עיסה שנילושה במי המקווה ריין


פותח הנושא
הפונוביזע'ר
הודעות: 70
הצטרף: 02 אוקטובר 2021, 21:57
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי הפונוביזע'ר » 13 אוקטובר 2021, 14:15

יש לחקור לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים, מה יהיה אם אדם יעשה מהם חלה אם יהיה מחויב בהפרשה או שכיון שאין זה עיסה שנילושה במים אז פטור הוא, כי זה אף לא מי פירות.
יש דוגמא לנושא במכשירין 'מזיעת הבתים' ודו"ק.

ערכים:


פותח הנושא
הפונוביזע'ר
הודעות: 70
הצטרף: 02 אוקטובר 2021, 21:57
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי הפונוביזע'ר » 13 אוקטובר 2021, 18:24

44 צפיות ואין תשובה אחת ??


תלמיד נאמן
הודעות: 2386
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 285 פעמים
קיבל תודה: 623 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 13 אוקטובר 2021, 18:39

הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 14:15
לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים

אין בכל העולם אפי' רב אחד שפסק כך, ולא יכול להיות.


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 2686
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 682 פעמים
קיבל תודה: 1183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 13 אוקטובר 2021, 19:01

ברור.
אם מי המקוה ריין הם מי פירות, הם אינם מכשירים לקבל טומאה, אבל עיסה שנילושה בהם בזה באנו למחלוקת הראשונים גבי עיסה שנילושה במי פירות אם חייבת בחלה או פטורה, ולדעת השו"ע חייבת וכתבו הפוסקים שיפריש בלא ברכה, וכיון שקיי"ל שאמרינן סב"ל גם נגד דעת מרן, לכן גם ההולכים בשיטת מרן יפרישו בלא ברכה.


בשלמא
הודעות: 2551
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 1087 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי בשלמא » 13 אוקטובר 2021, 19:32

פעם ישבו חבורת חסידים בחורף הקר בליל שבת קודש והגו בספה"ק כל אותו הלילה, מידי שבוע היה נוהג שמש בית המדרש להעמיד בפניהם סמוור מים חמים עם תמצית תה מבושל, כדי שיחממו את עצמותיהם הקופאות, שבת אחת שכח השמש להעמיד את הסמוור על הכירה, נשארו החסידים ללמוד כשהקור חודר לעצמותיהם, אחד החכמים שבחבורה החליט לעשות למען חבריו ולדאוג להם לכוס תה מהביל, הבטיח להם באומר ועושה שהם יכולים להמשיך בלימודם והוא יוצא לדאוג לתרמוס מים חמים, לא לקח זמן רב, והנה הוא חוזר עם תרמוס מים רותחים, מגיש לפני הלומדים ואלו חלצו עצמותיהם, לאחר שלגמו מהגן-עדן-משקה, כפי שנקרא בפי החסידים, פנה אחד החסידים לשאול את הלה, מהיכן השגת בשעת ליל כה מאוחרת ובשב"ק מים חמים עבורנו, ענה הלה: מה שאלה היא זאת? שאבתי לכם מבור המקוה שטבלתם בה אמש, שהוחם עוד כדי הצורך, לצורך הטבילה ביום שב"ק.    


לישועתך קויתי השם
הודעות: 1801
הצטרף: 15 מרץ 2020, 16:05
נתן תודה: 1563 פעמים
קיבל תודה: 398 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי לישועתך קויתי השם » 13 אוקטובר 2021, 19:47

הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 14:15
יש לחקור לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים, מה יהיה אם אדם יעשה מהם חלה אם יהיה מחויב בהפרשה או שכיון שאין זה עיסה שנילושה במים אז פטור הוא, כי זה אף לא מי פירות.
יש דוגמא לנושא במכשירין 'מזיעת הבתים' ודו"ק.
גם איננה חמץ לכאורה, ותהיה מותרת בפסח, לפחות לחלק מהדעות.


