נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
פותח הנושא - הודעות: 2932
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 708 פעמים
- קיבל תודה: 856 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
אולי שתקו הת"ח מכיוון שאנשי ירושלים לא היו מסבים בסעודה אא"כ יודעים מי מיסב עימהם, ומסתמא בר קמצא שאחר הסעודה רץ להאכיל קורצא את אנשי ירושלים לא היה הכוס תה שלהם, ולכן הם שתקו.
-
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
אין בזה הסבר איך לא שתקו על מעשה השחיתות.
ה'הסבר' היחיד הוא שהם היו אורחים ופיחדו מבעל הבית, או בנוסח אחר הם פיחדו שגם אותם הוא יזרוק. ואכן זה גופא היה החטא שלהם. ועיין מהרש"א שכתב שזה היה דור של חנופה.
דרך אגב. מסתבר שגם בעל הבית ידע שהם לא ימחו בו...
-
- הודעות: 318
- הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
- נתן תודה: 147 פעמים
- קיבל תודה: 83 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
אולי לא ידעו מי נגד מי ומה וכמה ולמה הוא עשה לו לפני כן
ובסה"כ היה להם שכל לא להתערב בפזיזות באמצע הסיפור...
הרב שך היה אוהב לספר על בעל ואשה שישבו להתדיין אצל הרב/היועץ.
ופתאום 'בום' היא דוחפת את הבעל דחיפה הגונה.
אומר הבעל:
הרב אתה רואה איך היא מתנהגת!
אומרת האשה בדמעות:
אם הרב היה יודע איזו צביטה הגונה חטפתי הרגע מתחת לשולחן...
והיה אומר הרב שך - לרבנים ליועצים לקרובים ולמתערבים:
לפני שבטוחים שאכן אנו זוכים במצוה הגדולה להציל עשוק מיד עושקו
צריך לוודא היטב שהסיפור >כולו< אכן הגיע לידינו.
ובסה"כ היה להם שכל לא להתערב בפזיזות באמצע הסיפור...
הרב שך היה אוהב לספר על בעל ואשה שישבו להתדיין אצל הרב/היועץ.
ופתאום 'בום' היא דוחפת את הבעל דחיפה הגונה.
אומר הבעל:
הרב אתה רואה איך היא מתנהגת!
אומרת האשה בדמעות:
אם הרב היה יודע איזו צביטה הגונה חטפתי הרגע מתחת לשולחן...
והיה אומר הרב שך - לרבנים ליועצים לקרובים ולמתערבים:
לפני שבטוחים שאכן אנו זוכים במצוה הגדולה להציל עשוק מיד עושקו
צריך לוודא היטב שהסיפור >כולו< אכן הגיע לידינו.
-
- הודעות: 5217
- הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
- נתן תודה: 1 פעמים
- קיבל תודה: 839 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
לא קמצא גירש את בר קמצא.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
-
- הודעות: 366
- הצטרף: 22 ינואר 2020, 13:17
- נתן תודה: 64 פעמים
- קיבל תודה: 107 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
שמעתי פעם מר' שלמה לוינשטיין שמסביר כך (בקצרה):
הרי קמצא ידע שבעל הסעודה מסוכסך איתו ולמרות זאת הוא הגיע כי הוא חשב שבעל הבית רוצה להתפייס איתו ולבקש מחילה וא"כ כשהתברר לו הטעות למה הוא לא ניסה מעצמו להתפייס הרי מבחינתו הוא מוכן להשלים? אלא מאי הוא לא יכול לבקש מחילה ולרצות אותו למרות שבעצם הוא מוכן להשלים ולכן הוא מוכן לשלם את המנה שלו, חצי סעודה ואפי' את כל הסעודה העיקר לא לבקש סליחה!!!!
פלא שחכמים לא מצאו מקום להתערב בכזה ויכוח?
