עכ''פ הכה''ח מביא על ת''ב דשרי לצורך עיכול, ויל''ע אי שייכא האי טעמא בסיגריה אלקטרוניתהלל הצעיר אמר:יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
הלל הצעיר אמר:יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
גם לטבק יש טעם.הלל הצעיר אמר:יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
אם אוכלים אותו, לא אם מעשנים אותו.בר נש אמר:גם לטבק יש טעם.הלל הצעיר אמר:יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
דרומאי אמר:אם אוכלים אותו, לא אם מעשנים אותו.בר נש אמר:גם לטבק יש טעם.הלל הצעיר אמר:יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
לעישון יש טעם של עשן, שזה אינו חשוב טעם כמובן, והוי ממש כמו למצוץ אבן שמותר לכו"ע ואפילו ביוה"כ.
אבל לא מעשנים בגלל הטעם ולא נהנים מהטעם אלא נהנים מההתמכרות.בר נש אמר:דרומאי אמר:אם אוכלים אותו, לא אם מעשנים אותו.בר נש אמר:גם לטבק יש טעם.
לעישון יש טעם של עשן, שזה אינו חשוב טעם כמובן, והוי ממש כמו למצוץ אבן שמותר לכו"ע ואפילו ביוה"כ.
גם כשמעשנים אותו.
פופולארי אמר:כך שמעתי בשם רב מסוים.
פופולארי אמר:כך שמעתי בשם רב מסוים.
כי זה עשן, וזה אדים.יושב אוהלים אמר:פופולארי אמר:כך שמעתי בשם רב מסוים.
למה שזה לא יהיה תלוי באותה מחלוקת שנחלקו לגבי סיגריא רגילה?
הצעיר שבחבורה אמר:כי זה עשן, וזה אדים.יושב אוהלים אמר:פופולארי אמר:כך שמעתי בשם רב מסוים.
למה שזה לא יהיה תלוי באותה מחלוקת שנחלקו לגבי סיגריא רגילה?
ולמה לשאוף עשן זה כן יותר דרך אכילה מלשאוף אדים??מכל מלמדי השכלתי אמר:מסברא אדים זה לא דרך אכילה. ולא מצאנו חומרה שלא לשאוף אדים של מים חמים וכד' אף ביוה"כ.
תועה בשדה אמר:גם הכשר להרבה מהפוסקים צריך בשונה מסיגריות רגילות וגם בפסח נהוג להחמיר בזה יותר
ברור שהנידון הוא להחמיר בצום בסיגריה אלקטרונית ולא להקל.יושב אוהלים אמר:ולמה?? מה ההבדל??תועה בשדה אמר:גם הכשר להרבה מהפוסקים צריך בשונה מסיגריות רגילות וגם בפסח נהוג להחמיר בזה יותר
ואדרבה אם סיגריה רגילה לא צריך וזה כן צריך הכשר, בין לגבי כשרות וגם לגבי פסח זה מראה שאדים זה יותר אוכל מסיגריא רגילה לא? וא"כ בצום זה סיבה לאסור יותר ולא להקל יותר.
מעניין מה הנימוק שלוועוד לקרא אמר:ר' עמרם פריד הורה היום לאסור
ממש היום?ועוד לקרא אמר:ר' עמרם פריד הורה היום לאסור