הגרח"ק בודאי דבר על רישום בפילם (וראיתיו לפני שנים רבות מרים ידו כזועק, על אחד שצילמו בהלוויה בחול המועד שעברה ברחוב חזון איש, ואמר: 'חול המועד'!).
יתכן שצילום דיגיטלי הוא מעשה הדיוט, וא"כ אזי 'צורך המועד' זה גם אם אינו מביט בתוצאות כעת, אלא שהם שמורות אצלו בזיכרון, וזה מה שחשוב למצלם כעת.
ואמנם מובא שהגר"י ברטלר לא כיבה סתם את האור בחול המועד אם לא הפריע לו, משום שזו מלאכה שאינה לצורך, אבל צילום הרי הוא לצורך, שהרי רצונו של המצלם לצלם.
יתכן שצילום דרך מעשה אומנות, במצלמה מקצועית הדורשת טרחה בצילום, אולי כבר נחשב ביזוי המועד.