דחוף דחוף


פותח הנושא
יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 961
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 305 פעמים
קיבל תודה: 303 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

דחוף דחוף

שליחה על ידי יצחק » 20 ספטמבר 2018, 13:17

אפשר לקחת שתי קורות ולעשות מהם קורה אחת ע"י חיבור ברגים באמצע? זה יהיה "מעמיד" או "מעמיד דמעמיד"

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 20 ספטמבר 2018, 13:25

אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.

כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.

אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר

אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך


פותח הנושא
יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 961
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 305 פעמים
קיבל תודה: 303 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יצחק » 20 ספטמבר 2018, 13:30

גם לי נראה כך מסברא, אבל בכ"ז אני חושש כי יש סברא לומר שכל דבר שהוא חלק מהקורה הרי הסכך נשען גם עליו ודו"ק,

כן, זה למעשה, מי שיש לו ציטוט מספר מוסמך בבקשה להעלות

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 20 ספטמבר 2018, 13:39

יצחק כתב:גם לי נראה כך מסברא, אבל בכ"ז אני חושש כי יש סברא לומר שכל דבר שהוא חלק מהקורה הרי הסכך נשען גם עליו ודו"ק,

כן, זה למעשה, מי שיש לו ציטוט מספר מוסמך בבקשה להעלות
ערכתי את תשובתי מחדש. תעיין.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2524
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 462 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יהודי » 20 ספטמבר 2018, 13:49

כמדומה שהוא ודאי מעמיד דמעמיד, למעשה הסכך עומד על הקורה ולא על המסמר.
ראה סי' תרכט ס"ח שעל הציור שלכם בדיוק היקל המג"א במעמיד דמעמיד. וע"ז קאי דברי החזו"א (קמג - ב).


יוסף יוסף
משתמש ותיק
הודעות: 404
הצטרף: 23 יולי 2018, 02:05
נתן תודה: 78 פעמים
קיבל תודה: 139 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יוסף יוסף » 20 ספטמבר 2018, 14:39

הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2524
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 462 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יהודי » 20 ספטמבר 2018, 14:47

יוסף יוסף כתב:הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
זה שהחזו"א כותב בספר להחמיר דלא כמג"א וגר"א זה מפורש [כמובן גם לא כמו האחרונים שבכלל הקילו במעמיד, אבל אי"ז נוגע לענין, יען החזו"א כתב שאם מחמירים במעמיד אין הפרש בין מעמיד לבין מעמיד למעמיד].
אז אם הסיפור מוסמך מבואר שלא נהג למעשה כפי שכתב בספר, מעניין.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2524
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 462 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יהודי » 20 ספטמבר 2018, 14:49

מכל מלמדי השכלתי כתב:אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.

כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.

אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר

אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
אין ענין להגיד סברות ללא מקורות, צריך לראות את הפוסקים ואז להגיד דעות.
הרב השואל שאל שאלה מעשית, לא עונים בלי לדעת היטב היטב.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי דרומאי » 20 ספטמבר 2018, 14:49

יוסף יוסף כתב:הסוכה של החזוא היתה עשויה מברגים!!!
התקבל מעדות הנגר שהיה כל שנה מעמיד לו את הסוכה!
אבי שיחי' שמע מכלי ראשון
ודאי החזו''א סובר לדינא שמעמיד מותר, כפי שאף המ''ב כתב לעיקר הדין בסימן תר''ל, אלא שסובר דלהשיטות שמעמיד בדבר המקבל טומאה ה''ה מעמיד דמעמיד ואין חילוק ביניהם. בסוף ימיו החמיר החזו''א לעצמו לחשוש לשיטות שמעמיד פסול, וכמובן גם במעמיד דמעמיד כפי שיטתו.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי דרומאי » 20 ספטמבר 2018, 14:50

יהודי כתב:
מכל מלמדי השכלתי כתב:אם הבנתי נכון כוונתך לחבר שתי קורות לקורה אחת ארוכה.
אם כן. אם הסכך מונח על הקורות זה מעמיד דמעמיד.

כי לא משנה אם הברגים מחברים את הקורה מהצדדים לקיר וכדומה או שהם מחברים את הקורה לקורה אחרת.

אם שאלתך היא לעשות שתי קורות לקורה אחת עבה אולי יש לחלק ולאסור לכתחילה. אם קורה אחת לא יכולה להחזיק את הסכך לבדה באופן שהסוכה תהיה כשרה. ואם זה לתוספת נוי כגון שלא יהיה לקרש בטן ודאי כשר

אם זה למעשה תשאל מישהו מוסמך
אין ענין להגיד סברות ללא מקורות, צריך לראות את הפוסקים ואז להגיד דעות.
הרב השואל שאל שאלה מעשית, לא עונים בלי לדעת היטב היטב.
כאן זה פורום ולא בית הוראה...


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2524
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 462 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יהודי » 20 ספטמבר 2018, 14:51

ציינתי מפורש ששאלו כאן שאלה מעשית וצריך להיזהר.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 20 ספטמבר 2018, 14:57

יהודי כתב:ציינתי מפורש ששאלו כאן שאלה מעשית וצריך להיזהר.
ציינתי מפורש שאם זו שאלה מעשית שישאל מישהו מוסמך.

אגב. כן. יש עניין להעלות סברות...


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2524
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 462 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יהודי » 20 ספטמבר 2018, 15:03

לא יודע מה הענין כאשר לא רואים את מקורות הדין בפנים.

סמל אישי של משתמש

מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
הודעות: 984
הצטרף: 04 מאי 2018, 17:26
מיקום: בני ברק ישראל
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 287 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי מכל מלמדי השכלתי » 20 ספטמבר 2018, 16:58

יהודי כתב:לא יודע מה הענין כאשר לא רואים את מקורות הדין בפנים.
מצטער. אמנם למדתי את הסוגיא הזו גם השנה בש"ע ובמ"ב אך לא ראיתי התייחסות מפורשת לשאלה הזו.

מצטער. אין לי אוצר החכמה וכיוצ"ב כדי לעשות חיפוש ולמצוא מקורות חשובים יותר או חשובים פחות.

מצטער. מה שיש לי זו רק סברא של מישהו שמידי פעם יוצא לו לפתוח ספר.

אז כתבתי מה שחשבתי וסיימתי שלמעשה צריך לשאול מישהו מוסמך.

אם עשיתי שלא כהוגן אני מצטער עוד פעם...


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2524
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 379 פעמים
קיבל תודה: 462 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דחוף דחוף

שליחה על ידי יהודי » 20 ספטמבר 2018, 18:02

תירגע בבקשה, הכל בסדר וב"ה אתה תורם הרבה, מותר להגיד ביקורת עניינית ולא אישית ח"ו, רק כתבתי שכאשר שואלים למעשה צריך לבדוק את מקור הדין.
ולענ"ד גם כאשר מדברים בלימוד סתם כך, וזה לא קשור לאוצר החכמה (גם לי אין כעת). אני הקטן משתדל לא לענות אם אין לי היכרות מינימלית עם מקור הדין.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: שניאור | 1 אורח