רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

משיב כהלכה
הודעות: 482
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 113 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי משיב כהלכה » 26 דצמבר 2018, 19:18

אלימלך כתב:מי כותב הדברים?


הרב יהודה ליב נחמנסון שליט"א, מח"ס שו"ת השלוחים ועוד.

משיב כהלכה
הודעות: 482
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 113 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי משיב כהלכה » 26 דצמבר 2018, 19:21

נדיב לב כתב:הדיוק עדין קלוש לדעתי יען והרמ"א דיבר על הרגילות השייכת בזמנו אצל אנשי ארצו וקהילתו שם הנוהג הנפסד לנשק מבוגרים לא היה קיים. ועל כן אין בזה דיוק ולא מידי.


ראשית, אני מוחה על המילים "נוהג נפסד", שכן נהגו גדולי עולם שקוטנם עבה ממתניך.

ושנית, אין סיבה לשנות מהמקור בגלל "הרגילות". ובוודאי הרמ"א הבין שידייקו מדבריו שנשיקת קטנים אסורה וגדולים מותרת.

שלישית, זיל בתר טעמא שהובא במקור הדברים, "להודיע שאין אהבה כאהבת הקדוש ברוך הוא". ממילא אין שום קשר לנשיקה שהיא לא נשיקה של אהבה.

משיב כהלכה
הודעות: 482
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 113 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי משיב כהלכה » 26 דצמבר 2018, 19:21

דרומאי כתב:למה נפסד? אטו אהרן לא נשק למשה, ויוסף לאחיו, ועוד רבות?


דפח"ח.

נדיב לב
הודעות: 455
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 59 פעמים
קיבל תודה: 83 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי נדיב לב » 27 דצמבר 2018, 00:33

דרומאי כתב:
נדיב לב כתב:
נדיב לב כתב:הדיוק עדין קלוש לדעתי יען והרמ"א דיבר על הרגילות השייכת בזמנו אצל אנשי ארצו וקהילתו שם הנוהג הנפסד לנשק מבוגרים לא היה קיים. ועל כן אין בזה דיוק ולא מידי.

למה נפסד? אטו אהרן לא נשק למשה, ויוסף לאחיו, ועוד רבות?

שים לב שאין קשר בין נשיקת משה ובין הדיוק לרמ"א. הרמ"א מיירי במקום שלא מנשקים מבוגרים ולכן כתב קטנים.

נדיב לב
הודעות: 455
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 59 פעמים
קיבל תודה: 83 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי נדיב לב » 27 דצמבר 2018, 00:36

משיב כהלכה כתב:
נדיב לב כתב:הדיוק עדין קלוש לדעתי יען והרמ"א דיבר על הרגילות השייכת בזמנו אצל אנשי ארצו וקהילתו שם הנוהג הנפסד לנשק מבוגרים לא היה קיים. ועל כן אין בזה דיוק ולא מידי.


ראשית, אני מוחה על המילים "נוהג נפסד", שכן נהגו גדולי עולם שקוטנם עבה ממתניך.

ושנית, אין סיבה לשנות מהמקור בגלל "הרגילות". ובוודאי הרמ"א הבין שידייקו מדבריו שנשיקת קטנים אסורה וגדולים מותרת.

שלישית, זיל בתר טעמא שהובא במקור הדברים, "להודיע שאין אהבה כאהבת הקדוש ברוך הוא". ממילא אין שום קשר לנשיקה שהיא לא נשיקה של אהבה.

תמחה עד מחר איש יקר.. אבל סברא מספקת לא העלית חוץ מציטטות של מנהגים ושותי"ם שחלקם לא מוכרים כעלומי שם.
תשתדל לדון בגוף הדברים לסכם את הטיעונים בקצרה. ולהמנע מלהפציץ שותי"ם החוזרים על עצמם.

משיב כהלכה
הודעות: 482
הצטרף: 10 יוני 2016, 15:12
נתן תודה: 113 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי משיב כהלכה » 27 דצמבר 2018, 09:02

אינני יודע מה כבודו רוצה, כל הסברות והטיעונים פרושים לפניך כשמלה.

דרומאי
הודעות: 1163
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 354 פעמים
קיבל תודה: 201 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי דרומאי » 27 דצמבר 2018, 09:22

נדיב לב כתב:
דרומאי כתב:
נדיב לב כתב:למה נפסד? אטו אהרן לא נשק למשה, ויוסף לאחיו, ועוד רבות?

שים לב שאין קשר בין נשיקת משה ובין הדיוק לרמ"א. הרמ"א מיירי במקום שלא מנשקים מבוגרים ולכן כתב קטנים.

הערתי רק על הביטוי 'נוהג נפסד' אודות מנהג שנהגו בו אבות העולם, וגדולי החכמים ותלמידיהם לא נמנעו מלנשק א' את חברו דרך אהבה וידידות.

נדיב לב
הודעות: 455
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 59 פעמים
קיבל תודה: 83 פעמים
סטטוס: מנותק

Re: רבי משה פיינשטין זי"ע מנשק נכדיו בביהמ"ד

הודעהעל ידי נדיב לב » 27 דצמבר 2018, 23:45

דרומאי כתב:הערתי רק על הביטוי 'נוהג נפסד' אודות מנהג שנהגו בו אבות העולם, וגדולי החכמים ותלמידיהם לא נמנעו מלנשק א' את חברו דרך אהבה וידידות.

הנוהג נפסד התייחס לבית הכנסת
נשיקת אהרון למשה הביאו ספורנו שחידש לחלק בהאי גוונא


  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: יהושע ואורח אחד

התחבר  •  הרשמה