דף 1 מתוך 1

אסור לדבר הזמן עשיית הציצית? וכן שאלה על מניין החוליות

נשלח: 21 אפריל 2019, 14:32
על ידי מכל מלמדי השכלתי
מרגלא בפומיה דאינשי שאסור לדבר באמצע עשיית הציצית. בש"ע ומ"ב לא מצאתי כך. ואני מחפש מנין השתרש דין זה.

כמו כן אשמח לשמוע אם יש מישהו שנוהג כיום בפועל לקשור את החוליות בציצית בסדר של ז' ט' י"א י"ג. כמנהג הפשוט שהובא בש"ע. (כך אני נוהג מטעם אשר עימי. ושאלתי אם יש לי חברים בזה)

Re: אסור לדבר הזמן עשיית הציצית? וכן שאלה על מניין החוליות

נשלח: 23 אפריל 2019, 05:08
על ידי חיים יפים
מסברא זה לא מובן שאי אפשר לדבר תוך כדי, הרי זה לא ברכה שאסור להפסיק בה. וגם הרי שאם בין הברכה לאכילה מותר להפסיק לצורך מסוים כפי שכתוב בהלכה, ממילא כל שכן לפה שוודאי שמותר להפסיק.

לגבי מנהג הקשירות: אנו נוהגים לעשות 7 8 11 13

Re: אסור לדבר הזמן עשיית הציצית? וכן שאלה על מניין החוליות

נשלח: 23 אפריל 2019, 11:09
על ידי יהודי
כפשוטו הטעם שלא מדברים הוא מפני שיש לעשות לשם ציצית, ואם ידבר וימשיך לקשור יש לחוש שכבר לא יעלה לו הכוונה שכיון קודם, דהיינו אין איסור לדבר אלא עצה טובה שלא יסתבך עם הכוונה לשם מצוה.

Re: אסור לדבר הזמן עשיית הציצית? וכן שאלה על מניין החוליות

נשלח: 23 אפריל 2019, 11:26
על ידי יהודי
לגבי מנין הכריכות פשוט שאף אחד לא עושה כמו שכתבתם, יען כל האחרונים נקטו בזה לא כהשו"ע, וכתב הברכי יוסף שכן (שלא כשו"ע) נוהגים רוב העולם וכן נוהגים המדקדקים.

Re: אסור לדבר הזמן עשיית הציצית? וכן שאלה על מניין החוליות

נשלח: 23 אפריל 2019, 14:08
על ידי מכל מלמדי השכלתי
יהודי כתב:
23 אפריל 2019, 11:26
לגבי מנין הכריכות פשוט שאף אחד לא עושה כמו שכתבתם, יען כל האחרונים נקטו בזה לא כהשו"ע, וכתב הברכי יוסף שכן (שלא כשו"ע) נוהגים רוב העולם וכן נוהגים המדקדקים.
בספרים דווקא מצאתי מנהג כזה גם בפוסקי זמננו. ראה אור לציון. שאלתי היא על המנהג בפועל