שיטת הרב עובדיה יוסף בזמן צאת הכוכבים


וחי בהם
הודעות: 607
הצטרף: 13 נובמבר 2019, 23:07
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 206 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שיטת הרב עובדיה יוסף בזמן צאת הכוכבים

שליחה על ידי וחי בהם » 12 דצמבר 2019, 20:10

אשרי משכיל אל דל כתב:
12 דצמבר 2019, 01:41
ראיתי כאן כמעט את כל דברי הרבנים הכותבים,
אך הצטערתי מאוד, כי לדאבוני רואה אני כיצד מיתוסים כשלא פותחים ספרים, גורמים לשיבושים.
ולמה כוונתי?
לאחרונה יצאו כמה ספרים נפלאים בנושא, שב"ה ראיתי שהשיבו על כל הטענות, כל, כל, כל, שכתבו כאן על ר"ת.
עברתי לפני כשנה, במשך שלושה שבתות, על כמה ספרים המדברים בענינים אלו (שמותם תיכף), ונוכחתי שפשוט הדברים לא כמו שחשבתי. שיטת רבינו תם והש"ע עלתה אצלי על הכביש.
תמיד הרגשתי דוחק, הרי הש"ע לא יכתוב טעות או ח"ו חילול שבת בספרו. ובודאי לא יוציא השי"ת טעות מתחת ידו.
ואילו היתה דעת גאונים הסוברת אחרת מר"ת, איך יתכן שלא יזכירה על ספר? ואיך יתכן ששום פוסק מרבותינו הראשונים, שיזכיר דברי רב האיי גאון הללו שהביא מהר"מ אלאשקר. וכי הביא יש מאין. הכיצד יתכן שהוא, מהר"מ אלאשקר שהיה מהאחרונים, יביא מה שלא ראו כל דורות הראשונים, "כל" כפשוטו?????
אך הספרים הללו עשו לי סדר בראש, כי באמת אנחנו שרויים בתוך מציאות של "מנהג" (אותיות גהינום, סליחה על הביטוי) שנוגד את הש"ע, ולכן איננו מסוגלים להבין מציאות אחרת. ממש יתמי דיתמי.
מה שרואים בעליל הוא, שמהר"מ אלאשקר פשוט כותב דברים הפוכים ממה שמפורש בדברי כל הראשונים. לדוגמה דבריו ביחס לדעת רב האיי ורב שרירא (עיין יבי"א ח"ב חאו"ח סימן כא אות ה, שכתב להדיא שהם סוברים כר"ת, והשיג על מהר"מ אלאשקר). וכן מה שכתב בדעת הרא"ש, הנה הרא"ש בג' מקומות בספריו הביא דברי ר"ת. וכן בעל העיטור, ורבינו ירוחם ועוד ועוד.
ובעיקר בענין המציאות, חבל מאוד שאברכים חשובים המסתובבים פה מנסים לשכתב מציאות שלא קיימת. אשר לכולי עלמא האור שוקע בד' מיל. ולדבר זה מודים כל האסטרונומים, עיין היטב בספרו של יגאל פתאל, מנהל מצפה הכוכבים גבעתיים, ויו"ר האגודה לאסטרונמיה בישראל, וחבר בועדה העולמית לאסטרונומיה. בעמוד 18, שם הוא כותב בפירוש שב-16-17 מעלות מתחת לזניט נעשית החשכה מוחלטת.

ופשוט לא יאומן, אברכים חשובים דכאן מתווכחים מבלי בירור מעמיק ואפילו מינימלי בסוגיא. הזוי.
אם לא הייתי מעיין בספרים הללו שיצאו לאור (עיין אוצר הזמנים בריסק ועוד), לא הייתי מאמין שיש כאלה דברים.
לדוגמה, אברך מסויים מכניס ראשו סתם בנושא הנוכחי ושואל שאלת תם, את שאלת הרשב"א בשבת לד:, ואברך אחר מנסה להשיבו וכו' וכו'.
ואילו בספרים הנ"ל הביאו מכתבי רבותינו הגאונים במקומות אחרים דס"ל כרבינו תם. והרחיבו להביא ציטוטי לשון מדוייקים מכמעט רוב ספרי רבותינו הראשונים והאחרונים המדברים בנושא.

