האם יש דין להקדים מעריב בספירת העומר?

ביאור הדבר

משתמש ותיק
האם בגלל דין תמימות צריך להקדים מעריב כמה שיותר? או שזה דין רק ביום הראשון של ספירת העומר וא"כ מדוע אנו מקדימים הספירה לעלינו לשבח כל יום?
 

האיש וההגדה

משתמש ותיק
העולם החרדי אמר:
האם בגלל דין תמימות צריך להקדים מעריב כמה שיותר? או שזה דין רק ביום הראשון של ספירת העומר וא"כ מדוע אנו מקדימים הספירה לעלינו לשבח כל יום?
ודאי שיש דין שיהיה תמימות אלא שהוא נאמר דווקא ביום האחרון כלומר בחג השבעות אבל תוך כדי הספירה אין שום עניין עד כמה שזה נחשב מצווה אחת ולא כול יום מצווה בפני עצמה כנפסק בשו"ע
 
 

ביאור הדבר

משתמש ותיק
פותח הנושא
אז מדוע מקדימים את הספירה לעלינו לשבח? המשנ"ב אומר שזה מצד תמימות תקרא לפני שאתה מגיב!!
 

האיש וההגדה

משתמש ותיק
העולם החרדי אמר:
אז מדוע מקדימים את הספירה לעלינו לשבח? המשנ"ב אומר שזה מצד תמימות תקרא לפני שאתה מגיב!!
מנהג בני עדות המזרח שלא להקדים את הספירה לעלינו לשבח
 

כדיתבין

משתמש ותיק
לכאורה מי שלא מתכוין לתהפלל עד יותר מאוחר, היה צריך לספור מיד בצאה"כ, אבל לא נהגו כן (וע' ספר הל' חג בחג מה שהעיר בזה)
 
חלק עליון תַחתִית