נדה ב.

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
שמואל דוד
הודעות: 199
הצטרף: 15 אפריל 2016, 15:01
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

נדה ב.

שליחה על ידי שמואל דוד » 16 אוקטובר 2019, 17:41

בע״ה הערות עמ״ס נדה 

א) ב. 

מתני׳ וחכ״א לא כדברי זה ולא כדברי זה כו׳ 

רש״י לא כדברי זה - שהחמיר יותר מדאי כו׳ ולא כדברי זה - שמיקל יותר מדאי. 

יש להעיר, מדוע האריך תנא דמתני׳ וכתב ״לא כדברי זה ולא כדברי זה״
עוד יש להעיר מדוע פירש״י ״לא כדברי זה״ אהלל ולא אשמאי.


ב) ב. 

רש״י ד״ה ואפי׳ לימים הרבה - אבל הנך דמקמי בדיקה קמייתא טהורות דהא כשבדקה עצמה מצאתה טהורה. 

לכאורה צ״ע, הרי זה דבר פשוט, ומה ההו״א שאם בדקה עצמה ומצאתה טהורה מ״מ טמאות הן.


ג) ב.

רש״י ד״ה הרי זו כפקידה כו׳ והיא שמשה בצהרים כו׳ 

ראיתי בס״א שהעיר שהרי אסור לשמש ביום ומדוע נקט רש״י ציור זה.

ד) ב:

להלל קשיא ודאי דאילו מעת לעת כו׳ 

לכאורה צ״ע, הרי שיטת הלל מפקידה לפקידה ולא מעת לעת. 
ועיין רש״י שהרגיש בזה וכתב דאילו מעת לעת כו׳ דמעת לעת לרבנן וה״ה מפקידה לפקידה דהלל. ועדיין יש לעיין בזה.


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 1038
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 335 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נדה ב.

שליחה על ידי יצחק » 16 אוקטובר 2019, 21:42

לאות ב. אולי הו"א שכיון שנפתח המקור אין הכרח שיצא דם כל שעה ושעה (והרי אנו רואים שזבה צריכה ז"נ) וגם אם בדקה ברגע מסוים ולא מצאה דם עדין נחשוש שמא נפתח המקור לפני כן.
לאות ג. לת"ח מותר.


פותח הנושא
שמואל דוד
הודעות: 199
הצטרף: 15 אפריל 2016, 15:01
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נדה ב.

שליחה על ידי שמואל דוד » 16 אוקטובר 2019, 21:43

יישר כח גדול!

הבנתי, אבל מדוע נקט רש״י ציור זה.


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 1038
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 335 פעמים
קיבל תודה: 338 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: נדה ב.

שליחה על ידי יצחק » 17 אוקטובר 2019, 10:50

שמואל דוד כתב:
16 אוקטובר 2019, 21:43
יישר כח גדול!

הבנתי, אבל מדוע נקט רש״י ציור זה.
כי הענין כאן הוא שהיא 'ממעטת' כלומר שאם נתעסקה בטהרות לפני ששמשה הם נשארים בחזקת טהורים ולא מטמאינן להו למפרע, אכן בלילה אין דרך לעסוק בטהרות לכן רש"י העדיף לפרש ששמשה ביום (ולת"ח כנ"ל) והטהרות שעסקה בהם קודם תשמיש טהורות. 
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח