תענית חתן ביום חופתו אין יסודה איסור אכילה, אלא ענין גדול יש לו להתענות. וכן שמעתי מהרב וואזנר ז''ל דיש ענין גדול לחתן לצום, ולכן היקל בהרבה דברים כדי להתיר לו להתענות, בעוד שבעלמא מחשיבים לקולא שלא להתענות.
ובגוונא דידן לפי''ז אף אם נתיר לו לאכול סו''ס הפסיד הענין של תענית ביום החופה, ולכן עדיף שלא ישתתף בברית.
ייתכן, אך יש לידע הטעם לתענית, כמש"כ מהר"י ברונא שלא ישתכר החתן ויאמרו שלא קידש כדין, או משום תשובה. ולטעם הא' שייך שעדיף שיתענה, אך לטעם ב' [שהתקבל בציבור הפוסקים] אולי אף עדיף שיאכל, שהלא יש שטוענים שגם בברית יש עניין כפרת עוונות וכדו'.
ייתכן, אך יש לידע הטעם לתענית, כמש"כ מהר"י ברונא שלא ישתכר החתן ויאמרו שלא קידש כדין, או משום תשובה. ולטעם הא' שייך שעדיף שיתענה, אך לטעם ב' [שהתקבל בציבור הפוסקים] אולי אף עדיף שיאכל, שהלא יש שטוענים שגם בברית יש עניין כפרת עוונות וכדו'.
ייתכן, אך יש לידע הטעם לתענית, כמש"כ מהר"י ברונא שלא ישתכר החתן ויאמרו שלא קידש כדין, או משום תשובה. ולטעם הא' שייך שעדיף שיתענה, אך לטעם ב' [שהתקבל בציבור הפוסקים] אולי אף עדיף שיאכל, שהלא יש שטוענים שגם בברית יש עניין כפרת עוונות וכדו'.
ייתכן, אך יש לידע הטעם לתענית, כמש"כ מהר"י ברונא שלא ישתכר החתן ויאמרו שלא קידש כדין, או משום תשובה. ולטעם הא' שייך שעדיף שיתענה, אך לטעם ב' [שהתקבל בציבור הפוסקים] אולי אף עדיף שיאכל, שהלא יש שטוענים שגם בברית יש עניין כפרת עוונות וכדו'.
אכן, לומר שיש 'ענין' לחתן ביום חופתו לאכול בסעודת מילה, ולדון אם 'ענין' זה דוחה תענית או לא- זה נקרא לבדות מליבנו עניינים אחרים. ה'ענין' הכי חשוב לחתן הוא להתענות.
ר' @יהודי, ור' @@סיני ועוקר הרים
אסביר את דברי, ובהתאם למה ששמעתי מהרב וואזנר:
בד''כ השאלה בסעודת מצוה בתענית היא האם מותר לאכול למרות התענית בגלל הסעודת מצוה. זה השאלה בתענית בכורים ובערב ר''ה או כל צום שנדחה או הוקדם.
אבל גבי חתן אנו אומרים, שבאמת אין כלל חיוב תענית, אלא שנהגו להתענות משום תשובה ואין לשנות, ומה מועיל ע''ז סעודת מצוה כיון שסו''ס לא התענה ולא קיים את ענין התשובה.
ולומר שיותר מאשר יש ענין לחתן להתענות יש ענין לאכול סעודת מצוה- ע''ז כתבתי שאין לבדות עניינים אחרים מליבנו.
אקוה שהובנתי.