פורום לתורה מאחלת לחו"ר וכל בית ישראל פורים שמח!

פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 10:49

לצורך איזה ענין אני מחפש אם מישהו יודע על איזה פסק הלכה של פוסק בזמננו אשכנזי / ליטאי שהורה דלא כהוראת המשנה ברורה, ללא שיש פוסק אחר מלפניו שחולק על המשנ"ב, (דהיינו לא שהמשנ"ב הכריע כדעה אחת, והפוסק מכריע כדיעה אחרת, אלא שהמשנ"ב כ' הוראה, והוא חולק ופוסק אחרת).
(לא החזו"א אלא אחריו).


תלמיד נאמן
הודעות: 612
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 23 פברואר 2021, 13:13

כמדומני שמרן האג"מ חולק


ישמחו
הודעות: 8
הצטרף: 27 ינואר 2021, 14:27
נתן תודה: 5 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי ישמחו » 23 פברואר 2021, 13:47

היה מעניין לעשות רשימה של פסקים כאלו,
כלומר רשימה של נידונים שהפוסקים לא דיברו בהם
והחפץ חיים הכריע בהם רק מדעתו
כשיהיה רשימה כזאת
יהיה אפשר בקלות לדעת, מי חלק עליו בזה.


עת הזמיר
הודעות: 140
הצטרף: 30 דצמבר 2020, 20:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי עת הזמיר » 23 פברואר 2021, 13:57

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 13:13
כמדומני שמרן האג"מ חולק
לדוגמא בענין בגדים רטובים בבין השמשות, (אם זכרוני אינו מטעני)
 


תלמיד נאמן
הודעות: 612
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 23 פברואר 2021, 14:03

עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 13:57
תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 13:13
כמדומני שמרן האג"מ חולק
לדוגמא בענין בגדים רטובים בבין השמשות, (אם זכרוני אינו מטעני)


בדין זה כמדומני שגם הגרשז"א חולק. אבל אולי זאת לא דוגמא, כי על דין זה תמהים מאוד מה הטעם לאסור.


עת הזמיר
הודעות: 140
הצטרף: 30 דצמבר 2020, 20:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי עת הזמיר » 23 פברואר 2021, 14:17

מתוך הזיכרון כלאחר יד:
הגרשז"א בענין ברכת המגילה ביחיד בעיר המוקפת חומה בפורים המשולש.
הנ"ל בענין שתיית שאר משקים בעת אמרית ההגדה בין כוס ראשון לשני, (ביאור אחר בכוונת הרמב"ן)
הנ"ל בהלכות שבת חזרה בכלי אחר דדמי לפינהו ממיחם למיחם ודלא כמו שמביא המשנ"ב בסי' שי"ח בביאור הלכה מהפרמ"ג דבכלי שני חשיב כנצטנן, (בכלל סברת הפרמ"ג שם צ"ע דלכאו' כלי שני הוא לענין בישול דבר אחר ולא לגבי הדבר עצמו אם חשיב כנצטנן)
מרן הרב ש"ך בחידושו הידוע במי שיש לו ב' נרות ביום השלישי של חנוכה.


אבי חי
הודעות: 1834
הצטרף: 25 מרץ 2018, 07:40
נתן תודה: 187 פעמים
קיבל תודה: 670 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי אבי חי » 23 פברואר 2021, 14:34

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 14:03
עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 13:57
תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 13:13
כמדומני שמרן האג"מ חולק
לדוגמא בענין בגדים רטובים בבין השמשות, (אם זכרוני אינו מטעני)

בדין זה כמדומני שגם הגרשז"א חולק. אבל אולי זאת לא דוגמא, כי על דין זה תמהים מאוד מה הטעם לאסור.
אכן, וכמדו' שגם במשנ"ב יש סתירה בזה
 


איש ווילנא
הודעות: 2686
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 581 פעמים
קיבל תודה: 830 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי איש ווילנא » 23 פברואר 2021, 14:54

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 14:03
בדין זה כמדומני שגם הגרשז"א חולק. אבל אולי זאת לא דוגמא, כי על דין זה תמהים מאוד מה הטעם לאסור.

