פשוט שהפסק התבסס על עובדות שקריות שחברות התרופות פרסמו בכל כלי התקשורת ושכנעו ושיחדו ממשלות שיוציאו את זה מהחוק, והיום שהשקר הזה הולך ומתגלה יותר ויותר, וידוע שלפני שזה הוצא מהחוק כשליש מהתרופות הכילו קנאביס, אז פשוט שאין שום בעיה הלכתית בזה.יהודי אמר:יש בביהמ"ד צדדים והסברים שלא כדבריהם, אך כמדומה שאין גברא רבה שהכריע באופן שונה מדבריהם.
מה זה שונה משתיית אלכוהול ?מכל מלמדי השכלתי אמר:יש חילוק בין צריכה לצורך רפואי. שזה סם מרגיע וטוב מאוד לחולים הסובלים סבל משמעותי.
לבין סתם מסוממים מכורים שאצלם המינון הוא שונה וההשפעה שונה. וגם המחיר משפיע על צורת החיים שלהם ושל סביבתם וד"ל.
מליוני אנשים מתים כל שנה מאלכוהול ומכל מיני מאכלים לא בריאים, וזה אף אחד לא אסר, וקנאביס שמששת ימי בראשית לא מת אדם אחד מזה, ויש לזה מלא תכונות רפואיות רק זה אסור בתכלית האיסור, אלא מאי שהרבנים פסקו לפי המידע השקרית שמסרו להם, אבל מה הטעם להעתיק דבריהם כשהשקר כבר גלוי ומפורסם לעין כל, ויותר ויותר מדינות עוברים ללגליזציה או אי הפללה בגלל שנודע השקר שקנאביס לא ממכר כמו אלכוהול ולא מזיק חוץ משכרות ומהוה תחליף להרבה תרופות מסוכנות.משה בטיטו אמר:הרב שלמה זלמן אוירבאך במעדני שלמה (עמ' קמח): "שודאי יש איסור מצד הדין לקחת סמים כו', דלקיחת סמים כמו שעושים ברחוב ודאי מזיק את גופו ואסור משום חבלת גופו דאיסור גמור הוא כו'. בסמים דאסור בכל העולם והנתפס בזה נידון כעבריין הוא ודאי משום שדעת כל הרופאים דהוא דבר שמזיקו, ואסור".
הרב עזרא בצרי (מבית הדין הרבני הגדול) בספרו דיני ממונות (ח"ד עמ' קיז-קיח): "לקיחת סמים אסורה בהחלט". ונימק: "זה הורס את הגוף ואסור לנו לגרום לגוף נזק, ובסמים חזקים – סופם להמית".
בשו"ת אשר חנן (ח"ח סי' לט) כתב: "המסקנה ברורה שאסור מן הדין להשתמש בסמים אפילו הקלים שבהם וקרוב הדבר לאיסור מהתורה משום כילוי הגוף והנפש" (והוסיף שמי שכבר נעשה 'מכור' לסמים כאלה ואחרים, עליו לגשת למכוני גמילה ולטפל בבעייתו).
הרב אליעזר שלמה שיק (מוהרא"ש) בספרו אשר בנחל (חל"ד עמ' לד) כתב: "אדם המעשן סמים זה פשוט מסוכן מאד, כי הסמים שורפים ואוכלים ומפסידים את תאי המוח עד שמאבד את שפיותו לגמרי". [וכך כתב הרב אהרון זכאי, ראש ישיבת אור יום טוב, בספרו הבית היהודי (ח"א עמ' רמד) ובספרו ישועה והצלחה (עמ' 46). וראה קונטרס ובחרת בחיים (וייס, עמ' כ)].
ההסבר הוא פשוט, כמו שעד לפני שלושים שנה גדולי הפוסקים התירו לעשן, כיון שניזונו ממידע שקרית שהעישון לא מזיק, וזה היה בגלל שעד לפני ששים שנה חברות הטאבאק הצליחו לשחד מומחים וממשלות שיגידו שעישון לא מזיק, וגם כשהתגלה השקר לקח זמן עד שהמידע בשלימותה הגיע לגדולי ישראל.יהודי אמר:שאלת ר' יהושע@ היא השאלה העיקרית, מ"ש יין ומוצרי אלכוהול שגם הם בצריכה לא מבוקרת עלולים להזיק טובא.
אמר לי בעל תשובה שכמדומה רוב התאונות שקרו מחמת שיכורים היו מחמת אלכוהול ולא מחמת קנאביס.
