שאלה חדשה בכשרות הרצועות


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 15 ינואר 2019, 02:30

שמעתי שהתחילו להשתמש בסיליקון כדי לצפות את הרצועות של התפילין
וכדאי לפרסם שישמעו רבנים וידונו עד כמה עובי אי''ז חציצה
בעבר השתמשו בחומר אחר שהוא נספג יחסית יפה ודנו והכשירו
וכעת זה לא נידון מספיק אצל הרבנים כי פשוט זה ממש חדש
(אני מדגיש ששמעתי ולא ראיתי
וכמובן שממומחה אמיתי
אבל לפעמים גם אחרי ששומעים מומחה וצדיק וכו' יש הפתעות)
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


דרומאי
הודעות: 2555
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 447 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:31

בן של רב כתב:שמעתי שהתחילו להשתמש בסיליקון כדי לצפות את הרצועות של התפילין
וכדאי לפרסם שישמעו רבנים וידונו עד כמה עובי אי''ז חציצה
בעבר השתמשו בחומר אחר שהוא נספג יחסית יפה ודנו והכשירו
וכעת זה לא נידון מספיק אצל הרבנים כי פשוט זה ממש חדש
(אני מדגיש ששמעתי ולא ראיתי
וכמובן שממומחה אמיתי
אבל לפעמים גם אחרי ששומעים מומחה וצדיק וכו' יש הפתעות)
מה שייך כאן חציצה הרי הוא כלפי חוץ ואינו אלא כיסוי בעלמא?


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 15 ינואר 2019, 15:23

שאלה מצויינת
אני לא זוכר כרגע המקור
ואני מזמין את הרבנים לעזור לי למצוא

אבל מ''מ זה ברור שגם מה שהצד החיצוני לא רואה את האויר זה חציצה


אאא
הודעות: 875
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 105 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי אאא » 15 ינואר 2019, 16:46

מאיזה חברה זה?


אאא
הודעות: 875
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 105 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי אאא » 15 ינואר 2019, 16:51

איך בודקים אם ברצועות שלי זה לא כך?


יוספזון
הודעות: 1437
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 223 פעמים
קיבל תודה: 474 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי יוספזון » 15 ינואר 2019, 17:43

תקחו עם הכשר מהודר, ותחסכו לכם בעיות ועגמ"נ מיותרת.


יהודי
הודעות: 3658
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 780 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי יהודי » 15 ינואר 2019, 19:29

לא הבנתי מה הענין לעורר על ענין ולא לכתוב פרטים ברורים, איזה חברות, איזה הכשרים, מה בדיוק הבעיה.
למי ששאל לקנות מכשרות מהודרת זה עולה פי שנים...


אאא
הודעות: 875
הצטרף: 11 ינואר 2016, 20:07
נתן תודה: 264 פעמים
קיבל תודה: 105 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי אאא » 15 ינואר 2019, 20:00

אני קניתי מכשרות מהודרת, ומכל מקום ברצוני לדעת אם אין בעיה.
וכידוע שבכשרויות הכי טובות יכול להיות בעיות.


דרומאי
הודעות: 2555
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 576 פעמים
קיבל תודה: 447 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 20:25

בן של רב כתב:שאלה מצויינת
אני לא זוכר כרגע המקור
ואני מזמין את הרבנים לעזור לי למצוא

אבל מ''מ זה ברור שגם מה שהצד החיצוני לא רואה את האויר זה חציצה
בד''כ כשע''ג הצבע שמים צבע אחר שאינו כשר, יש בזה חשש של כתב ע''ג כתב שבכח השני לבטל את הראשון ולפסלו לכמה שיטות. אבל זה בפסול שלא לשמה וכדו', אך כאן כיון שהציפוי מתקלף אינו בגדר צבע כלל וזהו פסולו, וממילא דנשאר הראשון וכשר.


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 15 ינואר 2019, 20:49

שלא תהיה טעות
השאלה לא נוגעת לרצועות ישנות

אני מקוה בהמשך לברר יותר ביסודיות (אצל מומחה גדול)
וגם אתם מוזמנים לעזור


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 15 ינואר 2019, 20:52

דרומאי כתב:
בן של רב כתב:שאלה מצויינת
אני לא זוכר כרגע המקור
ואני מזמין את הרבנים לעזור לי למצוא

אבל מ''מ זה ברור שגם מה שהצד החיצוני לא רואה את האויר זה חציצה
בד''כ כשע''ג הצבע שמים צבע אחר שאינו כשר, יש בזה חשש של כתב ע''ג כתב שבכח השני לבטל את הראשון ולפסלו לכמה שיטות. אבל זה בפסול שלא לשמה וכדו', אך כאן כיון שהציפוי מתקלף אינו בגדר צבע כלל וזהו פסוןו, וממילא דנשאר הראשון וכשר.
הוא ממש לא מתקלף באופן רגיל
כלל וכלל לא
מי השלימזל לייצר רצועות שברוב המקרים מתקלף.