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 2686
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 682 פעמים
קיבל תודה: 1183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 13 אוקטובר 2021, 19:51

בשלמא כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:32
פעם ישבו חבורת חסידים בחורף הקר בליל שבת קודש והגו בספה"ק כל אותו הלילה, מידי שבוע היה נוהג שמש בית המדרש להעמיד בפניהם סמוור מים חמים עם תמצית תה מבושל, כדי שיחממו את עצמותיהם הקופאות, שבת אחת שכח השמש להעמיד את הסמוור על הכירה, נשארו החסידים ללמוד כשהקור חודר לעצמותיהם, אחד החכמים שבחבורה החליט לעשות למען חבריו ולדאוג להם לכוס תה מהביל, הבטיח להם באומר ועושה שהם יכולים להמשיך בלימודם והוא יוצא לדאוג לתרמוס מים חמים, לא לקח זמן רב, והנה הוא חוזר עם תרמוס מים רותחים, מגיש לפני הלומדים ואלו חלצו עצמותיהם, לאחר שלגמו מהגן-עדן-משקה, כפי שנקרא בפי החסידים, פנה אחד החסידים לשאול את הלה, מהיכן השגת בשעת ליל כה מאוחרת ובשב"ק מים חמים עבורנו, ענה הלה: מה שאלה היא זאת? שאבתי לכם מבור המקוה שטבלתם בה אמש, שהוחם עוד כדי הצורך, לצורך הטבילה ביום שב"ק.    
חלילה מלחשוד בחבורה קדושה זו שעלה על ליבם לטבול בשבת קודש במים חמים, והמעשה הזה להד"ם.


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 2686
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 682 פעמים
קיבל תודה: 1183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 13 אוקטובר 2021, 19:53

לישועתך קויתי השם כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:47
הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 14:15
יש לחקור לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים, מה יהיה אם אדם יעשה מהם חלה אם יהיה מחויב בהפרשה או שכיון שאין זה עיסה שנילושה במים אז פטור הוא, כי זה אף לא מי פירות.
יש דוגמא לנושא במכשירין 'מזיעת הבתים' ודו"ק.
גם איננה חמץ לכאורה, ותהיה מותרת בפסח, לפחות לחלק מהדעות.
יש לדון, שמי פירות שהרכבם הכימי זהה לשל מים, כן גורמים חימוץ, כי הרי לא נזכר בתורה שמי פירות אינם מחמיצים, ומה שמי פירות אינם מחמיצים אלא מסריחין, הוא מידיעת חז"ל הטבעיים, שהחומציות של מי הפירות מונעת מהבצק להחמיץ, ומכאן שמי פירות שמחמיצים יאסרו את העיסה, כנלענ"ד.


בשלמא
הודעות: 2551
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 1087 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי בשלמא » 13 אוקטובר 2021, 19:57

פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:51
בשלמא כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:32
פעם ישבו חבורת חסידים בחורף הקר בליל שבת קודש והגו בספה"ק כל אותו הלילה, מידי שבוע היה נוהג שמש בית המדרש להעמיד בפניהם סמוור מים חמים עם תמצית תה מבושל, כדי שיחממו את עצמותיהם הקופאות, שבת אחת שכח השמש להעמיד את הסמוור על הכירה, נשארו החסידים ללמוד כשהקור חודר לעצמותיהם, אחד החכמים שבחבורה החליט לעשות למען חבריו ולדאוג להם לכוס תה מהביל, הבטיח להם באומר ועושה שהם יכולים להמשיך בלימודם והוא יוצא לדאוג לתרמוס מים חמים, לא לקח זמן רב, והנה הוא חוזר עם תרמוס מים רותחים, מגיש לפני הלומדים ואלו חלצו עצמותיהם, לאחר שלגמו מהגן-עדן-משקה, כפי שנקרא בפי החסידים, פנה אחד החסידים לשאול את הלה, מהיכן השגת בשעת ליל כה מאוחרת ובשב"ק מים חמים עבורנו, ענה הלה: מה שאלה היא זאת? שאבתי לכם מבור המקוה שטבלתם בה אמש, שהוחם עוד כדי הצורך, לצורך הטבילה ביום שב"ק.    
חלילה מלחשוד בחבורה קדושה זו שעלה על ליבם לטבול בשבת קודש במים חמים, והמעשה הזה להד"ם.
היה גם היה
סמכו על הקרבן נתנאל.
 


