מתאהב על ידך
משתמש ותיק
יש בשו"ע שתי ברכות אפשריות (לקראת סוף חלק ב') ע"ש.
והמ"ב מסביר שזה תלוי בעוצמתה של הרוח, כשהיא סבירה ומצויה קצת = עושה מעשה בראשית. וכשהיא קיצונית ונדירה = שכוחו וגבורתו מלא עולם.
אף פעם לא ראיתי מישהו מברך על זה.
מישהו יכול להסביר לי מה זה הדבר הזה שיש ברכות שפשוט יצאו פתאום מהמחזור?
(במאמר המוסגר:
אני מהמר כעת שאם כולנו נפסיק מחר במזיד/בפשיעה/בשוגג/באונס לברך "אשר יצר", אזי תוך מאתים שנה יצוצו ויכתבו המון הסברים נפלאים למנהג שנהגו ישראל קדושים בכל קהילות הקודש להימנע מברכת אשר יצר (בעיקר על פי סוד), ויוציאו קול קורא מהמועצות של עמי הארצות אשר יהיו בימים ההם - שאין לפרוץ גדרם של מצוקי ארץ קדמאי דקשישאי הקוה"ט שלא ראינו ולא שמענו שנהגו הם ובניהם ובנותיהם בברכה בלתי צנועה זו הבאה מהמתחדשים ימ"ש המבקשים לעקור, וכל המשנה ידו על התחתונה וחיישינן לתחתוניות ולפתיחת פה לשטן וכו' ואין לזוז מהמנהג לא לברך אף לא בלי שם ומלכות)
והמ"ב מסביר שזה תלוי בעוצמתה של הרוח, כשהיא סבירה ומצויה קצת = עושה מעשה בראשית. וכשהיא קיצונית ונדירה = שכוחו וגבורתו מלא עולם.
אף פעם לא ראיתי מישהו מברך על זה.
מישהו יכול להסביר לי מה זה הדבר הזה שיש ברכות שפשוט יצאו פתאום מהמחזור?
(במאמר המוסגר:
אני מהמר כעת שאם כולנו נפסיק מחר במזיד/בפשיעה/בשוגג/באונס לברך "אשר יצר", אזי תוך מאתים שנה יצוצו ויכתבו המון הסברים נפלאים למנהג שנהגו ישראל קדושים בכל קהילות הקודש להימנע מברכת אשר יצר (בעיקר על פי סוד), ויוציאו קול קורא מהמועצות של עמי הארצות אשר יהיו בימים ההם - שאין לפרוץ גדרם של מצוקי ארץ קדמאי דקשישאי הקוה"ט שלא ראינו ולא שמענו שנהגו הם ובניהם ובנותיהם בברכה בלתי צנועה זו הבאה מהמתחדשים ימ"ש המבקשים לעקור, וכל המשנה ידו על התחתונה וחיישינן לתחתוניות ולפתיחת פה לשטן וכו' ואין לזוז מהמנהג לא לברך אף לא בלי שם ומלכות)