אלו רשתות שייכות ליהודים שומתמ"צ - "קנה מיד עמיתך"

עפר ואפר

משתמש ותיק
כידוע החובה (או קרוב לחובה) "ממכר לעמיתך" לקנות דווקא מיהודי שומתמ"צ (ואפי' קצת יותר ביוקר).
לדוגמא מחוט שני.
חוט שני.png


האם יכולים להוסיף מידע בנוגע לזה?

כמדומני מהרשתות המפורסמות:
נתיב החסד (בר כל) חרדי
אושר עד חרדי 

רמי לוי שומר שבת
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.

ווואוו

זה סברא יפה
אבל למה זה כזה פשוט לך

עדיף לפרנס מיליונר שומתומצ במיוחד אם חלק מהכסף שלו הולך לדברים יותר חיוביים
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
פותח הנושא
ידידיה אמר:
לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.

המצאה נחמדה, אבל לפחות איזשהו מקור לזה צריך שיהיה
 

קב חומטין

משתמש רגיל
ידידיה אמר:
לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
אין זה פשוט. ראה כאן עמ' 11 ובמקורות שבהערה 6 שם.
 

בשלמא

משתמש ותיק
תשוה"נ ח"א סי' תת"א
ושמעתי ליישב מנהג העולם שאין מקפידין בזה דעיקר דין למכור לעמיתך דוקא הוא בגדר גמילות חסד לדאוג לפרנסת הישראל, אבל כשהמוכר יש לו כדי פרנסתו ורק מוכר יקר כדי להתעשר אין חיוב לקנות ממנו ביוקר, ואדרבה חייך קודמין ולמה צריך לדאוג שחבירו יתעשר על חשבונו והוא יפסיד, ולפי זה כאן שרוב המוכרים יש להם כבר פרנסה ב"ה כדי צורכם, אין חיוב בזה, וע"כ אין מקפידים לקנות אצלם אלא אפילו אצל נכרי בזול יותר.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
יש לחקור לגבי רשת יש

שזה תת רשת של שופרסל
אך יש חרדי שמרוויח באמצע
 

מ אלישע

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
לפעמים זה מצות והחזקת בו.
וזו צדקה בהידור.
 
 

beri

משתמש ותיק
בשלמא אמר:
תשוה"נ ח"א סי' תת"א
ושמעתי ליישב מנהג העולם שאין מקפידין בזה דעיקר דין למכור לעמיתך דוקא הוא בגדר גמילות חסד לדאוג לפרנסת הישראל, אבל כשהמוכר יש לו כדי פרנסתו ורק מוכר יקר כדי להתעשר אין חיוב לקנות ממנו ביוקר, ואדרבה חייך קודמין ולמה צריך לדאוג שחבירו יתעשר על חשבונו והוא יפסיד, ולפי זה כאן שרוב המוכרים יש להם כבר פרנסה ב"ה כדי צורכם, אין חיוב בזה, וע"כ אין מקפידים לקנות אצלם אלא אפילו אצל נכרי בזול יותר.
קח בחשבון  שברשתות חרדיות העובדים בד''כ ג''כ שותו''מ והם וודאי לא מיליונרים
 
 

ידידיה

משתמש ותיק
beri אמר:
בשלמא אמר:
תשוה"נ ח"א סי' תת"א
ושמעתי ליישב מנהג העולם שאין מקפידין בזה דעיקר דין למכור לעמיתך דוקא הוא בגדר גמילות חסד לדאוג לפרנסת הישראל, אבל כשהמוכר יש לו כדי פרנסתו ורק מוכר יקר כדי להתעשר אין חיוב לקנות ממנו ביוקר, ואדרבה חייך קודמין ולמה צריך לדאוג שחבירו יתעשר על חשבונו והוא יפסיד, ולפי זה כאן שרוב המוכרים יש להם כבר פרנסה ב"ה כדי צורכם, אין חיוב בזה, וע"כ אין מקפידים לקנות אצלם אלא אפילו אצל נכרי בזול יותר.
קח בחשבון  שברשתות חרדיות העובדים בד''כ ג''כ שותו''מ והם וודאי לא מיליונרים


וא"כ יש להעדיף רשת בבעלות גוי והעובדים חרדים על פני רשת בבעלות חרדי והעובדים גויים/חילונים.
אבל כ"ז אינו משום שהעובד מקבל שכרו לפי שעות וקונה אחד לא משפיע עליו.
ואם באת לטעון משום שאם כל הציבור יקפידו על זה יעסיקו יותר עובדים חרדים, כדאי שקודם תקפיד על גנרטור בשבת, על אי שימוש בחלב של בהמות האוכלות גידולי שביעית, על אי אכילת אבטיחים שמגודלים ע"י כלאיים, וכו', שגם במקרים אלו אם הציבור כולו יקפיד ייחסכו המון איסורים דאו'. 
 