הרי קמצא ידע שבעל הסעודה מסוכסך איתו ולמרות זאת הוא הגיע כי הוא חשב שבעל הבית רוצה להתפייס איתו ולבקש מחילה וא"כ כשהתברר לו הטעות למה הוא לא ניסה מעצמו להתפייס הרי מבחינתו הוא מוכן להשלים? אלא מאי הוא לא יכול לבקש מחילה ולרצות אותו למרות שבעצם הוא מוכן להשלים ולכן הוא מוכן לשלם את המנה שלו, חצי סעודה ואפי' את כל הסעודה העיקר לא לבקש סליחה!!!!
פלא שחכמים לא מצאו מקום להתערב בכזה ויכוח?
-
- הודעות: 823
- הצטרף: 08 דצמבר 2019, 11:02
- מיקום: פריפריה צפונית
- נתן תודה: 583 פעמים
- קיבל תודה: 503 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
הפירוש היה יכול להיות יפה - אם לא שהוא מונח על כרעי התרנגולתHaimL כתב: ↑11 פברואר 2020, 08:51לא קמצא גירש את בר קמצא.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
שלא הוזכר בשום מקום שהיו האב והבן בעלי מחלוקת, ובפרט שאין בכח האב לצוות על בנו לאהוב או להמנע.
-
- הודעות: 20
- הצטרף: 12 יולי 2020, 20:04
- נתן תודה: 11 פעמים
- קיבל תודה: 7 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
סיפור יפה מאוד, בא ללמדינו בהרבה מחלוקות ומריבות שקשה מאוד לשפוט ולדון עד שלא יודעים את כל האמת, והרי א"א באמת לדעת את כל האמת.ייעוץ תורני כתב: ↑11 אוגוסט 2019, 20:40אולי לא ידעו מי נגד מי ומה וכמה ולמה הוא עשה לו לפני כן
ובסה"כ היה להם שכל לא להתערב בפזיזות באמצע הסיפור...
הרב שך היה אוהב לספר על בעל ואשה שישבו להתדיין אצל הרב/היועץ.
ופתאום 'בום' היא דוחפת את הבעל דחיפה הגונה.
אומר הבעל:
הרב אתה רואה איך היא מתנהגת!
אומרת האשה בדמעות:
אם הרב היה יודע איזו צביטה הגונה חטפתי הרגע מתחת לשולחן...
והיה אומר הרב שך - לרבנים ליועצים לקרובים ולמתערבים:
לפני שבטוחים שאכן אנו זוכים במצוה הגדולה להציל עשוק מיד עושקו
צריך לוודא היטב שהסיפור >כולו< אכן הגיע לידינו.
-
- הודעות: 601
- הצטרף: 17 אפריל 2020, 01:57
- נתן תודה: 18 פעמים
- קיבל תודה: 296 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
כמדומה שהעניין הוא שבר קמצא היה מן הצדוקים, אויביהם של החכמים, ולכן התירו מכך לעשות לו, ואפ"ה ארע בעקבות זה מה שארע.
-
- הודעות: 125
- הצטרף: 20 יולי 2020, 20:36
- מיקום: ירושלים עיה"ק
- נתן תודה: 8 פעמים
- קיבל תודה: 24 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
מנין לך שהצד השני היה מוכן להתפיסששמואל כתב: ↑11 פברואר 2020, 16:21שמעתי פעם מר' שלמה לוינשטיין שמסביר כך (בקצרה):
הרי קמצא ידע שבעל הסעודה מסוכסך איתו ולמרות זאת הוא הגיע כי הוא חשב שבעל הבית רוצה להתפייס איתו ולבקש מחילה וא"כ כשהתברר לו הטעות למה הוא לא ניסה מעצמו להתפייס הרי מבחינתו הוא מוכן להשלים? אלא מאי הוא לא יכול לבקש מחילה ולרצות אותו למרות שבעצם הוא מוכן להשלים ולכן הוא מוכן לשלם את המנה שלו, חצי סעודה ואפי' את כל הסעודה העיקר לא לבקש סליחה!!!!
פלא שחכמים לא מצאו מקום להתערב בכזה ויכוח?
-
- הודעות: 676
- הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
- נתן תודה: 83 פעמים
- קיבל תודה: 157 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
אימרא שמעתי על כך שאמרו חז"ל
מפני קמצא בר קמצא חרבה ירושלים
מילא בר קמצא מובן הדבר, אך מה אשם קמצא בכך שמשרתו של אותו בעל הבית טעה בשמו
וההסבר הוא, כי כאשר ידידך עושה שמחה, אינך צריך לחכות שיזמינך אלא בוא מאליך אליו
מפני קמצא בר קמצא חרבה ירושלים
מילא בר קמצא מובן הדבר, אך מה אשם קמצא בכך שמשרתו של אותו בעל הבית טעה בשמו
וההסבר הוא, כי כאשר ידידך עושה שמחה, אינך צריך לחכות שיזמינך אלא בוא מאליך אליו
-
- הודעות: 676
- הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
- נתן תודה: 83 פעמים
- קיבל תודה: 157 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
HaimL כתב: ↑11 פברואר 2020, 08:51לא קמצא גירש את בר קמצא.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
משמע כך היה שמו
מנין לך שהיה בנו?
-
- הודעות: 601
- הצטרף: 17 אפריל 2020, 01:57
- נתן תודה: 18 פעמים
- קיבל תודה: 296 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
מש"כ לעיל שבר קמצא זה היה מן הצדוקים, כ"כ בעל דורות הראשונים ח"א כרך חמישי, והדברים מבוארים מיניה וביה, כי מי מאנשי ירושלים הכשרים היה הולך להלשין לקיסר ולגרום לחורבן ירושלים, רק הצדוקים ובית אגריפס הרשעים, וא"כ מוכח שהוא היה רשע, וזו הסיבה ששתקו ואעפ"כ נתבעו על כך כי לא הגיע לו הבזיון הזה.
והדברים מתחברים עם דברי הנצי"ב הידועים בקדמת העמק שנדונו לאחרונה כאן, שהשנאת חינם היתה בין הקבוצות בירושלים.
והדברים מתחברים עם דברי הנצי"ב הידועים בקדמת העמק שנדונו לאחרונה כאן, שהשנאת חינם היתה בין הקבוצות בירושלים.
-
- הודעות: 65
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:31
- נתן תודה: 5 פעמים
- קיבל תודה: 18 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
לפי הסבר זה, הרי שצדקו בזה שלא התערבו.ייעוץ תורני כתב: ↑11 אוגוסט 2019, 20:40אולי לא ידעו מי נגד מי ומה וכמה ולמה הוא עשה לו לפני כן
ובסה"כ היה להם שכל לא להתערב בפזיזות באמצע הסיפור...
הרב שך היה אוהב לספר על בעל ואשה שישבו להתדיין אצל הרב/היועץ.
ופתאום 'בום' היא דוחפת את הבעל דחיפה הגונה.
אומר הבעל:
הרב אתה רואה איך היא מתנהגת!
אומרת האשה בדמעות:
אם הרב היה יודע איזו צביטה הגונה חטפתי הרגע מתחת לשולחן...
והיה אומר הרב שך - לרבנים ליועצים לקרובים ולמתערבים:
לפני שבטוחים שאכן אנו זוכים במצוה הגדולה להציל עשוק מיד עושקו
צריך לוודא היטב שהסיפור >כולו< אכן הגיע לידינו.
למה אכן נענשו על זה?
-
- הודעות: 5217
- הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
- נתן תודה: 1 פעמים
- קיבל תודה: 839 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
עיין במהרש"אפיילוט 0.4 כתב: ↑30 יולי 2020, 13:23הפירוש היה יכול להיות יפה - אם לא שהוא מונח על כרעי התרנגולתHaimL כתב: ↑11 פברואר 2020, 08:51לא קמצא גירש את בר קמצא.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
שלא הוזכר בשום מקום שהיו האב והבן בעלי מחלוקת, ובפרט שאין בכח האב לצוות על בנו לאהוב או להמנע.
