איש ווילנא
משתמש ותיק
התרומת הדשן סימן נז דן אי יש איסור בורר בשבת בדברים גדולים וכתב וז"ל
אמנם נראה דמאוד נגד סברת הלב דשני מינים שניכרים בהפרדתם חתיכות גדולות שיהא ברירה שייכא בהו דלשון המרדכי וכו'
אפס הואיל וכתב הסמ"ג דהבורר פסולת מתוך אוכל ואפילו בורר לאלתר חייב חטאת אין לחלק להקל בלא ראיה ברורה. עכ"ל
הנה למדנו שאף שהיה זה מאוד נגד סברת הלב של התרומת הדשן לומר שיש ברירה בחתיכות גדולות מכל מקום כיון שזה נוגע לאיסור דאורייתא אין להקל בלא ראייה ברורה
ולכאורה יש ללמוד מכאן הוראה כללית שאף במקום שיש סברא חזקה להקל וזה נגד סברת הלב שלא להקל אין לסמוך על זה באיסור דאורייתא וצריך עיון אם אכן נהגו כן.
אמנם נראה דמאוד נגד סברת הלב דשני מינים שניכרים בהפרדתם חתיכות גדולות שיהא ברירה שייכא בהו דלשון המרדכי וכו'
אפס הואיל וכתב הסמ"ג דהבורר פסולת מתוך אוכל ואפילו בורר לאלתר חייב חטאת אין לחלק להקל בלא ראיה ברורה. עכ"ל
הנה למדנו שאף שהיה זה מאוד נגד סברת הלב של התרומת הדשן לומר שיש ברירה בחתיכות גדולות מכל מקום כיון שזה נוגע לאיסור דאורייתא אין להקל בלא ראייה ברורה
ולכאורה יש ללמוד מכאן הוראה כללית שאף במקום שיש סברא חזקה להקל וזה נגד סברת הלב שלא להקל אין לסמוך על זה באיסור דאורייתא וצריך עיון אם אכן נהגו כן.