הכל נכון, אבל גם באלכוהול אותו סיפור, אז למה אלכוהול מתירים, הרי כתוב לא איברי יין אלא למרי נפש, ולא מפני השוטים השותים ללא גבול כל היום עם מסיבות חברים ומהרסים את חייהם נאסור על המרי נפש ששותים במידה להפג צערם, אז מה שונה קנאביס שמועיל לא רק למרי נפש ולא רק שאינו מזיק ושום בן אדם לא מת מזה מעולם,רק גם מרפא מחלות, בניגוד לאלכוהול שמיליוני אנשים מתים מזה כל שנה בעולם.י.א.ל אמר:פעם בהקשר להכשר ויסקי אמר לי ידיד ששאל את אחד מרבני הבד'ץ על כשרות המוצר והאם יהיה כזה בהכשר שלהם,וענו לו תראה מי ששותה עכשיו לא מחכה לבד'ץ ומי שלא שותה גם אחרי ההכשר לא ישתה :lol:
אבל עצם השאלה מי שמעשן לא שואל אם מותר או אסור, ומי שלא ניסה למאי נפק'מ? אין לך מה לעשות נראה לי ברור שגם אם לא תמצאו צדדי איסור על פי גדרי ההלכה הקיימים לפנינו כגון שמרת הגוף וכו ' ברור מעל כל צל של ספק שזה אסור כמו שאומרים מהשו'ע החמישי ומה הקשר שלנו בני התורה הקד' לכגון דא???
האנשים שמעשנים הם מחפשים לברוח מהמציאות היומיומית שלהם ומביא אותם לקלות ראש וזה גורר אחריו עריות כמובן ועוד כל מיני מרעין בישין
אני בעל תשובה מאד ותיק וכן אחי ,הוא השתתף בחתונה בבית שמש באיזה אולם קטן וסיפר לי להפתעתו שבחוץ העבירו גראס,
אוי ואבוי מה לנו ולזה האם הצעד הבא יהיה האם מותר לנו לעשות מסיבות טראנס רק לגברים
או לשכב רגל על רגל על חוף הים כל יום עם איזה שאכטה????? מי שנולד על טהרת הקודש לא יודע כמה שזה משבש את החיים ההתמכרות לזה היא לאו דווקא גופנית אלה 'רעיונית' סבבה זה שום דבר ומהר מאד כל היום סובב סביב זה בוקר צהרים וערב,ולא מעשנים לבד זה לא כיף צריך חברה אז כל אחד מבין ממש מושב לצים ,מי מדבר על ביטול תורה ,ותפילה איך אפשר כך לעמוד לפני המלך איך? ואל תטענו שפעם היו משתמשים רפואה לא עלינו מי שצריך את זה לרפואה החולים במחלה הנוראה הם לא יכולים לאכול ויש להם בחילות אז המריחואנה מבירה להם את זזה ומה אתם חושבים שיש להם תוך כדי עישון סבבה עם כל החברה ???? שהחיים שלהם תלוים להם מנגד על חוט השערה,
עדין לא העליתם על דעתכם שמה יקרה אם תתנו לנשים לעשן ומה חז'ל גילו לנו על האלכוהול מה עלול לגרום לאישה ששותה מזה,ומה נראה לכם שיקרה לה אחרי גראס??
רבותי אתם לא יודעים כמה שזה נורא ומקלקל ומחריב את כל צורת האדם גדלותו וקרבתו אל הבורא ית' מה לנו ולזה???
החומרים הנ"ל ממכרים יותר מאלכוהול במידה משמעותית. ניתן לראות זאת כאן בנתונים רשמיים של המדינהיהושע אמר:הכל נכון, אבל גם באלכוהול אותו סיפור, אז למה אלכוהול מתירים, הרי כתוב לא איברי יין אלא למרי נפש, ולא מפני השוטים השותים ללא גבול כל היום עם מסיבות חברים ומהרסים את חייהם נאסור על המרי נפש ששותים במידה להפג צערם, אז מה שונה קנאביס שמועיל לא רק למרי נפש ולא רק שאינו מזיק ושום בן אדם לא מת מזה מעולם,רק גם מרפא מחלות, בניגוד לאלכוהול שמיליוני אנשים מתים מזה כל שנה בעולם.
התבלבלת בין כיפורים לפורים?!תיובתא אמר:אני לא בטוח שאני שואל ברצינות... האם אפשר לקיים בחומרים הנ"ל את מאמר רבותינו חייב איניש לבסומי עד דלא ידע?