לכן, אם בשבת החמורה עסקינן, בואו חברים, מספיק להכתיב ולקרר מי שרוצה להתחזק. מי שרוצה לחלל ולעבור על הש"ע ולמצא תירוצים. [וחלק מן התירוצים, הם שמותיהם של רבנים גדולים, שאחר המחילה לא ביררו את הסוגיא כדי הצורך, או שלא ראו, ואפילו באונס או בשגגה ממש, את דברי כל הפוסקים הקיימים, ואילו היו רואים הוו הדרי בהו]. יעשה זאת לעצמו.
אבל מכאן ולהחליש, מכאן ולפסוק הלכה "בלי בירור", ממש כך, ועוד בעניני דאורייתא ושבת, למה לכם.
לא כדאי, לא כדאי.
לא בשביל המצפון, אלא בשביל כבוד השבת.

כותב בדמע מכל הלב.

על זה אחר בקשת כל הכבוד הראוי מכל הרבנים הכותבים כאן.
מתוך הספרים החדשים על נושא בין השמשות שעיינת בהם, הזכרת את רק ספר אוצר הזמנים שהוא כותב על עצמו שהוא מגמתי (עיין שם בעמוד 26), אז ממנו אתה מצפה למצוא את האמת?
ראיתי באשכול "2 דקות לפני השקיעה, הייתי אמור להתחיל להתפלל?", שדוד ריזל צירף שם קונטרס שלם בנושא תפילת מנחה בשקיעה, ובסוף התכתבויות עם גדולי הרבנים שליט"א.
מצו"ב גם כאן קישור לקונטרס זה, ושם תוכל להעשיר את ידיעותיך ותראה כמה עיקרית ומוצקת היא שיטת הגאונים.
 

ערכים:


פותח הנושא
יהושע
הודעות: 1823
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שיטת הרב עובדיה יוסף בזמן צאת הכוכבים

שליחה על ידי יהושע » 12 דצמבר 2019, 20:16

וחי בהם כתב:
12 דצמבר 2019, 20:10
אשרי משכיל אל דל כתב:
12 דצמבר 2019, 01:41
ראיתי כאן כמעט את כל דברי הרבנים הכותבים,
אך הצטערתי מאוד, כי לדאבוני רואה אני כיצד מיתוסים כשלא פותחים ספרים, גורמים לשיבושים.
ולמה כוונתי?
לאחרונה יצאו כמה ספרים נפלאים בנושא, שב"ה ראיתי שהשיבו על כל הטענות, כל, כל, כל, שכתבו כאן על ר"ת.
עברתי לפני כשנה, במשך שלושה שבתות, על כמה ספרים המדברים בענינים אלו (שמותם תיכף), ונוכחתי שפשוט הדברים לא כמו שחשבתי. שיטת רבינו תם והש"ע עלתה אצלי על הכביש.
תמיד הרגשתי דוחק, הרי הש"ע לא יכתוב טעות או ח"ו חילול שבת בספרו. ובודאי לא יוציא השי"ת טעות מתחת ידו.
ואילו היתה דעת גאונים הסוברת אחרת מר"ת, איך יתכן שלא יזכירה על ספר? ואיך יתכן ששום פוסק מרבותינו הראשונים, שיזכיר דברי רב האיי גאון הללו שהביא מהר"מ אלאשקר. וכי הביא יש מאין. הכיצד יתכן שהוא, מהר"מ אלאשקר שהיה מהאחרונים, יביא מה שלא ראו כל דורות הראשונים, "כל" כפשוטו?????
אך הספרים הללו עשו לי סדר בראש, כי באמת אנחנו שרויים בתוך מציאות של "מנהג" (אותיות גהינום, סליחה על הביטוי) שנוגד את הש"ע, ולכן איננו מסוגלים להבין מציאות אחרת. ממש יתמי דיתמי.
מה שרואים בעליל הוא, שמהר"מ אלאשקר פשוט כותב דברים הפוכים ממה שמפורש בדברי כל הראשונים. לדוגמה דבריו ביחס לדעת רב האיי ורב שרירא (עיין יבי"א ח"ב חאו"ח סימן כא אות ה, שכתב להדיא שהם סוברים כר"ת, והשיג על מהר"מ אלאשקר). וכן מה שכתב בדעת הרא"ש, הנה הרא"ש בג' מקומות בספריו הביא דברי ר"ת. וכן בעל העיטור, ורבינו ירוחם ועוד ועוד.
ובעיקר בענין המציאות, חבל מאוד שאברכים חשובים המסתובבים פה מנסים לשכתב מציאות שלא קיימת. אשר לכולי עלמא האור שוקע בד' מיל. ולדבר זה מודים כל האסטרונומים, עיין היטב בספרו של יגאל פתאל, מנהל מצפה הכוכבים גבעתיים, ויו"ר האגודה לאסטרונמיה בישראל, וחבר בועדה העולמית לאסטרונומיה. בעמוד 18, שם הוא כותב בפירוש שב-16-17 מעלות מתחת לזניט נעשית החשכה מוחלטת.