 

ידידיה

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
ידידיה אמר:
לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.

המצאה נחמדה, אבל לפחות איזשהו מקור לזה צריך שיהיה

יש לך מקור לקביעה שכל דבר צריך מקור?
 

מ אלישע

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
מ אלישע אמר:
ידידיה אמר:
לכאורה פשוט שלא מוטל על אדם רגיל להפסיד אפי' פחות משוו"פ לטובת איזה מליונר, גם אם הוא שותו"מ.
לפעמים זה מצות והחזקת בו.
וזו צדקה בהידור.

והחזקת בו וצדקה במליונר?
מליונר מתעסק במליונים אבל א"א לדעת על המצב אם הוא בריוח.
(ואין לי ידיעה כלל על שמות שהוזכרו או נרמזו כאן)
 
 

ידידיה

משתמש ותיק
מ אלישע אמר:
מליונר מתעסק במליונים אבל א"א לדעת על המצב אם הוא בריוח.
(ואין לי ידיעה כלל על שמות שהוזכרו או נרמזו כאן)
אולי תעשה לי העברה בנקאית? הרי אין לך ידיעה האם אני עני.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
חלב בכשרות העד"ח (גם מי שסומך על ועד"מ תנובה או הרב רובין לעניין חלב ישראל וניתוחים וכו', הרי לכאורה יש להעדיף את העד"ח משום שהם נותנים הכשר אך ורק למחלבה שאינה חולבת [לכלי] בשבת)
 

ירמיה

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
מפעל של נייר טואלט שניב
נראה לי גם בבעלות חרדית
עפ"י הפרסומים, מפעל הנייר היחיד בארץ ששובת בשבת!
(יש גם מיבוא)
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
מ אלישע אמר:
מליונר מתעסק במליונים אבל א"א לדעת על המצב אם הוא בריוח.
(ואין לי ידיעה כלל על שמות שהוזכרו או נרמזו כאן)
אולי תעשה לי העברה בנקאית? הרי אין לך ידיעה האם אני עני.


מבלי להיכנס לגוף העניין האם ממכר עמיתך שייך רק ביהודי דתי,

​​​​​וגם מבלי להיכנס לגדר החיוב לקנות דווקא מעמיתך,

ברגש שלי - אני רוצה שמהכסף שלי יקנו אוכל כשר, יתנו צדקה, ישלמו למלמדים בחיידר, 
ולא רוצה שמהכסף שלי יקנו אוכל טרף, יתרמו לצער בעלי חיים (אם בכלל), ישלמו למורה בחוג בלט.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
חייל של הרבי אמר:
אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)

בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"ט
 
 

מ אלישע

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
נדיב לב אמר:
חייל של הרבי אמר:
אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)

בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"ט
יש חוזה ואי אפשר להחליף את כולם. (אבל צריך לחנך אותם)
 
 

נדיב לב

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
נדיב לב אמר:
חייל של הרבי אמר:
אופטיקה הלפרין (איני יודע מי ירש אותו אבל הוא עצמו היה יהודי דתי ואף רב)

בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"ט
 

נכון, לא השתנה יחסם מאז שנרכשה החברה ע"י חרדי. לאחרונה קבלתי צעקות על שאלה תמימה בבידוק..
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
מ אלישע אמר:
חייל של הרבי אמר:
נדיב לב אמר:
בנו אדם דתי.
ואל על הבעלים כיום חרדי.
אז למה באל על הדיילים והדיילות מתייחסים לחרדים קצת כמו בברלין תרצ"ט
יש חוזה ואי אפשר להחליף את כולם. (אבל צריך לחנך אותם)


הלוואי היו מתייחסים יפה כמו דיילים גוים שבלופטהנזה או אירופלוט...

 
 

חימקו

משתמש ותיק
נתיב החסד, יש חסד, חסדי יהודה, עזרה ואחווה.
הייתי שמח יותר לתמוך בהם, רק יש לי רתיעה להיכנס למקומות אלו שקוראים לעצמם שמות של חסד שנראה כאילו עושים לי טובה שבכלל שאני יכול להיכנס.
ולכן אני מעדיף לקנות מחנוית שלא עושים שימוש ציני במילה חסד, ולא נותנים הרגשה כאילו זה בית תמחוי.
 
חלק עליון תַחתִית