פינחס רוזנצוויג
הודעות: 2686
הצטרף: 18 ינואר 2021, 15:04
נתן תודה: 682 פעמים
קיבל תודה: 1183 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי פינחס רוזנצוויג » 13 אוקטובר 2021, 20:17

בשלמא כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:57
פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:51
בשלמא כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:32
פעם ישבו חבורת חסידים בחורף הקר בליל שבת קודש והגו בספה"ק כל אותו הלילה, מידי שבוע היה נוהג שמש בית המדרש להעמיד בפניהם סמוור מים חמים עם תמצית תה מבושל, כדי שיחממו את עצמותיהם הקופאות, שבת אחת שכח השמש להעמיד את הסמוור על הכירה, נשארו החסידים ללמוד כשהקור חודר לעצמותיהם, אחד החכמים שבחבורה החליט לעשות למען חבריו ולדאוג להם לכוס תה מהביל, הבטיח להם באומר ועושה שהם יכולים להמשיך בלימודם והוא יוצא לדאוג לתרמוס מים חמים, לא לקח זמן רב, והנה הוא חוזר עם תרמוס מים רותחים, מגיש לפני הלומדים ואלו חלצו עצמותיהם, לאחר שלגמו מהגן-עדן-משקה, כפי שנקרא בפי החסידים, פנה אחד החסידים לשאול את הלה, מהיכן השגת בשעת ליל כה מאוחרת ובשב"ק מים חמים עבורנו, ענה הלה: מה שאלה היא זאת? שאבתי לכם מבור המקוה שטבלתם בה אמש, שהוחם עוד כדי הצורך, לצורך הטבילה ביום שב"ק.    
חלילה מלחשוד בחבורה קדושה זו שעלה על ליבם לטבול בשבת קודש במים חמים, והמעשה הזה להד"ם.
היה גם היה
סמכו על הקרבן נתנאל.
 
חסידים קדמונים היו מחמירים בהלכה טובא, ובודאי שלא היו סומכים על שיטות יחידאה.


בשלמא
הודעות: 2551
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 1087 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי בשלמא » 13 אוקטובר 2021, 20:25

פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 20:17
חסידים קדמונים היו מחמירים בהלכה טובא, ובודאי שלא היו סומכים על שיטות יחידאה.
הרבה שסמכו גם סמכו על הק"נ (ואגב לא ממש שיטה יחידאה מהפוסקים שבדורות אחריו), וגם החסידים דהיום שטובלים במקווה חם ב"ה מחמירים בהלכה טובא.

והנה לנו מנהג טריסק ובעלזא (מספרו של מי שנקרא ע"ש הבעש"ט והגר"א גם יחד):

ישועות מלכו.PNG
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


לבי במערב
הודעות: 8511
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 7891 פעמים
קיבל תודה: 5085 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי לבי במערב » 13 אוקטובר 2021, 20:26

מחלוקת משונָה במציאות ברורה.


חימקו
הודעות: 2382
הצטרף: 13 ינואר 2021, 21:28
נתן תודה: 939 פעמים
קיבל תודה: 702 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי חימקו » 13 אוקטובר 2021, 20:29

שהיא?


HaimL
הודעות: 8014
הצטרף: 11 נובמבר 2019, 07:27
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 1733 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי HaimL » 13 אוקטובר 2021, 20:45

בשלמא כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:32
 שאלה היא זאת? שאבתי לכם מבור המקוה שטבלתם בה אמש, שהוחם עוד כדי הצורך, לצורך הטבילה ביום שב"ק.    
דייק מכאן. לא היה זה תה - אלא מרק...
 


בשלמא
הודעות: 2551
הצטרף: 21 אוקטובר 2020, 21:00
נתן תודה: 474 פעמים
קיבל תודה: 1087 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי בשלמא » 13 אוקטובר 2021, 20:49

פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:01
ברור.
אם מי המקוה ריין הם מי פירות, הם אינם מכשירים לקבל טומאה, אבל עיסה שנילושה בהם בזה באנו למחלוקת הראשונים גבי עיסה שנילושה במי פירות אם חייבת בחלה או פטורה, ולדעת השו"ע חייבת וכתבו הפוסקים שיפריש בלא ברכה, וכיון שקיי"ל שאמרינן סב"ל גם נגד דעת מרן, לכן גם ההולכים בשיטת מרן יפרישו בלא ברכה.
אם מעורב במי פירות מעט מים כמדומה דלכו"ע חייבת בחלה.
א"כ במקווה ריין נכון להיום אין שאלה, ובהידרוקסיל לבד כבר דנו שלכאורה ריכוזו אינו ראוי למאכל אדם [ואפי' לא לבדיחותא וחידודא ככוונת פותח האשכול שמשום מה מצפה לתגובות ואין].


ברוךווייס
הודעות: 424
הצטרף: 19 ינואר 2021, 17:45
נתן תודה: 167 פעמים
קיבל תודה: 118 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי ברוךווייס » 13 אוקטובר 2021, 21:25

הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 14:15
יש לחקור לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים, מה יהיה אם אדם יעשה מהם חלה אם יהיה מחויב בהפרשה או שכיון שאין זה עיסה שנילושה במים אז פטור הוא, כי זה אף לא מי פירות.
יש דוגמא לנושא במכשירין 'מזיעת הבתים' ודו"ק.

אם כבר נדבר על פסח


פותח הנושא
הפונוביזע'ר
הודעות: 70
הצטרף: 02 אוקטובר 2021, 21:57
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי הפונוביזע'ר » 13 אוקטובר 2021, 21:59

פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 20:17
ובודאי שלא היו סומכים על שיטות יחידאה.
שיטה יחידאה שהמשנ"ב מביאו !!!


פותח הנושא
הפונוביזע'ר
הודעות: 70
הצטרף: 02 אוקטובר 2021, 21:57
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי הפונוביזע'ר » 13 אוקטובר 2021, 22:01

תלמיד נאמן כתב:
13 אוקטובר 2021, 18:39
אין בכל העולם אפי' רב אחד שפסק כך, ולא יכול להיות.
אינני יודע 'תלמיד נאמן' של מי אתה.
אבל אם תיכנס לעומק הנושא אז תראה שרבנים בכירים קראו לנשים לטבול בים כי אין המים מטהרים כלל !!
ואולי 'כל העולם' שלך מסתכם בכמות מסוימת של רבנים.


דבש לפי
הודעות: 1478
הצטרף: 03 דצמבר 2020, 01:05
נתן תודה: 1359 פעמים
קיבל תודה: 541 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי דבש לפי » 13 אוקטובר 2021, 22:09

פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:53
לישועתך קויתי השם כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:47
הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 14:15
יש לחקור לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים, מה יהיה אם אדם יעשה מהם חלה אם יהיה מחויב בהפרשה או שכיון שאין זה עיסה שנילושה במים אז פטור הוא, כי זה אף לא מי פירות.
יש דוגמא לנושא במכשירין 'מזיעת הבתים' ודו"ק.
גם איננה חמץ לכאורה, ותהיה מותרת בפסח, לפחות לחלק מהדעות.
יש לדון, שמי פירות שהרכבם הכימי זהה לשל מים, כן גורמים חימוץ, כי הרי לא נזכר בתורה שמי פירות אינם מחמיצים, ומה שמי פירות אינם מחמיצים אלא מסריחין, הוא מידיעת חז"ל הטבעיים, שהחומציות של מי הפירות מונעת מהבצק להחמיץ, ומכאן שמי פירות שמחמיצים יאסרו את העיסה, כנלענ"ד.
אכן מסתבר כדבריך (ונפק"מ למעשה במי מלפפונים ואבטיחים שהמציאות היא שאין הבדל בין תפיחת עיסה שנילושה בהם לתפיחת עיסה שנילושה במים), אך יש מגדולי ההוראה שהורו שכל שנילוש במי פירות בלא מים אין בו חשש חימוץ כלל גם אם זה באופן שבמציאות אינו שונה ממים, ולשיטתם יש לדון להתיר גם בזה...
 


