לקבל כסף חזרה מרשת "יש"

מלמד להועיל

משתמש ותיק
לאחרונה ברשת יש על כל קניה שלמעלה מ25 שקל הרשת החזירה ללקוח 4 שקל בגלל תביעה ייצוגית שבה נקנסו ב8 מליון שקל שהיו צריכים להחזיר לציבור

1. מותר ליהנות מהכסף הזה? הרי הוא לא ניתן ללקוחות על פי דין תורה אלא על פי פסיקת בית משפט - ערכאות
2. האם מותר לחלק קניה של סכום גדול לכמה קניות של 25 שקל כל אחת, כדי להרויח 4 שקל בכל פעם?
3. אם נניח שמותר לעשות כן מצד גזל, אבל זה מעכב את הלקוחות האחרים בקופה וגורם יותר עבודה לקופאיות, יש בזה בעיה?
 

ברל

משתמש ותיק
1 לגבי פסק של ערכאות הרי לא נתבעו סתם ולבי"ד הם לא היו הולכים כי דרכם להתדיין שם כשברור לך על נתבע שלא יבוא לבי"ד אין בעיה לתבעו שם (עד כמה שאני שמעתי כשרציתי לתבוע חברת ביטוח) וממילא כיון שכך הם קיבלו על עצמם את פסק הערכאות ומחוייבים לתת לך את זה.
2 הרי לא לזה התכוונו בפסק הערכאות, וכן שבמעשה זה אתה לוקח משאר הלקוחות
3. יש שפטרו בעיה זו בהליכה לקופות ללא קופאית
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
ברל אמר:
1 לגבי פסק של ערכאות הרי לא נתבעו סתם ולבי"ד הם לא היו הולכים כי דרכם להתדיין שם כשברור לך על נתבע שלא יבוא לבי"ד אין בעיה לתבעו שם (עד כמה שאני שמעתי כשרציתי לתבוע חברת ביטוח) וממילא כיון שכך הם קיבלו על עצמם את פסק הערכאות ומחוייבים לתת לך את זה.
2 הרי לא לזה התכוונו בפסק הערכאות, וכן שבמעשה זה אתה לוקח משאר הלקוחות
3. יש שפטרו בעיה זו בהליכה לקופות ללא קופאית
זה אינו פשוט כלל. ועי' בתומים (סי' כ"ו ס"ק ב') שנקט שלא כן.
 

יהודי

משתמש ותיק
מה זה משנה למה משלמים, הם רוצים לשלם כי בית המשפט אמר להם לשדלם ואינם רוצים להסתבך.
 

עורך תורני

משתמש רשום
לענ"ד אין כאן בית מיחוש כלל.
הנהלת הרשת מחלה על סכום זה מטעמיה שלה. וזה לא מעניין אותה באיזה צורה שזה ייצא, וגם ברור לכל שיהיו כאלו שיתחכמו "להרוויח" ויעברו שוב ושוב.
משום שהם הסכימו להכל ואין להם שום רצונות בזה - על כן ברור שמותר לעשות כן, ואף לעבור שוב ושוב, כי זו זכות לגיטימית על דעת בעל הבית (כאמור, בעלי הרשת לא מתעניינים כלל ומבחינתם שיעבור סכום כסף זה בכל צורה ודרך שהיא).
אלא שמצד הטורח שבדבר הוחיזור אחר פרוטות קטנות יש לחקור אם זה בגדר "השתדלות" ראויה
 

ים סוף

משתמש ותיק
עורך תורני אמר:
אלא שמצד הטורח שבדבר הוחיזור אחר פרוטות קטנות יש לחקור אם זה בגדר "השתדלות" ראויה
אם תחלק קנייה חודשית של 600 שקלים פלוס מינוס, לקניות של 25 שקלים תגיע למאה שקלים בעבודה של כמה דקות.
כמה עורך תורני מרוויח לשעה?
אכן אני בהחלט מסכים שקשה להגדיר את זה עבודה תורנית, למרות שראיתי כמויות של אנשים שבהגדרתם 'תורתם אומנותם' עובדים בעבודה זו. אך על כגון דא נאמר 'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'.
 

עורך תורני

משתמש רשום
ים סוף אמר:
עורך תורני אמר:
אלא שמצד הטורח שבדבר הוחיזור אחר פרוטות קטנות יש לחקור אם זה בגדר "השתדלות" ראויה
אם תחלק קנייה חודשית של 600 שקלים פלוס מינוס, לקניות של 25 שקלים תגיע למאה שקלים בעבודה של כמה דקות.
כמה עורך תורני מרוויח לשעה?
אכן אני בהחלט מסכים שקשה להגדיר את זה עבודה תורנית, למרות שראיתי כמויות של אנשים שבהגדרתם 'תורתם אומנותם' עובדים בעבודה זו. אך על כגון דא נאמר 'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'.
כדאי באמת לפתוח אשכול לדון בכל מיני עבודות האם הם בגדר עבודות תורניות או לא. וכן אשכול נוסף לדון מה נקרא השתדלות ראויה.
 

תיובתא

משתמש ותיק
מנסיון אישי קניתי במקום, מבלי לדעת על ההנחה הנ"ל, וכשעברתי את הסכום בקופות המהירות, אמר לי האחראי שיש את ההנחה ושמומלץ לי לסגור חשבונית ולהתחיל מחדש.
לגבי הטענה של עיכוב הלקוחות, מסתמא כל הנכנס לחנות, אדעתא דבעה"ב נכנס, וממילא אין חשש בדבר.
 

יושבי יעבץ

משתמש ותיק
ברל אמר:
1 לגבי פסק של ערכאות הרי לא נתבעו סתם ולבי"ד הם לא היו הולכים כי דרכם להתדיין שם כשברור לך על נתבע שלא יבוא לבי"ד אין בעיה לתבעו שם (עד כמה שאני שמעתי כשרציתי לתבוע חברת ביטוח)
כל גדולי ישראל ללא יוצא מן הכלל, הזהירו על זה בכמה פעמים, במכתבים גלויים לציבור, שאין ללכת לערכאות בשום אופן ללא היתר בכתב מבית דין מוסמך!
 
חלק עליון תַחתִית