האם החפץ חיים היה מסכים לקמפיין ''לשון הרע - לא מדבר אלי''

בן של רב

משתמש ותיק
המציאות היום היא שכל מי שיש לו עדינות נפש מאוד מזדהה עם המסר הנ''ל
וקל וחומר מי שמושפע מהתרבות המערבית והוא 'יפה נפש' , הוא ממש בעד זה
כי כך כל אחד יעשה מה שירצה ולא ידברו עליו והרי אין לך גדול וחשוב מ'כבוד' ומה לא עושים בשביל הכבוד
וזה משתלם מאוד 'שתוק לי ואשתוק לך' כי יש לו מה להסתיר....
אלא מאי?
יש הרבה פעמים שהמערב לא כל כך מסכים עם התורה... כי הוא סבור ש'חיה ותן לחיות' מעל הכל ואין סמכות עליונה שהעולם כולו שייך רק לה ובודאי שחלילה וחס אין ''כופין על המצוות' וכו' וכו'
ואמנם התורה מתייחסת במפורש גם לאנשים כאלו פעמים רבות
לדוגמא רבינו יונה אומר בשם הכסיל ''לשבח טוב הוא'' וממשיך הכסיל שאת הכל יש לשבח יהיה מי שיהיה ויעשה מה שיעשה (שע''ת ג' בענין כת חנפים')
ומגיב על כך רבינו יונה באופן ברור ונחרץ שגם הכסיל הלזה שייך לד' כתות שאינם מקבלים פני השכינה
כמובן כשזה במזיד.
וכיצד מזידים - ע''י שמאמינים שאין סמכות עליונה וכל אחד יעשה מה בא לו ובלע''ז 'דמוקרטיה'
ומעתה את הסיבות למה כן לקמפיין כולם יודעים
אבל אני שואל את הרבנים שליט''א האם יש לנו להביע בכל הזדמנות את ההסתייגות מהסחף הגובר לכיוון יפיפיות הנפש המזלזלת בתורה שאומרת שיש לשפוך בוז על עוקרי התורה
ואמנם ידעתי שזה לא הדרך המועילה היום וגם הנזק ידוע וחילול השם גדול כי בעולם ששקוע בדמוק-רע-טיה אין עם מי לדבר...
אבל נפק''מ למי שידוע עליו שזה כן עוזר לו וכבר ניסו באופן אחר ולא עלתה בידם
ובמקרה שראו שזו הדרך היחידה שנותרה לנו כדי להעמידו במקום
(וראיתי כמה פעמים שהיה ממש כך וכל העדינים והג'נטלמנים לא העלו על דעתם שיש לתורה מה להגיד בזה או שחשבו שאין לה זכות להגיד הלכה למעשה בזה)
 

יהודי

משתמש ותיק
לא הבנתי שאלתכם, האם נתכוונתם דווקא לגבי הסטיקר של הלפרין לגבי לשה"ר (כך נראה מנושא האשכול) או לגבי כל המתיפייפים באשר הם (כך נראה בגוף האשכול).
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
גם וגם
הסטיקר מתכוין לעשות טוב אבל יש כאן מורכבות
ואנו במאבק על הישרדות האמת הטהורה והשפויה בתוך ים של בלבולים ומול אלפי מכניסי תרבות זרה המלבישים לה כיפה ומגיירים אותה וכך מחלישים את הלגיטימיות שלנו (המייצגים את 'הר סיני)'
וגורמים לנו חשש לדבר בקול ובבטחון!
ואגב הגר''א אומר שעיקר פיתוי היצה''ר הוא ע''י סוג של מצוות שגוררות לרע
 

יהודי

משתמש ותיק
לא מכיר מישהו שגורם לי חשש לדבר בקול ובבטחון, אבל אם כבודו מרגיש כך, אזי השאלה מובנת.
 