דבש לפי
הודעות: 1478
הצטרף: 03 דצמבר 2020, 01:05
נתן תודה: 1359 פעמים
קיבל תודה: 541 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי דבש לפי » 13 אוקטובר 2021, 22:11

הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 14:15
יש לחקור לפי מי שפוסק שהמקווה ריין אינו מים כשרים לטבילה, ואינם בגדר מים המטהרים, מה יהיה אם אדם יעשה מהם חלה אם יהיה מחויב בהפרשה או שכיון שאין זה עיסה שנילושה במים אז פטור הוא, כי זה אף לא מי פירות.
יש דוגמא לנושא במכשירין 'מזיעת הבתים' ודו"ק.
גם יש לחקור לפי הפוסקים שבראקל אינו תרנגול אם מותר לברך על קולו (לדעות שאין מברכים בלי לשמוע תרנגול).


לבי במערב
הודעות: 8511
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 7891 פעמים
קיבל תודה: 5085 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי לבי במערב » 13 אוקטובר 2021, 22:16

גם יש לחקור בברכת העיסה.


E. W
הודעות: 339
הצטרף: 04 יוני 2020, 22:14
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 212 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי E. W » 13 אוקטובר 2021, 22:18

הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 22:01
תלמיד נאמן כתב:
13 אוקטובר 2021, 18:39
אין בכל העולם אפי' רב אחד שפסק כך, ולא יכול להיות.
אינני יודע 'תלמיד נאמן' של מי אתה.
אבל אם תיכנס לעומק הנושא אז תראה שרבנים בכירים קראו לנשים לטבול בים כי אין המים מטהרים כלל !!
ואולי 'כל העולם' שלך מסתכם בכמות מסוימת של רבנים.


אכן, כ"כ מתאים לרבנים הבקיאים באמת במציאות של ימינו עם ראש ישר על הקרקע שאוסרים את המקווה ריין, לקרוא לנשים ללכת לטבול בים.....
 


יעקב פלוס
הודעות: 31
הצטרף: 01 יולי 2020, 21:08
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי יעקב פלוס » 13 אוקטובר 2021, 22:21

לבי במערב כתב:
13 אוקטובר 2021, 22:16
גם יש לחקור בברכת העיסה.

ובברכת המים בעצמם!?


לבי במערב
הודעות: 8511
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 7891 פעמים
קיבל תודה: 5085 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי לבי במערב » 13 אוקטובר 2021, 22:23

בפשטות, 'שהכל' - דמאי נפקותא איכא אם מעשה ידי אדם הוא.


פותח הנושא
הפונוביזע'ר
הודעות: 70
הצטרף: 02 אוקטובר 2021, 21:57
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי הפונוביזע'ר » 13 אוקטובר 2021, 22:44

E. W כתב:
13 אוקטובר 2021, 22:18
אכן, כ"כ מתאים לרבנים הבקיאים באמת במציאות של ימינו עם ראש ישר על הקרקע שאוסרים את המקווה ריין, לקרוא לנשים ללכת לטבול בים.....
אני חושב שלא הבנת אותי.
אני תומך תמיכה מוחלטת בשעתם של הפוסקים להתיר ובפרט ששמעתי שגאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א מתיר ומכשיר דבר זה.
אבל לטענתו שאין רבנים אז כתבת לו עד כמה חומרתם שהם קראו לנשים ללכת לים.


