מדוע השמיטו הטושו"ע דין קריאת ההלל ביום


פותח הנושא
סיידוף
הודעות: 77
הצטרף: 14 מרץ 2020, 23:49
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 20 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

מדוע השמיטו הטושו"ע דין קריאת ההלל ביום

שליחה על ידי סיידוף » 18 אוקטובר 2020, 00:22

תנן במגילה דף כ' ע"ב "כל היום כשר לקריאת המגילה ולקריאת ההלל ולתקיעת שופר ולנטילת לולב ולתפלת המוספין ולמוספין ולוידוי הפרים וכו'".
וצריך עיון מדוע לא כתבו הטור והשולחן ערוך דין זה בהלכות ההלל שקריאתו כשרה כל היום, כמו שהביאו דין זה בהלכות אחרות כגון שופר לולב ומילה.


שלו'
הודעות: 270
הצטרף: 27 אפריל 2020, 03:40
נתן תודה: 74 פעמים
קיבל תודה: 62 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מדוע השמיטו הטושו"ע דין קריאת ההלל ביום

שליחה על ידי שלו' » 18 אוקטובר 2020, 01:20

סיידוף כתב:
18 אוקטובר 2020, 00:22
תנן במגילה דף כ' ע"ב "כל היום כשר לקריאת המגילה ולקריאת ההלל ולתקיעת שופר ולנטילת לולב ולתפלת המוספין ולמוספין ולוידוי הפרים וכו'".
וצריך עיון מדוע לא כתבו הטור והשולחן ערוך דין זה בהלכות ההלל שקריאתו כשרה כל היום, כמו שהביאו דין זה בהלכות אחרות כגון שופר לולב ומילה.
שאלה יפה.
 
ואגב דעיינתי בסוגיא, הנה יל"ע מהיכי תיתי שלא יהיה כשר כל היום עד שהוצרך להשמיענו זה? ובגמ' שם חזינן שנצרך לזה דרשה מפס'!
ופרש"י שם: כל היום כשר, ואע"ג דקיי"ל זריזין מקדימין למצות דכתיב וישכם אברהם בבקר, אפילו הכי כשר כל היום.
 
והדברים מחודשים, דהו"א שמחמת ענין של 'זריזין מקדימין' לא יהיה כשר בהמשך היום!!!
[גם יל"ע לפי הו"א זו, מהו השיעור של זריזין מקדימין, עד מתי?].
וצ"ב.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים