אני כבר כמה ימים מתלבט בשאלה ולמי שאני שואל הוא מסתכל עלי כאפיקורס, אז אני לא יודע אם להמשיך לשאל כי עדיין אין לי הסבר,
לא יודע אם פה המקום אבל אולי ירחמו עלי פה ויעזרו לי,
יש כזה מושג שנשים מתקבצים אל ביהכ"נ לאמירת תהילים ותפילה מול ארון הקודש הפתוח,
ונפשי בשאלתי
1
מה המקור לזה
2
מה הענין בזה,
ואסביר את מה שאני מתלבט תפילה הוא ענין בקשת תחנונים בפני הקב"ה ומתנה שקיבלנו מהקב"ה להתפלל על צרכינו, יתר מכך מצאנו שהקב"ה מחכה לתפילתינו והמקור הראשון לכך הוא בפרשת בראשית שלא ירד גשם בגלל שלא נברא עדיין אדם שיתפלל על כך,
אך צורת התפילה קיבלנו מרבותינו מעומק הלב ובתחנונים וכעומד לפני המלך, נחלקו הפוסקים אם בתפילתו יעמוד ללא ניע או להיפך, אך יסוד צורת התפילה קיבלנו מרבותינו איך היא צריכה להיות,
כנ"ל את סדר התפילה קיבלנו מרבותינו אשר יתחיל בהודאה וממשיך בבקשה,
המורם מכל זה כי ענין התפילה הוא לא סתם איזה ענין רגשי אלא יש לזה סדר וצורה,
אי לכך מעניין אותי מאד מה המקור לזה שנשים נכנסים לביהמ"ד ופותחים ארון הקודש וצווחים בצרחות (סליחה על ההגדרה אבל מה אעשה שעברתי פעם ליד ביכ"נ בו התקיים כזה צורת תפילה ושמעתי צרחות שהיה נשמע לי איזה הפגנה ואז הבטתי מהחלון וראיתי המון נשים בפנים ושאלתי מישהו אז אמר לי שזה סגולה ידועה בירושלים), מה המקור לזה ומה הענין בזה,
אשמח מאד אם מישהו יאיר את עיני בדבר,
יתר על כך לדעתי עצם הכניסה של נשים לביהכ"נ אל מול ארון קודש פתוח לדעתי יש בזה בעיה, בפרט כאשר יש נשים שהם לא בטהרה,
מה גם עצם פתיחת הארון קודש מעולם לא שמענו שיבוא אחד ויחליט לפתוח את הארון קודש לכל סדר התפילה בימים הנוראים יש בזה מנהגים מתי כן ומתי לא, לא פותחים סתם ארון קודש,
אקווה כי מישהו יאיר את עיני בזה
לא יודע אם פה המקום אבל אולי ירחמו עלי פה ויעזרו לי,
יש כזה מושג שנשים מתקבצים אל ביהכ"נ לאמירת תהילים ותפילה מול ארון הקודש הפתוח,
ונפשי בשאלתי
1
מה המקור לזה
2
מה הענין בזה,
ואסביר את מה שאני מתלבט תפילה הוא ענין בקשת תחנונים בפני הקב"ה ומתנה שקיבלנו מהקב"ה להתפלל על צרכינו, יתר מכך מצאנו שהקב"ה מחכה לתפילתינו והמקור הראשון לכך הוא בפרשת בראשית שלא ירד גשם בגלל שלא נברא עדיין אדם שיתפלל על כך,
אך צורת התפילה קיבלנו מרבותינו מעומק הלב ובתחנונים וכעומד לפני המלך, נחלקו הפוסקים אם בתפילתו יעמוד ללא ניע או להיפך, אך יסוד צורת התפילה קיבלנו מרבותינו איך היא צריכה להיות,
כנ"ל את סדר התפילה קיבלנו מרבותינו אשר יתחיל בהודאה וממשיך בבקשה,
המורם מכל זה כי ענין התפילה הוא לא סתם איזה ענין רגשי אלא יש לזה סדר וצורה,
אי לכך מעניין אותי מאד מה המקור לזה שנשים נכנסים לביהמ"ד ופותחים ארון הקודש וצווחים בצרחות (סליחה על ההגדרה אבל מה אעשה שעברתי פעם ליד ביכ"נ בו התקיים כזה צורת תפילה ושמעתי צרחות שהיה נשמע לי איזה הפגנה ואז הבטתי מהחלון וראיתי המון נשים בפנים ושאלתי מישהו אז אמר לי שזה סגולה ידועה בירושלים), מה המקור לזה ומה הענין בזה,
אשמח מאד אם מישהו יאיר את עיני בדבר,
יתר על כך לדעתי עצם הכניסה של נשים לביהכ"נ אל מול ארון קודש פתוח לדעתי יש בזה בעיה, בפרט כאשר יש נשים שהם לא בטהרה,
מה גם עצם פתיחת הארון קודש מעולם לא שמענו שיבוא אחד ויחליט לפתוח את הארון קודש לכל סדר התפילה בימים הנוראים יש בזה מנהגים מתי כן ומתי לא, לא פותחים סתם ארון קודש,
אקווה כי מישהו יאיר את עיני בזה