תלמיד נאמן
הודעות: 2386
הצטרף: 29 דצמבר 2020, 20:44
נתן תודה: 285 פעמים
קיבל תודה: 623 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי תלמיד נאמן » 14 אוקטובר 2021, 00:16

הפונוביזע'ר כתב:
13 אוקטובר 2021, 22:44
E. W כתב:
13 אוקטובר 2021, 22:18
אכן, כ"כ מתאים לרבנים הבקיאים באמת במציאות של ימינו עם ראש ישר על הקרקע שאוסרים את המקווה ריין, לקרוא לנשים ללכת לטבול בים.....
אני חושב שלא הבנת אותי.
אני תומך תמיכה מוחלטת בשעתם של הפוסקים להתיר ובפרט ששמעתי שגאב"ד חניכי הישיבות הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א מתיר ומכשיר דבר זה.
אבל לטענתו שאין רבנים אז כתבת לו עד כמה חומרתם שהם קראו לנשים ללכת לים.
במחילת כבודכם, אדרבה אבקש לשמוע שם של רב אחד שאוסר (לא מטעמים צדדיים כגון של חשש מהעתיד).
 


שמש מרפא
הודעות: 625
הצטרף: 07 יולי 2019, 22:37
נתן תודה: 136 פעמים
קיבל תודה: 258 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי שמש מרפא » 14 אוקטובר 2021, 01:51

אני מוכרח לומר שהרבה זמן לא נתקלתי באשכול כל כך משעשע...


בן ישיבה
הודעות: 680
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 399 פעמים
קיבל תודה: 410 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי בן ישיבה » 14 אוקטובר 2021, 02:01

פינחס רוזנצוויג כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:51
בשלמא כתב:
13 אוקטובר 2021, 19:32
פעם ישבו חבורת חסידים בחורף הקר בליל שבת קודש והגו בספה"ק כל אותו הלילה, מידי שבוע היה נוהג שמש בית המדרש להעמיד בפניהם סמוור מים חמים עם תמצית תה מבושל, כדי שיחממו את עצמותיהם הקופאות, שבת אחת שכח השמש להעמיד את הסמוור על הכירה, נשארו החסידים ללמוד כשהקור חודר לעצמותיהם, אחד החכמים שבחבורה החליט לעשות למען חבריו ולדאוג להם לכוס תה מהביל, הבטיח להם באומר ועושה שהם יכולים להמשיך בלימודם והוא יוצא לדאוג לתרמוס מים חמים, לא לקח זמן רב, והנה הוא חוזר עם תרמוס מים רותחים, מגיש לפני הלומדים ואלו חלצו עצמותיהם, לאחר שלגמו מהגן-עדן-משקה, כפי שנקרא בפי החסידים, פנה אחד החסידים לשאול את הלה, מהיכן השגת בשעת ליל כה מאוחרת ובשב"ק מים חמים עבורנו, ענה הלה: מה שאלה היא זאת? שאבתי לכם מבור המקוה שטבלתם בה אמש, שהוחם עוד כדי הצורך, לצורך הטבילה ביום שב"ק.    
חלילה מלחשוד בחבורה קדושה זו שעלה על ליבם לטבול בשבת קודש במים חמים, והמעשה הזה להד"ם.

כנראה היה שם מקוה ריין, כך שבטל ממנו שם מים, ואין בזה איסור חמין


נחמן הקטן
הודעות: 124
הצטרף: 08 אוגוסט 2021, 23:01
נתן תודה: 90 פעמים
קיבל תודה: 71 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי נחמן הקטן » 14 אוקטובר 2021, 23:19

השותה מי מקוה ריין, מאי מברך ?

אולי "משנה הבריות"...
או אולי "אשר יצר אתכם בהידרוקסיד" וכו'....


לבי במערב
הודעות: 8511
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
מיקום: לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה־פרטית. בתודה מראש.
נתן תודה: 7891 פעמים
קיבל תודה: 5085 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: עיסה שנילושה במי המקווה ריין

שליחה על ידי לבי במערב » 14 אוקטובר 2021, 23:20

נחמן הקטן כתב:
14 אוקטובר 2021, 23:19
השותה מי מקוה ריין, מאי מברך ?
לבי במערב כתב:
13 אוקטובר 2021, 22:23
בפשטות, 'שהכל' - דמאי נפקותא איכא אם מעשה ידי אדם הוא.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”