בהלכות מזוזה נחלקו רש"י ור"ת . לדעת רש"י יש להניח את המזוזה זקופה לאורך הפתח ולדעת ר"ת באופן כזה הוא בזיון ודומה לקבורת חמור על כן יש להניח המזוזה שוכבת לרוחב הפתח. וכן סבר רבינו תם שיש להניח הספר תורה שוכב בארון ואת פרשיות התפילין שוכבות בתוך הבתים.
השו"ע פסק כרש"י וכן נוהגים בני ספרד( ותלמידי הגר"א) ,הרמ"א כתב שנוהגים להניחה באלכסון לצד ידי שניהם.
שמעתי אומרים שזהו מקור החילוק בין צורת ספר התורה האשכנזי לספרדי. הספרדי עשוי בצורה בה הכתב עומד, כפי פסק השו"ע בהל' מזוזה, והאשכנזי עשוי באופן שהקריאה בו תהיה באופן שאינו זקוף וכדעת הרמ"א שרצה לצאת יד ר"ת.
האם יש ביד מי מהחכמים ידיעה בענין זה?
( ראיתי בב"ח שכתב שאת ספר התורה יש להניח בארון באלכסון מה"ט אבל לא ראיתי התייחסות לספר תורה ספרדי)
השו"ע פסק כרש"י וכן נוהגים בני ספרד( ותלמידי הגר"א) ,הרמ"א כתב שנוהגים להניחה באלכסון לצד ידי שניהם.
שמעתי אומרים שזהו מקור החילוק בין צורת ספר התורה האשכנזי לספרדי. הספרדי עשוי בצורה בה הכתב עומד, כפי פסק השו"ע בהל' מזוזה, והאשכנזי עשוי באופן שהקריאה בו תהיה באופן שאינו זקוף וכדעת הרמ"א שרצה לצאת יד ר"ת.
האם יש ביד מי מהחכמים ידיעה בענין זה?
( ראיתי בב"ח שכתב שאת ספר התורה יש להניח בארון באלכסון מה"ט אבל לא ראיתי התייחסות לספר תורה ספרדי)