצמבר 2020, 10:22 » ב פסחים - 49 תגובות
- 390 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זכרונות
27 דצמבר 2020, 22:03
-
-
-
שבת פג: - לעולם אל ימנע אדם את עצמו מבית המדרש...ואפי' בשעת מיתה...אין דברי תורה מתקיימין אלא במי שממית עצמו עליה
על ידי יושב אוהלים » 27 מאי 2020, 09:35 » ב שבת - 2 תגובות
- 127 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי למה זה תשאל לשמי
04 אוגוסט 2020, 20:16
-
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים