כריתות ב.

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
שמואל דוד
הודעות: 194
הצטרף: 15 אפריל 2016, 15:01
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

כריתות ב.

שליחה על ידי שמואל דוד » 22 אוגוסט 2019, 21:21

א) רש"י ד"ה כל הנך כו' יש מהן בחנק ויש בסקילה כו'

צ"ע מדוע השמיט שריפה, [עי' שיטה מקובצת ורש"ש] גם ק"ק מדוע הקדים חנק לסקילה, הול"ל יש מהן בסקילה,בשריפה,בחנק,במלקות,בחטאת.


  ב) רש"י ד"ה ופסח - ובמגדף כו' וכל הני עריות כו' ובנדה כו' צע"ק מדוע שינה מסידרא דמתני' והכי הול"ל עריות, נדה, מגדף וצ"ע. 

  ג)  רש"י ד"ה ופסח כו' לפעמים כתב "לאו" ולפעמים כתב "אזהרה"  וצ"ע מדוע שינה בלשונו, והאם יש חילוק בין לאו לאזהרה?  

ד) רש"י ד"ה ועל לא הודע כו' דלא אתיידע אם בא על אשתו שלא כדרכה או זכר כו' ולקמן בד"ה לא הודע - אשתו ואחותו במטה כו' יש לעייין, חדא, מדוע חוזר ומפרש ועוד מדוע שינה בפירושו, וצ"ע.  

ה) רש"י ד"ה על שגגתו חטאת - כסבור שהיא אשתו כו'
 
עיין שושנים לדוד במשניות שכתב ש"אשתו" לאו דוקא וה"ה אם כוונתו לפנויה וכדומה, והביא ראיה מרש"י לקמן אצל מגדף ע"ש
 
ולכאורה יש להביא ראיה ממש"כ רש"י אצל אשה המביאה בהמה עליה וז"ל "דסבורה להביא 
"אדם" והביאה בהמה" ולא כתב רש"י 'בעלה' ומבואר כדבריו ודו"ק

  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח