הלכה חדשה ומעשית בספירת העומר

מבני ברק

משתמש ותיק
הנה מקובל שספירת העומר ספירתה לאחר תפילת ערבית ובביאו הלכה הביא מר'יעקב עמדין שכך נהגו והביא טעם נוסף משום תדיר ושאינו תדיר דמעריב קודם והנה מי שמתפלל מעריב בשעה מאוחרת יותר מהשעה שמותל להתפלל בה חייב או ראוי לספור מיד לאחר בין השמשות לא מיבעי לשיטת התוס' מנחות סו שהוא לעיכובא אלא אף להלכה שלא נפסק כתב במשנ"ב שיש להחמיר ולהקדים בלילה ככל שאפשר משום תמימות
 

יהודי

משתמש ותיק
המ"ב לא דיבר על אופן זה (לספור לפני שהתפלל).
למעשה בשבט הלוי כתב שבאופן זה לא יספור שמא יספור שוב וכדומה. אמנם באור לציון כתב שלמעשה יספור כל יום בצאת הכוכבים משום תמימות.
 

בן של רב

משתמש ותיק
יש גם חשש הפוך שאם מאריכים בתפילה במשהו יותר מהחזן כבר יכולים אולי לשכוח לספור כי הציבור כבר ספר.
ולכן אני נוהג לספור תמיד מיד בצאה"כ הרבה לפני ערבית.
 

בן של רב

משתמש ותיק
שמעתי פעם שיעור מהגר"א גנחובסקי זצ"ל שבסיומו הוא אמר שיש לו סגולה לא לשכוח ספירת העומר: להקפיד להתפלל בימים אלו עם הציבור...
והוסיף שזו סגולה גם שעי"ז יזכה להמשיך להתפלל במנין כל השנה...

ולהנ"ל בהערתי הקודמת - זו סגולה טובה רק לאלו שאינם מתפללים כמונה מעות.
 

הכהן

משתמש ותיק
עי' פסקי תשובות שהביא ג' טעמים שלא לספור לפני ערבית
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
שמעתי פעם שיעור מהגר"א גנחובסקי זצ"ל שבסיומו הוא אמר שיש לו סגולה לא לשכוח ספירת העומר: להקפיד להתפלל בימים אלו עם הציבור...
והוסיף שזו סגולה גם שעי"ז יזכה להמשיך להתפלל במנין כל השנה...

ולהנ"ל בהערתי הקודמת - זו סגולה טובה רק לאלו שאינם מתפללים כמונה מעות.

עד סוף התפילה...
 
חלק עליון תַחתִית