ופשוט לא יאומן, אברכים חשובים דכאן מתווכחים מבלי בירור מעמיק ואפילו מינימלי בסוגיא. הזוי.
אם לא הייתי מעיין בספרים הללו שיצאו לאור (עיין אוצר הזמנים בריסק ועוד), לא הייתי מאמין שיש כאלה דברים.
לדוגמה, אברך מסויים מכניס ראשו סתם בנושא הנוכחי ושואל שאלת תם, את שאלת הרשב"א בשבת לד:, ואברך אחר מנסה להשיבו וכו' וכו'.
ואילו בספרים הנ"ל הביאו מכתבי רבותינו הגאונים במקומות אחרים דס"ל כרבינו תם. והרחיבו להביא ציטוטי לשון מדוייקים מכמעט רוב ספרי רבותינו הראשונים והאחרונים המדברים בנושא.

לכן, אם בשבת החמורה עסקינן, בואו חברים, מספיק להכתיב ולקרר מי שרוצה להתחזק. מי שרוצה לחלל ולעבור על הש"ע ולמצא תירוצים. [וחלק מן התירוצים, הם שמותיהם של רבנים גדולים, שאחר המחילה לא ביררו את הסוגיא כדי הצורך, או שלא ראו, ואפילו באונס או בשגגה ממש, את דברי כל הפוסקים הקיימים, ואילו היו רואים הוו הדרי בהו]. יעשה זאת לעצמו.
אבל מכאן ולהחליש, מכאן ולפסוק הלכה "בלי בירור", ממש כך, ועוד בעניני דאורייתא ושבת, למה לכם.
לא כדאי, לא כדאי.
לא בשביל המצפון, אלא בשביל כבוד השבת.

כותב בדמע מכל הלב.

על זה אחר בקשת כל הכבוד הראוי מכל הרבנים הכותבים כאן.
מתוך הספרים שעינת בהם הזכרת את ספר אוצר הזמנים שהוא כותב על עצמו שהוא מגמתי (עיין שם בעמוד 26), אז ממנו אתה מצפה למצוא את האמת?
ראיתי באשכול "2 דקות לפני השקיעה, הייתי אמור להתחיל להתפלל?", שדוד ריזל צירף שם קונטרס שלם בנושא תפילת מנחה בשקיעה, ובסוף התכתבויות עם גדולי הרבנים שליט"א.
מצו"ב גם כאן קישור לקונטרס זה, ושם תוכל להעשיר את ידיעותיך ותראה כמה עיקרית ומוצקת היא שיטת הגאונים.

אתה לא יודע כנראה עם מי התחלת... 
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • שיטת רבינו תם צאת הכוכבים
    על ידי הלמדן » 13 אפריל 2020, 20:57 » ב הלכה ומנהג
    1 תגובות
    74 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אמונה ובטחון
    13 אפריל 2020, 21:13
  • מהו צאת הכוכבים של רבי יהודה
    על ידי סתם יעקב » 04 דצמבר 2019, 17:45 » ב הלכה ומנהג
    11 תגובות
    176 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי סתם יעקב
    08 דצמבר 2019, 17:20
  • מהו צאת הכוכבים של רבי יוסי בר אבין
    על ידי סתם יעקב » 18 דצמבר 2019, 19:24 » ב הלכה ומנהג
    0 תגובות
    48 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי סתם יעקב
    18 דצמבר 2019, 19:24
  • זמן ההדלקה למי שמתפלל אחר צאת הכוכבים
    על ידי יהושע » 28 דצמבר 2019, 22:45 » ב חנוכה
    0 תגובות
    60 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יהושע
    28 דצמבר 2019, 22:45
  • צאת הכוכבים בתלמוד הירושלמי
    על ידי סתם יעקב » 01 ינואר 2020, 15:59 » ב הלכה ומנהג
    2 תגובות
    66 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי סתם יעקב
    01 ינואר 2020, 21:06

חזור אל “הלכה ומנהג”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] | 3 אורחים