שאר לעמו
הודעות: 3706
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 585 פעמים
קיבל תודה: 1140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי שאר לעמו » 16 ינואר 2019, 01:10

שמעתי מאיש מקצוע איזה רעיון בנושא שיכול לשפוך אור גם על הענין הזה.

כידוע בשנים האחרונות משתמשים בחומר כימי שאינו מן המותר בפיך (ולדעת רש"י בעינן דוקא מן המותר בפיך שבא מדבר הראוי למאכל), והוא כעין שכבת ניילון, ולפעמים למי שמזיע הרבה, וגם העור במקום כלשהוא לא מספיק משובח ומעובד, נוצרים בועות שניתן לקלפם ולראות את הלבנונית של העור.
ומשום זה יש שמבקשים רצועות שחורות משני הצדדים, שאף שא"ז נצרך להלכה, אבל שיטת הצביעה היא שטובלים את הרצועות באמבט של צבע שנספג. והברק הוא תוספת.

איש המקצוע העיר לי, ששום צבע לא מתמזג עם החומר אלא נספג בו במידה זו או אחרת. כמו שצבע של רכב לא בדיוק נספג בו, ולכן אי משו"ה לא תהיה בעיה.
ואולי כך גם בסיליקון. אך אם הוא לא צבוע, אלא רק כשכבת ציפוי להגנה. יש לדון כאמור באשכול.


חגי פאהן
הודעות: 365
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 123 פעמים
קיבל תודה: 120 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי חגי פאהן » 16 ינואר 2019, 12:16

שאר לעמו כתב:שמעתי מאיש מקצוע איזה רעיון בנושא שיכול לשפוך אור גם על הענין הזה.

כידוע בשנים האחרונות משתמשים בחומר כימי שאינו מן המותר בפיך (ולדעת רש"י בעינן דוקא מן המותר בפיך שבא מדבר הראוי למאכל), והוא כעין שכבת ניילון, ולפעמים למי שמזיע הרבה, וגם העור במקום כלשהוא לא מספיק משובח ומעובד, נוצרים בועות שניתן לקלפם ולראות את הלבנונית של העור.
ומשום זה יש שמבקשים רצועות שחורות משני הצדדים, שאף שא"ז נצרך להלכה, אבל שיטת הצביעה היא שטובלים את הרצועות באמבט של צבע שנספג. והברק הוא תוספת.

איש המקצוע העיר לי, ששום צבע לא מתמזג עם החומר אלא נספג בו במידה זו או אחרת. כמו שצבע של רכב לא בדיוק נספג בו, ולכן אי משו"ה לא תהיה בעיה.
ואולי כך גם בסיליקון. אך אם הוא לא צבוע, אלא רק כשכבת ציפוי להגנה. יש לדון כאמור באשכול.
יש לציין שלא מסיבה זו מבקשים שחור משני הצדדים, אלא מפני שהרמב"ם כתב שזהו נוי מצוה.


יהודי
הודעות: 3658
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 780 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי יהודי » 16 ינואר 2019, 12:31

כמדומה שהסיבה העיקרית שהרבה לוקחים שחור מב' צדדים היא משום שבצבע מב' צדדים הצבע נספג הרבה יותר טוב ובקושי יורד, ומצד א' יורד הרבה יותר מהר. [ואם הצבע יורד נכנסים לספק הביאור הלכה אם סגי שרוב הרצועה כשרה.]


שאר לעמו
הודעות: 3706
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 585 פעמים
קיבל תודה: 1140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי שאר לעמו » 16 ינואר 2019, 13:10

לא פוסקים כהרמב"ם. ולא שמענו זאת מעולם, לפני השנים האחרונות. ורק מחמת הסיבה הזו.
לא מדבר על עמי הארץ שמהדרים במה שלא התבקשו. גדולי הדורות האחרונים לא חיפשו הידור זה...