בנציון

משתמש ותיק
לא הבנתי מה המיוחד בקמפיין הזה, אם אתה סבור שלא כדאי לחזק את ענין הזהירות מלשון הרע משום הטעמים שהזכרת, אז לגמרי לא, ולא רק בקמפיין הזה.
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
אה''נ הם לא עיקר הדיון כי הם לא שואלים אותנו...

לגופו של דבר אין ספק שכל הגמרות הרבות שמזכירות במפורש את האנשים הרעים בשמם המלא ומציינת 'ואלו לגנאי'
'אוי לנו מאגרופן'
הני דבי בר אלישיב'
'ניקום מקמי גניבא דפלגאה הוא'
ועוד ועוד אינספור
כל זה - היום לא נראה טוב!
ותארו לעצמכם שמחר יוצא קול קורא מהמועצת להתריע נגד ח''כ פלוני ש'מתייעץ עם הכותל'...
כולנו נרים גבה כי זה לא מכובד
או שעיתון חרדי יכתוב רשימה שמית ותמונה של רבנים שלא שימשו כל צרכם וקופצים להורות (שהרמב''ם כותב שהם מכבים מאור הדת ונפסק בשו''ע)
או שיהיה כאן בפורום מחאה נוקבת נגד עוולה (באופן שאין הסבר למה היא צודקת)
ויהיה תמונה של המעשה איך נגיב על כך...

(הכל רק כמשל. כי הרי גם אני עצמי לא השתכנעתי עדיין שזה חיוב לפרסם את החנפים )
 

במבי

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
גם וגם
הסטיקר מתכוין לעשות טוב אבל יש כאן מורכבות
ואנו במאבק על הישרדות האמת הטהורה והשפויה בתוך ים של בלבולים ומול אלפי מכניסי תרבות זרה המלבישים לה כיפה ומגיירים אותה וכך מחלישים את הלגיטימיות שלנו (המייצגים את 'הר סיני)'
וגורמים לנו חשש לדבר בקול ובבטחון!
ואגב הגר''א אומר שעיקר פיתוי היצה''ר הוא ע''י סוג של מצוות שגוררות לרע

בהחלט צריך לא להכניס תרבות זרה !

אבל צריך לזכור שאלה שכבודו מדבר נגדם כשרוצים להתווכח מתווכחים על כדור-רגל, ובמקומות אחרים מחוסר כדור רגל, עושים כדור רגל מהגדוילים.

"לשון הרע לא מדבר אלי" זה מוטו נחמד, ולא צריך כ"כ להתרגש ולעשות מזבוב פיל.
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני רק עושה מזבוב אריה
והבעיה עצמה היא נוראית
אין לך מושג כמה קשה היום להגיד בקול את האמת
ואני הקטן שעסקתי בכמה עניני ציבור בשליחות מרנן ורבנן ואכמ''ל
נוכחתי בזה שהשקר פשוט חוגג מהאצילות ומהבעיה הזו של הרבנים שהם באמת לא יכולים לדבר ברור כי לא יבינו אותם ויאמרו שהכל פוליטיקה ויתפלאו איך רב מדבר חריף כי לדעת בעלי בתים 'זה לא דרכה של תורה' ויצא חילול השם
והמקצת שראיתי גרם שהייתי ב'שוק'
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
בכדי לוודא שהבנתי ברור, אנחנו צריכים להתחיל לעודד לדבר לשון הרע (אפשר להתחיל עם קמפיין "לשון הרע מאד מדבר אלי") ולהשמיץ את כל מה שלדעתנו לא נכון בכדי להפיץ את אור האמת בעולם?
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
נכון שהיום מקובל שהכל צריך להיות שחור לבן
אבל מי יודע
אולי יש עוד גוונים?...
כלומר רציתי רק לעורר
שבדיוק כפי שכת מספרי לה''ר אינם מקבלים פני שכינה
כך גם כת חנפים
שזה אומר כל מי שמשבח את הרעים והרוע
ולהיפך מידה טובה מרובה
ואשרי המקיים לא תגורו
שהיום זו ממש מצוה נדירה....
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
נכון שהיום מקובל שהכל צריך להיות שחור לבן
אבל מי יודע
אולי יש עוד גוונים?...
כלומר רציתי רק לעורר
שבדיוק כפי שכת מספרי לה''ר אינם מקבלים פני שכינה
כך גם כת חנפים
שזה אומר כל מי שמשבח את הרעים והרוע
ולהיפך מידה טובה מרובה
ואשרי המקיים לא תגורו
שהיום זו ממש מצוה נדירה....