מה עושה בכה"ג ביוה"כ? מקטיר קטורת. מה יש בקטורת?דרומאי אמר:התבלבלת בין כיפורים לפורים?!תיובתא אמר:אני לא בטוח שאני שואל ברצינות... האם אפשר לקיים בחומרים הנ"ל את מאמר רבותינו חייב איניש לבסומי עד דלא ידע?
וזה לא כ"כ מילתא דבדיחותא כי - סנהדרין י"אויאמר ה' אל-משה קח-לך סמים, נטף ושחלת וחלבנה, סמים, ולבונה זכה: בד בבד, יהיה. לה ועשית אותה קטורת
הא דאמר רבי חייא בר רב אשי אמר רב חסדא היוצא ליהרג משקין אותו קורט של לבונה בכוס של יין, כדי שתטרף דעתו, שנאמר תנו שכר לאובד ויין למרי נפש, ותניא נשים יקרות שבירושלים היו מתנדבות ומביאות אותן...
לא מתאים.תיובתא אמר:מה עושה בכה"ג ביוה"כ? מקטיר קטורת. מה יש בקטורת?דרומאי אמר:התבלבלת בין כיפורים לפורים?!תיובתא אמר:אני לא בטוח שאני שואל ברצינות... האם אפשר לקיים בחומרים הנ"ל את מאמר רבותינו חייב איניש לבסומי עד דלא ידע?ויאמר ה' אל-משה קח-לך סמים, נטף ושחלת וחלבנה, סמים, ולבונה זכה: בד בבד, יהיה. לה ועשית אותה קטורת
אין לי כח לעבור על הכל, אבל אני מניח שאם זה כתוב מדובר בסמים בכללי ולא בקנאביס שזה ממכר הרבה פחות אם בכלל, כי גם מה שזה ממכר זה רק שמי שאוהב את זה קשה לו בלי ההנאה הזאת כמו כל ההנהות אבל לא שיש משהו פיזי שסובל מזה כשאין לו כמו בעישון ואלכהול, וגם זה רק כעשר אחוז מתמכרים.תיובתא אמר:החומרים הנ"ל ממכרים יותר מאלכוהול במידה משמעותית. ניתן לראות זאת כאן בנתונים רשמיים של המדינהיהושע אמר:הכל נכון, אבל גם באלכוהול אותו סיפור, אז למה אלכוהול מתירים, הרי כתוב לא איברי יין אלא למרי נפש, ולא מפני השוטים השותים ללא גבול כל היום עם מסיבות חברים ומהרסים את חייהם נאסור על המרי נפש ששותים במידה להפג צערם, אז מה שונה קנאביס שמועיל לא רק למרי נפש ולא רק שאינו מזיק ושום בן אדם לא מת מזה מעולם,רק גם מרפא מחלות, בניגוד לאלכוהול שמיליוני אנשים מתים מזה כל שנה בעולם.
http://www.molsa.gov.il/communityin...a.pdf?&~nfopt(fileDistorted=5207947698333191) עמוד 291
א. לא צריך לקרוא הכל ציינתי עמוד.יהושע אמר:אין לי כח לעבור על הכל, אבל אני מניח שאם זה כתוב מדובר בסמים בכללי ולא בקנאביס שזה ממכר הרבה פחות אם בכלל, כי גם מה שזה ממכר זה רק שמי שאוהב את זה קשה לו בלי ההנאה הזאת כמו כל ההנהות אבל לא שיש משהו פיזי שסובל מזה כשאין לו כמו בעישון ואלכהול, וגם זה רק כעשר אחוז מתמכרים.תיובתא אמר:החומרים הנ"ל ממכרים יותר מאלכוהול במידה משמעותית. ניתן לראות זאת כאן בנתונים רשמיים של המדינהיהושע אמר:הכל נכון, אבל גם באלכוהול אותו סיפור, אז למה אלכוהול מתירים, הרי כתוב לא איברי יין אלא למרי נפש, ולא מפני השוטים השותים ללא גבול כל היום עם מסיבות חברים ומהרסים את חייהם נאסור על המרי נפש ששותים במידה להפג צערם, אז מה שונה קנאביס שמועיל לא רק למרי נפש ולא רק שאינו מזיק ושום בן אדם לא מת מזה מעולם,רק גם מרפא מחלות, בניגוד לאלכוהול שמיליוני אנשים מתים מזה כל שנה בעולם.
