מלמד להועיל
משתמש ותיק
כתוב שמי שמגביה את הס"ת נוטל שכר כולם,
האם בגלל זה יש עדיפות לקנות הגבהה יותר מאשר עליות?
נ.ב. גם יש להעיר שכתוב לשון דומה בעשרה ראשונים שנוטלין שכר כגנד כולם, ובגמרא כתוב (ברכות דף מז) "לעולם ישכים וכו' שנוטל שכר כולם", ולכאו' קשה וכי עושין המצוות על מנת לקבל פרס? - ואולי הכוונה שזה סימן שזה מאד חשוב, ולא שבגלל זה לבוא מוקדם,
וגם אולי יש להסביר שדבר שאדם עושה בלי שהוא מחוייב בזה אז הוא יכול לעשות על מנת לקבל פרס, וגם כאן אין לו חיוב מיוחד לבוא להיות אחד מהעשרה ראשונים ולכן הוא יכול לעשות על מנת לקבל פרס
האם בגלל זה יש עדיפות לקנות הגבהה יותר מאשר עליות?
נ.ב. גם יש להעיר שכתוב לשון דומה בעשרה ראשונים שנוטלין שכר כגנד כולם, ובגמרא כתוב (ברכות דף מז) "לעולם ישכים וכו' שנוטל שכר כולם", ולכאו' קשה וכי עושין המצוות על מנת לקבל פרס? - ואולי הכוונה שזה סימן שזה מאד חשוב, ולא שבגלל זה לבוא מוקדם,
וגם אולי יש להסביר שדבר שאדם עושה בלי שהוא מחוייב בזה אז הוא יכול לעשות על מנת לקבל פרס, וגם כאן אין לו חיוב מיוחד לבוא להיות אחד מהעשרה ראשונים ולכן הוא יכול לעשות על מנת לקבל פרס