תספורת וגילוח במוצאי שבת, בעיה?

יועץ מס

משתמש חדש
שלום וברכה
האם מישהו יודע על מנהג או מקור הלכתי
להימנע מתספורת וגילוח במוצאי שבת
(אחד אמר לי שיש בזה אולי זלזול בכבוד השבת)
מחיפוש מהיר שעשיתי לא מצאתי מקור,
אשמח לקבל מידע בעניין הזה.
תודה רבה.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
יועץ מס אמר:
שלום וברכה
האם מישהו יודע על מנהג או מקור הלכתי
להימנע מתספורת וגילוח במוצאי שבת
(אחד אמר לי שיש בזה אולי זלזול בכבוד השבת)
מחיפוש מהיר שעשיתי לא מצאתי מקור,
אשמח לקבל מידע בעניין הזה.
תודה רבה.
ראיתי ג"כ תשובה בענין (אתר 'דין') שאין בעיה הלכתית, וה"ה לגבי נטילת ציפרנים.
רק אולי מצד כבוד שבת.
ועי' במנחת אלעזר ח"ג סס"ה לגבי תספורת בלילה, בלי קשר למוצ"ש. והביא שם שהרח"ו הסתפר בלילה.
 

לו אייחל

משתמש רגיל
ראיתי פעם, לא זוכר היכן. רשימת מנהגי אשכנז שרשם הגאון רבי יונה מרצבך זצ"ל. ואחד המנהגים היה לא להסתפר במוצש"ק משום כבוד שבת.
הזלזול הוא שלפני שבת הוא לא הסתפר ורק כשהיא יצאה הוא מתיפה. תצייר לעצמך אדם שלא לבש בגדי שבת ועם צאת השבת הוא לובשם.
 

HaimL

משתמש ותיק
לו אייחל אמר:
ראיתי פעם, לא זוכר היכן. רשימת מנהגי אשכנז שרשם הגאון רבי יונה מרצבך זצ"ל. ואחד המנהגים היה לא להסתפר במוצש"ק משום כבוד שבת.
הזלזול הוא שלפני שבת הוא לא הסתפר ורק כשהיא יצאה הוא מתיפה. תצייר לעצמך אדם שלא לבש בגדי שבת ועם צאת השבת הוא לובשם.
אז אם כן, מדוע שלא נאסור עד יום שלישי, דאכתי ראוי להבדיל בו, וה"ל כמוצ"ש אריכתא
 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
HaimL אמר:
לו אייחל אמר:
ראיתי פעם, לא זוכר היכן. רשימת מנהגי אשכנז שרשם הגאון רבי יונה מרצבך זצ"ל. ואחד המנהגים היה לא להסתפר במוצש"ק משום כבוד שבת.
הזלזול הוא שלפני שבת הוא לא הסתפר ורק כשהיא יצאה הוא מתיפה. תצייר לעצמך אדם שלא לבש בגדי שבת ועם צאת השבת הוא לובשם.
אז אם כן, מדוע שלא נאסור עד יום שלישי, דאכתי ראוי להבדיל בו, וה"ל כמוצ"ש אריכתא
מי שעושה הבדלה ביום ג' לובש בגדי שבת?
זה דין מיוחד בהבדלה ולא מצד כבוד שבת.
לכן תספורת במוצ"ש זה זלזול בכבוד שבת, מאחר שמבואר בשו"ע להסתפר לכבוד שבת, וזה מהפך היוצרות.
 

HaimL

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
HaimL אמר:
לו אייחל אמר:
ראיתי פעם, לא זוכר היכן. רשימת מנהגי אשכנז שרשם הגאון רבי יונה מרצבך זצ"ל. ואחד המנהגים היה לא להסתפר במוצש"ק משום כבוד שבת.
הזלזול הוא שלפני שבת הוא לא הסתפר ורק כשהיא יצאה הוא מתיפה. תצייר לעצמך אדם שלא לבש בגדי שבת ועם צאת השבת הוא לובשם.
אז אם כן, מדוע שלא נאסור עד יום שלישי, דאכתי ראוי להבדיל בו, וה"ל כמוצ"ש אריכתא
מי שעושה הבדלה ביום ג' לובש בגדי שבת?
זה דין מיוחד בהבדלה ולא מצד כבוד שבת.
לכן תספורת במוצ"ש זה זלזול בכבוד שבת, מאחר שמבואר בשו"ע להסתפר לכבוד שבת, וזה מהפך היוצרות.
אז זאת בדיוק שאלתי. עד היכן זה מגיע. מי אמר שדווקא במוצאי שבת הוא זלזול, ויום ראשון בבוקר הוא לא זלזול
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
ועי' במנחת אלעזר ח"ג סס"ה לגבי תספורת בלילה, בלי קשר למוצ"ש. והביא שם שהרח"ו הסתפר בלילה.
בספר 'זכרון משה' (לנכד החיד"א) סימן רנ"א, כתב שאין להתגלח בלילה.
 

אברהם העברי

משתמש ותיק
HaimL אמר:
אז זאת בדיוק שאלתי. עד היכן זה מגיע. מי אמר שדווקא במוצאי שבת הוא זלזול, ויום ראשון בבוקר הוא לא זלזול
לכאו' ממה שכ' @הכהן להוכיח מל"ג בעומר משמע כן שכל יום א' הוא זלזול ולכן מותר כבר מע"ש דהא בלא"ה בליל ל"ג אסור עדיין לספר
 
חלק עליון תַחתִית