יהודי
הודעות: 3658
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 780 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי יהודי » 16 ינואר 2019, 13:41

אני גם מסכים שזה לא בגלל הרמב"ם, אלא שבעבר לא היה סוג זה שמחמת אופן הצביעה, הצבע בקושי יורד ולא מסתבכים בזה.


האחד בא לגור
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 89 פעמים
קיבל תודה: 222 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי האחד בא לגור » 16 ינואר 2019, 14:29

שאר לעמו כתב:לא פוסקים כהרמב"ם. ולא שמענו זאת מעולם, לפני השנים האחרונות. ורק מחמת הסיבה הזו.
לא מדבר על עמי הארץ שמהדרים במה שלא התבקשו. גדולי הדורות האחרונים לא חיפשו הידור זה...
זה לא מדויק, הבן איש חי מביא שמנהג חסידים בירושלים להשחיר בשני צדדים משום הידור, וכן הרב אלישיב דיבר מצד ענין זה.


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 16 ינואר 2019, 15:28

עוד שמעתי ממומחה ששימבורסקי יש לו שני פסי ייצור שבאחד מהם כנראה כשר לכו''ע
עוד שמעתי שזה מ''ב בסי' לב סעיף מ'
שם מכריע לגבי בתים שאסור שיהא בצבע ממשות
(ורצועות קל וחומר כי הם בודאי הלכה למשה מסיני)
עוד שמעתי שבארה''ב הולך בלאגן מהסיפור הזה
כי רבי דוד פיינשטיין פסק להחמיר בזה לכתחילה


יהודי
הודעות: 3658
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 518 פעמים
קיבל תודה: 780 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי יהודי » 16 ינואר 2019, 16:04

שם כותב שטוב להחמיר בזה ובדיעבד אינו פוסל.
לא הבנתי מה הקשר בין הסיליקון שהובא למעלה לסוג צבע זה. נא להסביר את הבעיה באופן ברור.


שאר לעמו
הודעות: 3706
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 585 פעמים
קיבל תודה: 1140 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי שאר לעמו » 16 ינואר 2019, 20:30

שניהם לא מחוברים ממש לרצועה. ואם מחובר ממש הרי הוא טפל לה.


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 16 ינואר 2019, 20:36

במ''ב הנ''ל זה מחלוקת נו''ב וח''א והכרעת המ''ב כח''א
לגבי בתים
וכאמור לכאורה רצועות כל שכן


אחד התלמידים
הודעות: 1769
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 144 פעמים
קיבל תודה: 543 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי אחד התלמידים » 19 ינואר 2019, 22:58

שמעתי מאחד בענף, שבאמת אין הבעיה כ"כ גדולה. יש מקום להחמיר, אבל נוהגים להקל בקולות גדולות יותר.
הבעיה לדבריו היא שהרצועות מסתמא פסולות מטעמים אחרים. זה מגיע מתיאלנד ולא ברור מי מפקח על זה. המוכר בא"י הציעו לו הרצועות במחיר של שבע ש"ח למטר, בשעה שמחיר הרצועות הכי זולות שהם כשרות בלי פקפוק [כשרות, לא מהודרות] היה כעשרים ש"ח למטר, מינימום שמונה עשר. הוא שאל המוכר איך הוא יכול להרוויח על זה, בשעה שהוא צריך לשלם על שליחת פועלים [לדברי המוכר זה עבודת יד] ומשגיח תליאלנד, ועל משלוח מתיאלנד, ובאופן כזה א"א לעבוד בשחור וגם המדינה לוקח חלקם. המוכר טען שיש להם פטנטים להוזיל המחיר, אבל לא אמר משהו משכנע.
בכל זאת לא ידוע משהו ממשי להסביר לעולם הרחב שיש בעיה ברצועות אלו. קל יותר להראות בעיה מסיומת, אע"פ שיש מקום להתיר בשופי, מלומר שמשהו לא מריח טוב, שא"א להראותו באצבע. להשערתו, זהו טעם האמיתי של האוסרים.


פותח הנושא
בן של רב
הודעות: 1503
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 676 פעמים
קיבל תודה: 374 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה חדשה בכשרות הרצועות

שליחה על ידי בן של רב » 20 ינואר 2019, 01:14

זה מחריד
יש לי במה ציבורית שבה אני מעלה נושאים
ואני חייב לוודא שזה אמת לאמיתה
תעזור לי לזכות בעשה דאורייתא של תוכחה בלי להכשל בלאו של מוציא ש''ר
כלומר פרטים מדוייקים

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 4 אורחים