אאא אמר:ס"ת שכתב הרמח"ל
מי הוא הדמות הזה?אאא אמר:רבי שמואל סיגיטער - שהיה לו גילוי אליהו
הוכחה מספיקה? אולי מי שהתפילין נשמרו ברשותו עשה כמנהג מקומו אחר שנפרם הקשר?אאא אמר:רואים שהקשר של ראש מרובע
יהודה1 אמר:הוכחה מספיקה? אולי מי שהתפילין נשמרו ברשותו עשה כמנהג מקומו אחר שנפרם הקשר?אאא אמר:רואים שהקשר של ראש מרובע
עכ"פ רואים שהיה מנהג כזה.
זה גם לא מספיק כדי להוכיח מהתמונה אלא אם נדע שמי שמצא אותם נאמן וגם שלא השתנו לפני שמצאם.
ראו גם https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=6142
דיברתי רק על ההוכחה מהתמונה.פיניפיני אמר:יהודה1 אמר:הוכחה מספיקה? אולי מי שהתפילין נשמרו ברשותו עשה כמנהג מקומו אחר שנפרם הקשר?אאא אמר:רואים שהקשר של ראש מרובע
עכ"פ רואים שהיה מנהג כזה.
זה גם לא מספיק כדי להוכיח מהתמונה אלא אם נדע שמי שמצא אותם נאמן וגם שלא השתנו לפני שמצאם.
ראו גם https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=6142
זה אולי אינו ראיה אך אצל התימנים יודעים שכך הלכו וכ"פ הרב רצאבי
אאא אמר:רואים שהקשר של ראש מרובע
למה זה יותר חזק משאר הראיות?פיניפיני אמר:!!!!!!
זה עור של 'גסות'?אאא אמר:רואים שהקשר של ראש מרובע
כיוון הקשר הפוך מהנהוג אצל האשכנזים על פי הוראת המהרי"ל.אאא אמר:רואים שהקשר של ראש מרובע
אולי תפרט יותר, מה הן ההוכחות הברורות וברורות?ס"ת "שכתב הר"ן" הוא זיוף גמור וחמור, ויש לכך הוכחות מרובות
(מכל צד שבודקים הענין מתברר שזה זיוף).
ודאי שמישהו זייף את זה (היינו שמישהו כתב את הכיתוב המייחס את הספר לר"ן).לכו"ע אף אחד לא זייף את זה, זה אולי זיהוי שגוי.
אולי תפרט יותר, מה הן ההוכחות הברורות וברורות?
גם לא מובן מה זה זיוף חמור, לכו"ע אף אחד לא זייף את זה, זה אולי זיהוי שגוי.
וע"ע צדקת הצדיק שמביא הראיות שזה כן ס"ת של הר"ן
ודאי שמישהו זייף את זה (היינו שמישהו כתב את הכיתוב המייחס את הספר לר"ן).
אין בזה ייחוד זה הצורה בכל הכתבים הישנים האשכנזיםאגב יש לציין לצורה המיוחדת של האות ש שבשורה הרביעית.