אם יש עוד גוונים הרי שצריך להזהר מאד לפני שמקיימים לא תגורו ומפרסמים את הרשעים, שמא אותם "רשעים" אינם אלא בעלי גוון אחר משלך.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
גם וגם
הסטיקר מתכוין לעשות טוב אבל יש כאן מורכבות
ואנו במאבק על הישרדות האמת הטהורה והשפויה בתוך ים של בלבולים ומול אלפי מכניסי תרבות זרה המלבישים לה כיפה ומגיירים אותה וכך מחלישים את הלגיטימיות שלנו (המייצגים את 'הר סיני)'
וגורמים לנו חשש לדבר בקול ובבטחון!
[highlight=yellow]ואגב הגר''א אומר שעיקר פיתוי היצה''ר הוא ע''י סוג של מצוות שגוררות לרע[/highlight]

המצווה הראשונה שגוררת לרע היא המצווה "להאבק על הישרדות האמת הטהורה", מאחר וכל אחד חושב שרק האמת שלו היא הטהורה והמייצגת את הר סיני, וכל מי שחושב אחרת הוא מלא ים של בלבולים ומכניס תרבות זרה ומגייר אותה וכו' וכו'. וכמו שכתב בעל התניא באגרתו "כי אין שלום יוצא מתוך מריבה ח"ו ובפרט ממחלוקת לשם שמים, אשר רוב הצרות והתלאות הן ממחלוקת לשם שמים, הרחמן יצילנו ממנה".


בענין זה כתב הנצי"ב בשו"ת משיב דבר ח"א סי' מד:
בבית שני נעתם ארץ וחרב הבית וגלה ישראל בסיבת מחלוקת הפרושים עם הצדוקים וגם הסב מחמת שנאת חינם הרבה שפיכות דמים מה שאינו מן הדין, היינו בשעה שראה פרוש שאחד מיקל באיזה דבר אף על גב שלא היה צדוקי כלל אלא עשה עבירה, מ"מ מחמת שנאת חינם היה שופטו לצדוקי שמורידין אותו, ומזה נתרבה שפיכות דמים בהיתר ולשם מצוה בטעות וכבר רמז ע"ז בתורה (ספר במדבר סי' לו מקרא ל"ד) כמבואר בהעמק דבר והרחב דבר, וכ"ז אינו רחוק מן הדעת להגיע ח"ו בעת כזאת ג"כ אשר עפ"י ראות עיני אחד ממחזיקי הדת ידמה שפלוני אינו מתנהג עפ"י דרכו בעבודת ה' וישפטנו למינות ויתרחק ממנו ויהיו רודפים זה את זה בהיתר בדמיון כוזב ח"ו, ושחת כל עם ה' חלילה
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני ממש מתחבר לכל מילה שמחדדת את הנקודה אשר אותה היא מחדדת ורק אותה
ועם זאת עדיין לא בא רבינו הנצי''ב לעקור תורה מישראל ח''ו
ומה אומרת התורה?
שכל חכם מישראל חייב לפעול על פי שיקול דעתו
ואינו יכול לצרף תילי תילים של שיקולים צודקים ''אולי יום אחד אגלה שטעיתי''
וכי כל בתי הדין של כל הדורות מעולם לא טעו?
וכי כל מחלוקות הראשונים לאלפים ורבבות כולם צודקים שהשני לגמרי טועה בדבר משנה - עד כדי כל הלשונות החריפים שכתבו זה על זה?
וכי כל הכרעה של כבודנו החשובים בכל נושא מעולם לא התגלתה כטעות מוחלטת
הרי כבר אמר רבי ישראל מסלנט שכל אחד הוא תמיד דיין על עצמו!
ולמעשה נמחיש בפירוט:
אתה רואה אדם שמתנהג באופן שאינו תלוי במחלוקת הפוסקים (או להבדיל מחלוקת הפסיכולוגים)
ואין לך הסבר מניח את הדעת שהוא צדיק נסתר המסתתר בלבוש של רשע נגלה
ואתה דופק בדלת של רבינו יונה מגירונדי ושואל ''האם לדון אותו לכף זכות?''
והוא משיב לך כך: אם האיש הזה מוכר לך שבד''כ מעשיו רעים - היזהר והישמר פן תדון אותו לכף זכות !
ולא בגלל שתיחשב כסיל כנ''ל
אלא בגלל שאתה עמדת בשבוע הבא בהר סיני יחד עם רבינו יונה ושמעתם שם את התורה
ואלה המשפטים אשר שמו לפניכם:
''בצדק תשפוט עמיתך''
ואז אתה לא מתאפק ומתפרץ לתוך דברי רבינו יונה ''נו, אז ודאי לדון לכף זכות!''
אבל הוא לא מתרגש ומשיב בבטחון ''בצדק - הכוונה בצדק''
ואתה שואל בפליאה ''מה?''
והוא עונה לך ''כבר ביארתי היטב בשערי תשובה שמי שרוב מעשיו רעים אזי זהו הצדק להגיד ''זיל בתר רובא'' שגם עכשיו כוונתו זדונית.
וכשאתה שואל ''ואיך אדע שלא טעיתי תמיד''
הוא עונה ''הקב''ה סומך עליך שתשתמש בשכל שהוא הפקיד בידך עד תום הבירורים שבאפשרותך!''
וכשאתה טוען ''אולי בכל זאת אפשר להחמיר''
פתאום רבינו יונה בכבודו ובעצמו מזדעק בחרדת אלוקים ''להכשל באיסור כת חנפים זוהי חומרא?!''
וכשהוא רואה שאתה קצת נפגע מהתקיפות הוא מיד מפייס אותך ומעניק לך במתנה את הספר שע''ת
וגם אני הקטן אשמח ללמוד בו בהלכות כת חנפים
וכבר אמר הח''ח שאין שם אף מילה שיוצאת מגדר עיקר הדין.
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
ושיהיה ברור
כל זעקות השבר של הנביאים על השחיתות מכל הסוגים (באמצע השוק ונכתב גם בנביא אח''כ)
למשל זו של העשירים והטייקונים
והמלכים והשרים
ואוצרי פירות ומפקיעי שערים
ועוד ועוד
לא נועדו כדי שהם ישמעו ויקיימו בלב טהור מבקש אמת
כי לא צריך פומביות לזה
אלא כדי להפעיל לחץ ציבורי ולנער אותם ע''י ההכלמה
וכן גם הגמרא אינספור פעמים
וכמו כל דבר גם זה רק לאחר הכרעת דעת תורה שאין ברירה אחרת
וכמו שכתב הרמב''ם (דעות ו ח) אבל בדברי שמים אם לא חזר בו מכלימין אותו ברבים
ומפרסמין חטאו בפניו
ומחרפין
ומקללין אותו עד שיחזור למוטב
כמו שעשו כל הנביאים שבישראל!
עכ''ל

מדהים לראות כמה נסחפנו!

ושוב- אחר שאלת דעת תורה!

ו''דברי שמים'' הם גם בבין אדם לחברו
כמו ששמעתי ביום כפור מפי הבעל קורא בשם ישעיהו הנביא מפי השי''ת
''הלא זה צום אבחרהו פתח חרצובות רשע'' וכו' (נח)
 
חלק עליון תַחתִית