הרב דסלר גם ציטט אותו כמה פעמים, וזה מפליא.שאר לעמו אמר:אל תאמין לכל סיפור.. אבל אכן הגרא"א דסלר זצוק"ל משגיח דישיבת פוניב'ז, היה מעיין בו.
ועל זה אמר ר' נחמן מברסלב "תמעכו בתורה שלי כמה שאתם רוצים, אבל אל תזיזו סעיף אחד בשו"ע" (תרגום עילג מאידיש) אשמח אם מישהו יעלה את המקור.הפקדתי שומרים אמר:אבל גם אם השמועה נכונה ר' @Practic האם זה מחייב מבחינה הלכתית, האם בכך ישתנה הדין המוגדר בהלכה סדר קדושתם של הספרים?
שיח שרפי קודש (ברסלב) ב'-קלא:תיובתא אמר:ועל זה אמר ר' נחמן מברסלב "תמעכו בתורה שלי כמה שאתם רוצים, אבל אל תזיזו סעיף אחד בשו"ע" (תרגום עילג מאידיש) אשמח אם מישהו יעלה את המקור.הפקדתי שומרים אמר:אבל גם אם השמועה נכונה ר' @Practic האם זה מחייב מבחינה הלכתית, האם בכך ישתנה הדין המוגדר בהלכה סדר קדושתם של הספרים?
כְּשֶׁשָּׁאַל פַּעַם אֶחָד מֵאַנַ"שׁ אֶת רַבֵּנוּ שֶׁיְּפַרֵשׁ לוֹ דָּבָר בְּסֵפֶר לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן, לֹא עָנָהוּ רַבֵּנוּ כְּלוּם, רַק אָמַר לוֹ: "יָכוֹל הִנְּךָ לְקַמֵּט אֶת סִפְרִי כְּפִי רְצוֹנְךָ (לוֹמַר בּוֹ פֵּירוּשִׁים כִּלְבָבְךָ) אוּלָם אַל תִּפְגַע בִּסְעִיף קָטָן שֶׁבַּשֻּׁלְחָן עָרוּךְ" ! "קֶענְסְט קְנֵייטְשְׁן מַיין סֵפֶר וִוי אֲזוֹי דּוּ וִוילְסְט אָבֶּער זָאלְסְט נִישְׁט טְשֶׁעפֶּען קֵיין סְעִיף קָטָן פוּן שֻׁלְחָן עָרוּךְ" ! .
אוי.. אל תגזימו, גם אם הסיפור נכון, הבבא סאלי לא התכוון לומר שכך חייבים לעשות ע"פ ההלכה, אלא מרוב חביביתו את הספר הקדוש, שמר והקפיד עליו בכבוד יתירה.הפקדתי שומרים אמר:הרב דסלר גם ציטט אותו כמה פעמים, וזה מפליא.שאר לעמו אמר:אל תאמין לכל סיפור.. אבל אכן הגרא"א דסלר זצוק"ל משגיח דישיבת פוניב'ז, היה מעיין בו.
אבל גם אם השמועה נכונה ר' @Practic האם זה מחייב מבחינה הלכתית, האם בכך ישתנה הדין המוגדר בהלכה סדר קדושתם של הספרים?
אני דוקא חושב, שהסיבה שעמדה מאחורי המעשה אם אכן היה, לא רק משום חביבותו שכן ספרי אבותיו או שאר ספרים מסתבר שלא היו פחות חביבים בעיניו, אלא בעיקר בגלל המחלוקת שיצאה כנגד הספר הנ"ל.סופר אמר:אוי.. אל תגזימו, גם אם הסיפור נכון, הבבא סאלי לא התכוון לומר שכך חייבים לעשות ע"פ ההלכה, אלא מרוב חביביתו את הספר הקדוש, שמר והקפיד עליו בכבוד יתירה.הפקדתי שומרים אמר:הרב דסלר גם ציטט אותו כמה פעמים, וזה מפליא.שאר לעמו אמר:אל תאמין לכל סיפור.. אבל אכן הגרא"א דסלר זצוק"ל משגיח דישיבת פוניב'ז, היה מעיין בו.
אבל גם אם השמועה נכונה ר' @Practic האם זה מחייב מבחינה הלכתית, האם בכך ישתנה הדין המוגדר בהלכה סדר קדושתם של הספרים?
הפקדתי שומרים אמר:מסתבר שהמניע להעלאת האשכול נועדה לייקר את הספר יותר מאשר להחכים.. אבל שיהיה..
מעניין למה כל הסיפורים המוזרים האלה מצוטטים בכל הספרים בעילום שם, הרי סיפור זה צריך מקור מוסמך במיוחדאלימלך אמר:כנראה זה המקור
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:נראה שיש לאנשים יצר הרע מיוחד לדבר על רבינו הקדוש, ולנסות להמעיט בערכו כמה שאפשר.
כל מי שעושה את זה - הוא במקרה הטוב אדם שלומד תורה שלא לשמה ולקנטר, ובמקרה הרע נואף בסתר.
אלה דברים מפורשים בספרים הקדושים. ומי יהין לחלוק עליהם אם לא אדם שהוא עצמו נכשל בעבירות חמורות ביותר.
כמובן שהדברים שנכתבו הם דברי הבל, אבל איני מעוניין להיכנס לויכוח על גדולת רביה"ק זי"ע וקדושתו.
ודווקא מתוך זה אפשר ללמוד על גודל מעלתו - שעל צדיקים אחרים שאמנם הם צדיקים אבל אין ביכלתם להציל ולתקן נשמות ישראל - אין הס"מ מקדיש מלחמה כ"כ.
אבל על הצדיק הקדוש הזה, שמסר את נפשו להוציא את הנשמות הנדחות ביותר משאול תחתיות, וכל דבריו עצות טובות ודברי נחמות כמים קרים לנפש עייפה, הנובעים מקודש הקדשים, וקרא על עצמו "ואני ידי מלוכלכות בדם ושפיר ושליא וכו'" - עליו חרק הס"מ שיניו להסית לעשות עליו מחלוקת ולהסית בני אדם לדבר עליו כל רע.
שהרי רביה"ק נלחם להוציא נפשות מידיו, וגורם לו להקיא את עצמותו כידוע בספרים.
וכל המסייע כאן בפורום בכהוא זה להוריד ח"ו מערכו בעיני אנשים, בנסיונות להכחיש סיפורים ועדויות וכד' - אין ספק שלא עשה כן לפני שעבר איזה עבירה חמורה מאד.
פשוט מאוד! כי זה מבזה צדיקים אחרים, שעליהם לא אומרים שבחים כאלה. ולכן כשמספרים שבחים על רבי נחמן, באופן שמשתמע שכאילו הוא צדיק גדול יותר מכולם או שרק אליו ראוי להתקרב וכו' זה עצמו מעורר את המחלוקת.ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אז מניין היצר הזה, להכחיש כל סיפור, להמעיט בערך ולזלזל, כן צדיק אבל לא כמו שאומרים עליו חסידיו וכו' עפ"ל
בספרים הקדושים כתוב שדברים כאלה מעידים על דוברם.
שלח ידיו בשלומיו חלל בריתו
אם אתה מאמין רק מכח טענה זו. הרי יש רבי עזריה מן האדומים.ודווקא מתוך זה אפשר ללמוד על גודל מעלתו - שעל צדיקים אחרים שאמנם הם צדיקים אבל אין ביכלתם להציל ולתקן נשמות ישראל - אין הס"מ מקדיש מלחמה כ"כ.
אבל על הצדיק הקדוש הזה, שמסר את נפשו להוציא את הנשמות הנדחות ביותר משאול תחתיות, וכל דבריו עצות טובות ודברי נחמות כמים קרים לנפש עייפה, הנובעים מקודש הקדשים, וקרא על עצמו "ואני ידי מלוכלכות בדם ושפיר ושליא וכו'" - עליו חרק הס"מ שיניו להסית לעשות עליו מחלוקת ולהסית בני אדם לדבר עליו כל רע.
שהרי רביה"ק נלחם להוציא נפשות מידיו, וגורם לו להקיא את עצמותו כידוע בספרים.
לפני שאתה מתחיל לדחוף עפר לפיהם של אנשים- שסך הכל לא חושבים שמה שאמרו חסידיו עליו בהכרח נכון !!!!ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אז מניין היצר הזה, להכחיש כל סיפור, להמעיט בערך ולזלזל, כן צדיק אבל לא כמו שאומרים עליו חסידיו וכו' עפ"ל
בספרים הקדושים כתוב שדברים כאלה מעידים על דוברם.
שלח ידיו בשלומיו חלל בריתו
או שאולי לפני שאתה מטנף על קדושי עליון כמו שעשית פה בעבר, תלך למקוה, ותתחיל לחזור בתשובה על העבירות שלך. תתבייש.זאת נחמתי אמר:לפני שאתה מתחיל לדחוף עפר לפיהם של אנשים- שסך הכל לא חושבים שמה שאמרו חסידיו עליו בהכרח נכון !!!!ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:אז מניין היצר הזה, להכחיש כל סיפור, להמעיט בערך ולזלזל, כן צדיק אבל לא כמו שאומרים עליו חסידיו וכו' עפ"ל
בספרים הקדושים כתוב שדברים כאלה מעידים על דוברם.
שלח ידיו בשלומיו חלל בריתו
כדאי שתכניס משהו אחר לראש שלך ...
אה .. בעצם צריך לזרוק את השכל ....