http://www.molsa.gov.il/communityin...a.pdf?&~nfopt(fileDistorted=5207947698333191) עמוד 291
ולא בקנאביס שזה ממכר הרבה פחות אם בכלל
מי גילה לכבודו רזים אלו?וגם זה רק כעשר אחוז מתמכרים
שם מדובר מכל סוגי הסמים גם יחד, יש כמיליון משתמשי קנאביס במדינה ורק כמה אלפים מכורים לסמים בכלל.תיובתא אמר:א. לא צריך לקרוא הכל ציינתי עמוד.יהושע אמר:אין לי כח לעבור על הכל, אבל אני מניח שאם זה כתוב מדובר בסמים בכללי ולא בקנאביס שזה ממכר הרבה פחות אם בכלל, כי גם מה שזה ממכר זה רק שמי שאוהב את זה קשה לו בלי ההנאה הזאת כמו כל ההנהות אבל לא שיש משהו פיזי שסובל מזה כשאין לו כמו בעישון ואלכהול, וגם זה רק כעשר אחוז מתמכרים.תיובתא אמר:החומרים הנ"ל ממכרים יותר מאלכוהול במידה משמעותית. ניתן לראות זאת כאן בנתונים רשמיים של המדינה
http://www.molsa.gov.il/communityin...a.pdf?&~nfopt(fileDistorted=5207947698333191) עמוד 291
ב. חומר ממכר בהגדרה הוא חומר שכן מייצר מצוקה פיזית (מוחית - המוח מתרגל לחומרים מסויימים) בניגוד לסתם הנאות.
ג.ולא בקנאביס שזה ממכר הרבה פחות אם בכללמי גילה לכבודו רזים אלו?וגם זה רק כעשר אחוז מתמכרים
ועדיין לא נמצאה התייחסות לשאלה למה שאלכוהול יהיה מותר וקנאביס אסור.דורדיא אמר:ועדיין לא נמצאה התייחסות הלכתית\דתית\יהודית לעניין הזה,
כי אם השערות, דוח"ות של המדינה וויקיפדיה..
מי יוכל להאדים את עינינו בעניין זה..?
אין כמעט דבר שלא מזיק כלל, כולם מודים שקנאביס מזיק הרבה פחות מאלכהול, גם מי שמגזים בסוכר ובשומן זה מזיק הרבה יותר, גם לסוכר אפשר להתמכר, לכן אין טעם לאסור קנאביס ולהתיר אלכוהול וג׳ונק פוד, מאוכל לא בריא בכלל ומאלכהול בפרט מתים כל שנה מיליוני בני אדם, ומקנאביס עוד לא מת בן אדם אחד מששת ימי בראשית, אז כמה אבסורד זה שמשקיעים במלחמה על דבר שהנזק שלו פי אלף יותר קטן מדברים שרוב אנשים צורכים תמיד ויש בו גם הרבה תועלת, וכמה אבסורד לאסור אותו ע״פ הלכה בזמן ששאר מזיקים אף אחד עוד לא אסר.יעבץ אמר:העניין פשוט.
אין סעיף שאסור 'קנאביס' או 'גראס' ושאר שמות. יש דין ברור שאסור לאדם לחבול בעצמו, מלבד עניינים הנגררים מזה ר"ל שלכן כל בר דעת מרחיק נפשו מדברים כאלו.
כעת הוויכוח על סם מסוים הנקרא 'קנאביס', ויש לגביו וויכוח גדול עם להכליל אותו ברשימת ה'סמים', או לא.
הנידון חשוב מאוד אבל הוא לא תורני כלל, כשם שוויכוח על סיכויים של ניתוח לא הופכים לנושא תורני, למרות שנגזר מזה הלכה עם מותר לעשות ניתוח שכזה, השיקולים הם רפואיים בלבד. גם את הנידון הזה אין להכניס לביהמ"ד.
מי שסבור שהחומר המסויים הזה לא מזיק כלל - בתאבון!
(אמנם יש לדון באם יש וויכוח רפואי, האם מחויב מי שמאמין לצד המתיר, לנהוג איסור מחמת רוב אוסרים).
ככל שידוע לי בקנאביס הרפואי מסירים את המרכיבים הממכרים, ומשאירים רק את החומרים המרגיעים.י.א.ל אמר:שלום וברכה ,
אם נניח שהחומר מסוכן איך נותנים זאת לחולים ומה ההיתר שהם?
יש שתי סוגים, באחד אין את החומר הממסטל שזה cbd, אבל יש סוג שנקרא thc שזה החומר הממסטל, ושניהם משתמשים לקנאביס רפואי.תיובתא אמר:ככל שידוע לי בקנאביס הרפואי מסירים את המרכיבים הממכרים, ומשאירים רק את החומרים המרגיעים.י.א.ל אמר:שלום וברכה ,
אם נניח שהחומר מסוכן איך נותנים זאת לחולים ומה ההיתר שהם?