-
- הודעות: 5217
- הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
- נתן תודה: 1 פעמים
- קיבל תודה: 839 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
עיין במהרש"אאיטשע מאיר לורנץ כתב: ↑30 יולי 2020, 14:15HaimL כתב: ↑11 פברואר 2020, 08:51לא קמצא גירש את בר קמצא.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
משמע כך היה שמו
מנין לך שהיה בנו?
-
- הודעות: 217
- הצטרף: 24 מרץ 2019, 13:14
- נתן תודה: 26 פעמים
- קיבל תודה: 22 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
פיילוט 0.4 כתב: ↑30 יולי 2020, 13:23הפירוש היה יכול להיות יפה - אם לא שהוא מונח על כרעי התרנגולתHaimL כתב: ↑11 פברואר 2020, 08:51לא קמצא גירש את בר קמצא.
מסתימת הלשון, אפשר להבין שקמצא היה אביו של בר קמצא. ואיך ייתכן שיהיה האב אוהב (דרחמיה קמצא) והבן שונא (ובעל דבביה בר קמצא). אם בר קמצא לא שמע לאביו, להיות אוהבו של בעה"ב, ואם קמצא היה יכול לאהוב ולשבת בסעודה שאין בנו רשאי להיות בה, מחמת השנאה מצד בעל הבית, א"כ אין תימה דאזל בר קמצא ואכל קורצא בי מלכא. ואח"כ כמדומני שמצאתי חבר לטעמי בין המפרשים, אבל אני צריך לעיין בזה שוב
ואם ליישב את תמיהתו של פותח הנושא, אפשר לבאר, שמאחר והייתה מחלוקת בין האב לבן, דרחמיה קמצא ובעל דבביה בר קמצא, מסתמא, לא היה ניחא לקמצא שבנו יהיה בסעודתו של אוהבו, ולכן חכמים צידדו באב, שהרי ממילא בר קמצא בנו חייב בכבודו, וצריך לצאת.
שלא הוזכר בשום מקום שהיו האב והבן בעלי מחלוקת, ובפרט שאין בכח האב לצוות על בנו לאהוב או להמנע.
הוזכר והוזכר בכמה מהמפרשים על הגמ' גיטין שם
Re: נסיון הסבר מדוע שתקו הת"ח בעת שקמצא זרק את בר קמצא מהסעודה
בבן יהוידע כתב שלא ראו [הת"ח] שהוציא אותו ורק הוא בעצמו חשב ששמו לב ע"ש
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 3 תגובות
- 73 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יכילנא למימר
30 יולי 2020, 15:42
-
-
נסיון הסבר מדוע ה"צפרדע" נקראת כך
על ידי במבי » 19 אפריל 2020, 14:03 » ב ביאורי מילים ולשונות בשפת הקודש - 18 תגובות
- 319 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נוריאל עזרא
27 ספטמבר 2020, 01:40
-
-
-
נסיון הסבר מדוע בנוסח אשכנז אמירת "עלינו לשבח" הינה לאחר קדושת ובא לציון, ובנוסח ספרד בסוף התפילה.
על ידי במבי » 22 אפריל 2020, 11:24 » ב סידור התפילה - 3 תגובות
- 158 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אליהו52
18 יוני 2020, 00:10
-
-
-
נסיון הסבר מדוע אליעזר עבד אברהם ביקש מרבקה להשקותו
על ידי במבי » 09 אוקטובר 2020, 10:35 » ב סוכות, שמחת תורה ושמיני עצרת - 12 תגובות
- 138 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי במבי
12 אוקטובר 2020, 12:44
-
-
- 6 תגובות
- 129 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן ראם
13 אפריל 2020, 15:53
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים