יהודי אמר:מה זה משנה כמה רגלים, הנושא הוא ימין ושמאל.
למה בדיחה?יוסף יוסף אמר:מה הבדיחה הלז?
יהודי אמר:מה זה משנה כמה רגלים, הנושא הוא ימין ושמאל.
זה הוי כמו לנעול ב' מנעלים כאחד וצ''ע.יוסף יוסף אמר:זה מזכיר לי שראיתי פעם בקובץ שו"ת מר' חיים
שאלה: מי שמגרד לו רגל ימין ורגל שמאל, האם יש עדיפות לרגל ימין
תשובה: ישפשפם זו בזו
יאיר אמר:ר' במבי א"א להשוות מרב עם תלמידיו שכן שם שניהם צריכים ללמוד הימנו ולכן הוא אמצעי דוקא ודו"ק.
ולענ"ד (הקובעת), פשיטא שהשמאלי ראשון בקשירה ולא האמצעי (לא הבנתי מהיכי תיתי).
ע' תוס' בחולין דף כ. לגבי חליצה ומליקה אם העיקר שיהיה בימין או העיקר שלא יהיה בשמאל.האחד בא לגור אמר:למה בדיחה?יוסף יוסף אמר:מה הבדיחה הלז?
אם בגמרא הסתפקו על שני ראשים, למה לא להסתפק על שלש רגלים ?
ועיקר כוונת המסתפק היא, בכל המקומות שהצריכו ימין (או שמאל ) [highlight=yellow]האם זה דין שיהיה בימין או דין שלא יהיה בשמאל[/highlight] .
וכיו"ב לגבי קשירת נעלים שתלוי בדין הנחת תפילין, כמו שהזכיר כבר הרב @דרומאי.
נפק"מ?במבי אמר:רציתי לשאול שאלה את כבוד הת"ח, (שאלה קצת מוזרה אבל בכל אופן שאלה)
אדם בעל שלוש רגליים באיזה סדר ינעל (ויקשור) נעליו?
תסביר את השאלה שלך?נדיב לב אמר:מה עם הנידון של השבות יעקב על הנחת תפילין לאדם בעל שני ראשים
נדיב לב אמר:מבין ענין או לא. זה קשור איכשהו לאשכול שעוסק במוטציות והלכה לא?
יאיר אמר:ר' במבי א"א להשוות מרב עם תלמידיו שכן שם שניהם צריכים ללמוד הימנו ולכן הוא אמצעי דוקא ודו"ק.
ולענ"ד (הקובעת), פשיטא שהשמאלי ראשון בקשירה ולא האמצעי (לא הבנתי מהיכי תיתי).
במבי אמר:יאיר אמר:ר' במבי א"א להשוות מרב עם תלמידיו שכן שם שניהם צריכים ללמוד הימנו ולכן הוא אמצעי דוקא ודו"ק.
ולענ"ד (הקובעת), פשיטא שהשמאלי ראשון בקשירה ולא האמצעי (לא הבנתי מהיכי תיתי).
אך נא לא לשכח את שיטת ר' נתן לעיל במנחות צח: שאמצעי משובח, וכותב שם רש"י שבשני וחמישי שקוראים עשרה פסוקים עליית ראשון ושלישי מקבלים ג' פסוקים ועליית שני מקבל ד' פסוקים
נדיב לב אמר:מה עם הנידון של השבות יעקב על הנחת תפילין לאדם בעל שני ראשים
במבי אמר:ערבה אמר:הכהן אמר:הימנית היא לא ביחס לשמאלית, אלא זו שנמצאת בימין הגוף. מי שקטעו לו יד שמאל - ידו הימנית עוברת לאמצע??
אשריך שזכית להיות מציל חיים בגופך, ירבו כמותך בישראל, אשריך בזה ובבא.
(יד ימין תישאר תמיד לימין הגוף, משא"כ באיבר פנימי.)
תתפלא, השבות יעקב מחדש שאדם שנולד רק עם יד ימין היא נחשבת גם ימין וגם שמאל וממילא יניח בה תפילין (סימן ג)
יוסף יוסף אמר:זה מזכיר לי שראיתי פעם בקובץ שו"ת מר' חיים
שאלה: מי שמגרד לו רגל ימין ורגל שמאל, האם יש עדיפות לרגל ימין
תשובה: ישפשפם זו בזו
ועל כגון דא אפקוהו לר' ירמיה מבי מדרשא.רציתי לשאול שאלה את כבוד הת"ח, (שאלה קצת מוזרה אבל בכל אופן שאלה)
אדם בעל שלוש רגליים באיזה סדר ינעל (ויקשור) נעליו?
ועל כגון דא אפקוהו לר' ירמיה מבי מדרשא.
השאלה היא האם העניין של ימין קודם לשמאל זה דווקא בשניים, אך בשלשה נאמר שאמצעי יותר חשוב כשיטת ר' נתן במנחות צח: "מכאן שאמצעי משובח" ונקדים את האמצעי.
(וכן מצינו ברחיצה שאף שימין קודם לשמאל, אם רוחץ גם את הראש, הראש קודם. אך כמובן שיש לחלק שראש דווקא)
וכן ההלכה שהרב הולך באמצע ולא טוענים הימין הוא החשוב וא"כ ניימין את הרב. וא"כ אמצעי קודם לימין.
חשבת שרב ירמיה שאל ספקות באוויר בלי טיעונים יסודיים?!דווקא הבאתי טיעון יסודי ביותר.
לשיטת ר' נתן, כיון שהאמצעי משובח, אם כן אף הנעילה האמצעית משובחת.אך נא לא לשכח את שיטת ר' נתן לעיל במנחות צח: שאמצעי משובח, וכותב שם רש"י שבשני וחמישי שקוראים עשרה פסוקים עליית ראשון ושלישי מקבלים ג' פסוקים ועליית שני מקבל ד' פסוקים
אדם בעל שלוש רגליים באיזה סדר ינעל (ויקשור) נעליו?
אי תליא ביד כהה אז אפשר הכהה ביותר מבין שלשתם.. או אולי העיקר לא יד החזקה..וראשון נראה עיקר לכאו'אך אם יש לו כמו''כ ג' ידים יש לדון קודם לענין תפילין