מעשה בש"ץ שחתם בברכת ראה ברוך אתה ה' גאל ישראל במקום גואל ישראל, ולכאורה הוה שינוי שצריך לחזור.
למעשה לא הזכירו לו שטעה אלא אחר התפילה, ולכאורה היה צריך לחזור את כל התפילה, והוא בזיון גדול לחזור את כל שמו"ע אחרי התפילה, וגם טירחא דציבורא.
חשבתי בעצמי שאע"פ שכתב השו"ע בסימן קכו סעיף ג' שאם טעה הש"ץ צריך לחזור, מ"מ הרי מבואר בסימן קכד סעיף ב' ברמ"א שבשעת הדחק מדלגים על חזרת הש"ץ דהיינו שעושים מה שקוראין 'מנחה קצרה' דהיינו שהש"ץ מתפלל עד הקל הקדוש ואח"כ כולם מתפללים בשקט, ואם אין זמן אז כולם מתחילים בשקט ביחד עם הש"ץ עיי"ש במשנ"ב, וא"כ הכא נמי שזה שעת הדחק - דהיינו אי נעימות של הש"ץ, לכן אפשר לוותר על חזרת הש"ץ.
היות שזה דבר חדש קצת, אשמח אם ישתתפו הת"ח בביאור הענין, האם נכונים הדברים או לא.
תודה רבה
למעשה לא הזכירו לו שטעה אלא אחר התפילה, ולכאורה היה צריך לחזור את כל התפילה, והוא בזיון גדול לחזור את כל שמו"ע אחרי התפילה, וגם טירחא דציבורא.
חשבתי בעצמי שאע"פ שכתב השו"ע בסימן קכו סעיף ג' שאם טעה הש"ץ צריך לחזור, מ"מ הרי מבואר בסימן קכד סעיף ב' ברמ"א שבשעת הדחק מדלגים על חזרת הש"ץ דהיינו שעושים מה שקוראין 'מנחה קצרה' דהיינו שהש"ץ מתפלל עד הקל הקדוש ואח"כ כולם מתפללים בשקט, ואם אין זמן אז כולם מתחילים בשקט ביחד עם הש"ץ עיי"ש במשנ"ב, וא"כ הכא נמי שזה שעת הדחק - דהיינו אי נעימות של הש"ץ, לכן אפשר לוותר על חזרת הש"ץ.
היות שזה דבר חדש קצת, אשמח אם ישתתפו הת"ח בביאור הענין, האם נכונים הדברים או לא.
תודה רבה