התמיהה אינה מובנת
כי בפשוטו זהו ממש דין נר בשבת
שקים לן שהוי מוקצה גם לאחר שכבה הגם שאמור לכבות
אלא שיש מקום לחלק בזה עפ"י תוס' בשבת ואינו מוכרע
ומכל מקום וודאי אין כאן תמיהה


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 15:53

עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 14:17
הגרשז"א בענין ברכת המגילה ביחיד בעיר המוקפת חומה בפורים המשולש.
החזו"א כבר כתב דלא כמשנ"ב בזה. (ואני כתבתי שאני לא מתכוון לחזו"א)


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 15:54

איש ווילנא כתב:
23 פברואר 2021, 14:54
תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 14:03
בדין זה כמדומני שגם הגרשז"א חולק. אבל אולי זאת לא דוגמא, כי על דין זה תמהים מאוד מה הטעם לאסור.

התמיהה אינה מובנת
כי בפשוטו זהו ממש דין נר בשבת
שקים לן שהוי מוקצה גם לאחר שכבה הגם שאמור לכבות
אלא שיש מקום לחלק בזה עפ"י תוס' בשבת ואינו מוכרע
ומכל מקום וודאי אין כאן תמיהה
נא לא להתחיל לדון בגופן של הההלכות, זה יסיט את האשכול מהנושא, רק להביא דברים שנחלקו בהם פוסקי זמננו עם המשנ"ב.
 


עת הזמיר
הודעות: 140
הצטרף: 30 דצמבר 2020, 20:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי עת הזמיר » 23 פברואר 2021, 16:02

יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 15:53
עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 14:17
הגרשז"א בענין ברכת המגילה ביחיד בעיר המוקפת חומה בפורים המשולש.
החזו"א כבר כתב דלא כמשנ"ב בזה. (ואני כתבתי שאני לא מתכוון לחזו"א)

כמדומני שסברת הגרש"ז אינו מכח סברת החזו"א, אבל מ"מ אמנע מלהכנס לגופן של ההלכות.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 16:10

עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 16:02
כמדומני שסברת הגרש"ז אינו מכח סברת החזו"א, אבל מ"מ אמנע מלהכנס לגופן של ההלכות.
זה כבר לא משנה לענייני, שהרי בכל אופן כבר פסק כן החזו"א וא"כ כבר היתה הוראה כזאת לפני שהורה כך הגרשז"א. [אא"כ יהיה נ"מ להלכה בין טעם החזו"א לטעם הגרשז"א, שבאופן מסויים לטעם החזו"א הוא גם לפי החזו"א יהיה הדין כהמשנ"ב, ולטעם הגרשז"א הוא יחלוק עליו. אבל כמדומני שאין כזה מקרה, כי החזו"א חלק בזה על המשנ"ב בעיקר היסוד.


בשלמא
הודעות: 861
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 240 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי בשלמא » 23 פברואר 2021, 18:13

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 14:03
עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 13:57
תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 13:13
כמדומני שמרן האג"מ חולק
לדוגמא בענין בגדים רטובים בבין השמשות, (אם זכרוני אינו מטעני)


בדין זה כמדומני שגם הגרשז"א חולק. אבל אולי זאת לא דוגמא, כי על דין זה תמהים מאוד מה הטעם לאסור.
על זה יש גם מנחת יצחק


אמונת אומן
הודעות: 2845
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 424 פעמים
קיבל תודה: 1120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי אמונת אומן » 23 פברואר 2021, 19:08

אני שמעתי פעם פסק מגאב''ד ערלויא זצ''ל.
כשתמהתי בפניו שזה נגד המ''ב, אמר לי שפסק כך כאשר בעיירה שלו עוד לא היה סט אחד של מ''ב...


עת הזמיר
הודעות: 140
הצטרף: 30 דצמבר 2020, 20:42
נתן תודה: 38 פעמים
קיבל תודה: 38 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי עת הזמיר » 23 פברואר 2021, 19:09

אמונת אומן כתב:
23 פברואר 2021, 19:08
אני שמעתי פעם פסק מגאב''ד ערלויא זצ''ל.
כשתמהתי בפניו שזה נגד המ''ב, אמר לי שפסק כך כאשר בעיירה שלו עוד לא היה סט אחד של מ''ב...

אולי כבודו ישתף אותנו בתוכן הפסק?


לישועתך קויתי השם
הודעות: 1520
הצטרף: 15 מרץ 2020, 16:05
נתן תודה: 1270 פעמים
קיבל תודה: 276 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי לישועתך קויתי השם » 23 פברואר 2021, 19:14

בפורים המשולש - אם יחיד קורא בברכה.
המ"ב כ' שאינו מברך, והגרש"ז אוירבך כ' דמברך.
אמנם, אפשר שזה משום שהוא מסתמך על החזו"א שס"ל כן, ולא עיינתי בפנים..


לישועתך קויתי השם
הודעות: 1520
הצטרף: 15 מרץ 2020, 16:05
נתן תודה: 1270 פעמים
קיבל תודה: 276 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי לישועתך קויתי השם » 23 פברואר 2021, 19:15

בעניין שתיית קפה לפני התפילה, הרבה מפוסקי זמנינו הקילו לא כהמ"ב, דס"ל שבזמנינו אי"ז דרך גאווה


אמונת אומן
הודעות: 2845
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 424 פעמים
קיבל תודה: 1120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי אמונת אומן » 23 פברואר 2021, 19:23

עת הזמיר כתב:
23 פברואר 2021, 19:09
אמונת אומן כתב:
23 פברואר 2021, 19:08
אני שמעתי פעם פסק מגאב''ד ערלויא זצ''ל.
כשתמהתי בפניו שזה נגד המ''ב, אמר לי שפסק כך כאשר בעיירה שלו עוד לא היה סט אחד של מ''ב...

אולי כבודו ישתף אותנו בתוכן הפסק?
לא זוכר. כבר עברו כ40 שנה...
 


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 21:33

אמונת אומן כתב:
23 פברואר 2021, 19:08
אני שמעתי פעם פסק מגאב''ד ערלויא זצ''ל.
כשתמהתי בפניו שזה נגד המ''ב, אמר לי שפסק כך כאשר בעיירה שלו עוד לא היה סט אחד של מ''ב...
גאב"ד ערלוי לא היה ליטאי. יש הרבה פוסקים חסידיים שלא קיבלו את פסקי המשנה ברורה כמו שהליטאים קיבלו אותו, כך שפסק זה לא ממלא את מה שאני מחפש.
 


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 21:35

לישועתך קויתי השם כתב:
23 פברואר 2021, 19:15
בעניין שתיית קפה לפני התפילה, הרבה מפוסקי זמנינו הקילו לא כהמ"ב, דס"ל שבזמנינו אי"ז דרך גאווה
א. מי לדוגמא, פסק בזה דלא כהמשנ"ב?
ב. מי יימר שחולק על המשנ"ב אולי הדברים השתנוו מאז זמנו של הח"ח עד היום?
 


תלמיד נאמן
הודעות: 612
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 23 פברואר 2021, 22:04

יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 21:35
דלא כהמשנ"ב?

כדבריכם, מרן הסטייפלר זצ"ל התיר לערבב סוכר, בגלל שנשתנה המצב מזמן המשנ"ב ולא נחשב משקה חשוב.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 פברואר 2021, 22:15

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 22:04
יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 21:35
דלא כהמשנ"ב?

כדבריכם, מרן הסטייפלר זצ"ל התיר לערבב סוכר, בגלל שנשתנה המצב מזמן המשנ"ב ולא נחשב משקה חשוב.
אז אני עדיין מחפש מי שחולק להדיא על פסקו של המשנ"ב.


תלמיד נאמן
הודעות: 612
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 114 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 23 פברואר 2021, 23:36

יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 22:15
מחפש מי שחולק להדיא על פסקו של המשנ"ב

חוץ מהאג"מ ?


הצבי
הודעות: 618
הצטרף: 26 אפריל 2020, 19:44
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 179 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי הצבי » 23 פברואר 2021, 23:56

לישועתך קויתי השם כתב:
23 פברואר 2021, 19:14
בפורים המשולש - אם יחיד קורא בברכה.
המ"ב כ' שאינו מברך, והגרש"ז אוירבך כ' דמברך.
אמנם, אפשר שזה משום שהוא מסתמך על החזו"א שס"ל כן, ולא עיינתי בפנים..

כמדומני שכך הי' המנהג בירושלים


רוצה להתעלות
הודעות: 426
הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
נתן תודה: 36 פעמים
קיבל תודה: 161 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי רוצה להתעלות » 24 פברואר 2021, 00:03

שמעתי פעם שהרב אלישיב פוסק אחרת מהמ"ב בשכח יעלה ויבוא או כל שינוי אחר בתפילה ונזכר אחר שאמר 'ברוך אתה ה', שדעת המ"ב שיאמר "למדנו חוקיך" אף שזה אמצע התפילה, והרב אלישיב לא הסכים עם פסק זה.

כך שמעתי פעם, איני יודע כמה זה נכון ואמין.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 פברואר 2021, 09:40

רוצה להתעלות כתב:
24 פברואר 2021, 00:03
שמעתי פעם שהרב אלישיב פוסק אחרת מהמ"ב...
אתמול סיפר לי יהודי שהתפלל במנין של הגריש"א ז"ל פעם בפ' זכור, ועלה הגריש"א לזכור, וקרא יחד עם הבעל קריאה בקול שהרבה שמעו את קולו, והוא ניגש להגריש"א ושאל אותו דקיי"ל תרי קלא לא משתמעי והרי שמעו גם את קולו ביחד עם קולו של הבע"ק.
והשיב לו הגריש"א שיצאו ידי חובה, ושאל להגריש"א הרי במשנ"ב כתוב שרק בקריאת המגילה אמרו דכיון דחביבא ליה הוא משים לבו לשמוע, ולכן אין חיסרון של תרי קלא, אבל בזכור לא יצא עם שמע תרי קלא.
והשיב לו הגריש"א "ההלכה אינו כן".
(ואינני יודע אם התכוון הגריש"א לחלוק להדיא על דעת המשנ"ב, או דס"ל שהיום יש יותר "חביבה ליה" בפרשת זכור ממה שהיה בזמן המשנ"ב, ולכן היום שייך הסברא דחביבה גם לגבי פ' זכור.
וא"כ אין כאן פלוגתא.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 5296
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 631 פעמים
קיבל תודה: 1209 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 פברואר 2021, 09:58

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 23:36
יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 22:15
מחפש מי שחולק להדיא על פסקו של המשנ"ב

חוץ מהאג"מ ?
האג"מ חולק גם על ראשונים.
[וכן החזו"א]
 


משיב נפש
הודעות: 27
הצטרף: 02 דצמבר 2020, 16:28
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי משיב נפש » 24 פברואר 2021, 23:28

כמדומה הגריש"א חלק בענין האם קטן יכול לקשור לעצמו ציצית [ויש עוד נ"מ לפי"ז בנר חנוכה ואכ"מ]


כמעיין המתגבר
הודעות: 413
הצטרף: 25 נובמבר 2020, 22:40
נתן תודה: 762 פעמים
קיבל תודה: 127 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי כמעיין המתגבר » 24 פברואר 2021, 23:58

יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 10:49
לצורך איזה ענין אני מחפש אם מישהו יודע על איזה פסק הלכה של פוסק בזמננו אשכנזי / ליטאי שהורה דלא כהוראת המשנה ברורה, ללא שיש פוסק אחר מלפניו שחולק על המשנ"ב, (דהיינו לא שהמשנ"ב הכריע כדעה אחת, והפוסק מכריע כדיעה אחרת, אלא שהמשנ"ב כ' הוראה, והוא חולק ופוסק אחרת).
(לא החזו"א אלא אחריו).
שמעתי פעם שיעור מהגר''א וייס, ומצורת הלימוד שלו נראה שהוא לא ימנע מלחלוק על המשנ''ב, כי בשיעורו הוא חלק על כמה מגדולי האחרונים בלא ראיה אלא שכך נראה לו, וצריך לברר אצל מכיריו.
 


מבקש אמת
הודעות: 3226
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 322 פעמים
קיבל תודה: 1287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פוסקי זמננו אשכנזי / ליטאי שפסקו דלא כהמשנה ברורה

שליחה על ידי מבקש אמת » 25 פברואר 2021, 00:31

תלמיד נאמן כתב:
23 פברואר 2021, 22:04
יושב אוהלים כתב:
23 פברואר 2021, 21:35
דלא כהמשנ"ב?

כדבריכם, מרן הסטייפלר זצ"ל התיר לערבב סוכר, בגלל שנשתנה המצב מזמן המשנ"ב ולא נחשב משקה חשוב.
בענין זה מעולם תמהתי וכי מיץ תפוזים או תפוחים נחשב בימינו חשוב יותר מקפה? כמדומה שבזמן המשנ"ב מיץ פירות היה יקר בהרבה אבל היום איני חושב שיש הבדל גדול, בודאי לא במשקאות הקלים הזולים.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים