כרם אמר:אולי:
המקור בעירובין ס"ד ע"ב:
פתח אידך ואמר המחזיק בנכסי הגר מה יעשה ויתקיימו בידו יקח בהן ספר תורה וכו' רבא אמר אפילו עבד עיסקא ורווח רב פפא אמר אפי' מצא מציאה.
וכשר הנפטר השאיר ירושה לבניו, הרי הם כותבים ספר תורה.
(העילוי נשמה הוא לזכרון, אבל לא הסיבה).
יש מקור לכל מה שעושים לע"נ?רוצה לדעת אמר:אם משהו מחכמי ביהמ"ד יודע מקור המנהג לכתוב ס"ת לעילוי נשמת נפטר,
אשמח לידע
לענ"ד אין לזה שום מקור, ואין טיפשות גדולה מזו.רוצה לדעת אמר:אם משהו מחכמי ביהמ"ד יודע מקור המנהג לכתוב ס"ת לעילוי נשמת נפטר,
אשמח לידע
לענ"ד עיקר המצוה היא שיהא ס"ת "שלו", וכן נהגו לכתוב לעצמו ולהשאיל לביהכנ"ס.לבי במערב אמר:עיקר המצוה הוא שיהא ספר־התורה ברשותו, כך שאליבא דאמת היינו כ'הצעת' מר.
וכי כשהוא כותב לע"נ הוריו הוא לא מקיים בזה מצות כתיבת ס"ת?!צבי הירש אמר:האדם מחויב במצות עשה דאוריתא לכתוב ספר תורה, והוא כותב לטובת נשמה שכבר פטורה ממצוה זו, ולא יעזור לה כלום.
נטעי גבריאל אבילות ב הביא בעמוד תסח בשם הרב חיד"א -ולכתיבת חידושי תורה יש מקור?
יתכן שהכוונה כדי שיוכל לומר קדיש דרבנן. וכן בפתיחה לפרק סד בנטעי גבריאל הנ"ל הביא שמעלה גדולה ללמוד בכנופיא לע"נ הנפטרשמעתי אומרים ששיעורי תורה הוא הדבר המועדף, אשמח למקורות
???ולא יעזור לה כלום
זה בממונו של הנפטר, אבל לא קרוביו לע"נ.מתוך דרשות רבינו יהושע אבן שועיב, תלמיד הרשב"א, מ"ש בשם חז"ל שזה תיקון הנפש במקום יבום
בתחילת פ' יתרו
הצג קובץ מצורף 30980