עישון בצום סיגריה אלקטרונית

הלל הצעיר

משתמש רגיל
יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
 
הלל הצעיר אמר:
יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
עכ''פ הכה''ח מביא על ת''ב דשרי לצורך עיכול, ויל''ע אי שייכא האי טעמא בסיגריה אלקטרונית
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
הלל הצעיר אמר:
יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)

לכאורה כיון שיש בו טעם אסור, ולא עדיף מליקאריץ שכתב המ"ב לאסור לאכלו קודם התענית משום דנשאר טעמו בפה.
 

בר נש

משתמש ותיק
הלל הצעיר אמר:
יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
גם לטבק יש טעם.
 
 

דרומאי

משתמש ותיק
בר נש אמר:
הלל הצעיר אמר:
יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
גם לטבק יש טעם.
אם אוכלים אותו, לא אם מעשנים אותו.
לעישון יש טעם של עשן, שזה אינו חשוב טעם כמובן, והוי ממש כמו למצוץ אבן שמותר לכו"ע ואפילו ביוה"כ.
 
 

בר נש

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
בר נש אמר:
הלל הצעיר אמר:
יש לעיין למתירים לעשן בצום האם ה"ה לסיגריה אלקטרונית או שמא כיון שיש לה טעם יש לאסור וכמו שמצינו שיש המצריכים הכשר לתמציות(אני שואל מעיקר הדין ולא מבחינה רגשית)
גם לטבק יש טעם.
אם אוכלים אותו, לא אם מעשנים אותו.
לעישון יש טעם של עשן, שזה אינו חשוב טעם כמובן, והוי ממש כמו למצוץ אבן שמותר לכו"ע ואפילו ביוה"כ.
  

גם כשמעשנים אותו. 
 
 

עמק יזרעאל

משתמש ותיק
הבעיה היא שכמעט ואין סיגריות חשמליות שהמילוי לא יוצא מהן תוך כדי נשיפה
 

בשלמא

משתמש ותיק
כדרך הטיטון דאז
שיש שהחמירו ויש שהקילו
(ולמעשה ההמון נהג להקל אולי מלבד בת"ב שאז יותר החמירו)
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
בר נש אמר:
דרומאי אמר:
בר נש אמר:
גם לטבק יש טעם.
אם אוכלים אותו, לא אם מעשנים אותו.
לעישון יש טעם של עשן, שזה אינו חשוב טעם כמובן, והוי ממש כמו למצוץ אבן שמותר לכו"ע ואפילו ביוה"כ.
  

גם כשמעשנים אותו. 
אבל לא מעשנים בגלל הטעם ולא נהנים מהטעם אלא נהנים מההתמכרות.
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
מכל מלמדי השכלתי אמר:
מסברא אדים זה לא דרך אכילה. ולא מצאנו חומרה שלא לשאוף אדים של מים חמים וכד' אף ביוה"כ.
ולמה לשאוף עשן זה כן יותר דרך אכילה מלשאוף אדים??
 

תועה בשדה

משתמש חדש
גם הכשר להרבה מהפוסקים צריך בשונה מסיגריות רגילות וגם בפסח נהוג להחמיר בזה יותר
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
תועה בשדה אמר:
גם הכשר להרבה מהפוסקים צריך בשונה מסיגריות רגילות וגם בפסח נהוג להחמיר בזה יותר

ולמה?? מה ההבדל??
ואדרבה אם סיגריה רגילה לא צריך וזה כן צריך הכשר, בין לגבי כשרות וגם לגבי פסח זה מראה שאדים זה יותר אוכל מסיגריא רגילה לא? וא"כ בצום זה סיבה לאסור יותר ולא להקל יותר.
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
תועה בשדה אמר:
גם הכשר להרבה מהפוסקים צריך בשונה מסיגריות רגילות וגם בפסח נהוג להחמיר בזה יותר
ולמה?? מה ההבדל??
ואדרבה אם סיגריה רגילה לא צריך וזה כן צריך הכשר, בין לגבי כשרות וגם לגבי פסח זה מראה שאדים זה יותר אוכל מסיגריא רגילה לא? וא"כ בצום זה סיבה לאסור יותר ולא להקל יותר.
ברור שהנידון הוא להחמיר בצום בסיגריה אלקטרונית ולא להקל.
 

איש מזרע אהרן

משתמש ותיק
הגאון רבי עמרם פריד, פוסק בהלכה היומית ששיגר הבוקר לתלמידיו, כי אסור לעשן סיגריה אלקטרונית בצום עשרה בטבת | ומה הדין לגבי עישון סיגריות רגילות ונרגילה? 


במשך שנים רבות נפוצה השאלה בעניין עישון סיגריות - האם מותר לעשן בצום בעיקר בצום תשעה באב, כמובן מבלי להיכנס לעניין העישון עצמו בכל השנה, שיש האוסרים.
 ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'הלכה יומית' מפי הגאון רבי עמרם פריד מהפוסקים הצעירים הבולטים בדורנו, הובאו הבוקר הלכות התענית לצום עשרה בטבת. 
 בהלכות שנשלחו למנויים, התייחס הגר"ע פריד לדין עישון בצום, ופסק כי אסור לעשן סיגריה אלקטרונית בתענית. (כידוע, סיגריות אלקטרוניות נפוצו בעיקר בשנים האחרונות. מ.ו).
 לגבי עישון סיגריה רגילה ונרגילה, פוסק הרב פריד כי הותר בצנעה למי שקשה לו ללא העישון, "אמנם יש ליזהר בעישון אף בכל השנה", כותב רבי עמרם.
 כמו כן הורה כי מותר לשטוף את הפה ולצחצח שיניים בתענית רק במקום שיש צער. מכל מקום יש להימנע מרחצה בחמים ומשמיעת מוזיקה עד צאת הצום.
 מי שמותר לו לאכול בתענית ימנע מבשר ויין ומעדנים. קטנים עד גיל 6 מותרים באכילת בשר.
 באם שכח ואכל – ימשיך לצום כרגיל, ויאמר עננו, אך אם אכל יותר מכזית או שתה יותר ממלוא לוגמיו, ישמיט את המילים 'ביום צום תעניתנו', ויאמר 'ביום צום התענית הזה'. כמו כן חולה האוכל וכן קטן האוכל לא יאמר עננו. סיים הרב פריד את מדור ההלכה היומית.


https://www.kore.co.il/viewArticle/94726
 

לביא

משתמש ותיק
נראה שפותח הנושא מתכוון לזה:
https://www.kore.co.il/viewArticle/94726
ועם כל הכבוד לו, במיוחד בגלל גם איך שניסחו את הכותרת (״הפוסק הצעיר״) קשה לי להאמין שזה יגרום לאנשים להפסיק הואיל ויש רבנים אחרים....
 
חלק עליון תַחתִית