ט"ו באב, חולות בכרמים

בן של רב

משתמש ותיק
מתי זה התבטל? בחורבן או מסיבה אחרת?
האם בימינו יש ענין להחזיר את המנהג הקדוש של בנות ירושלים לחולל בכרמים?
והאם יש במחולות ענין עצמי גם בלי שידוכים?
והאם יש ענין להרבות ביום זה בעסקי שידוכים גם בלי מחולות?

כמובן פשיטא ופשיטא שהכל יהיה רק על טהרת הקודש בפיקוח נשות חינוך ומשמרת הקודש והחינוך...
 

ששמואל

משתמש ותיק
ישנם הרבה דברים שמותרים מעיקר הדין אבל עקב ירידת הדורות מקפידים יותר.
דרך אגב בספר "והגדת" פרשת וירא במאמר "שרש חטאת סדום" מביא שם דיוק יפה שלמרות שהיו יוצאים לשם כל מי שצריך זיווג עדיין היו צריכים לומר "בחור, שא עיניך וראה" כיון לא נשאו עיניהם עד שנתבקשו.
 

דרומאי

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
מתי זה התבטל? בחורבן או מסיבה אחרת?
האם בימינו יש ענין להחזיר את המנהג הקדוש של בנות ירושלים לחולל בכרמים?
והאם יש במחולות ענין עצמי גם בלי שידוכים?
והאם יש ענין להרבות ביום זה בעסקי שידוכים גם בלי מחולות?

כמובן פשיטא ופשיטא שהכל יהיה רק על טהרת הקודש בפיקוח נשות חינוך ומשמרת הקודש והחינוך...
מהחורבן תקפו צרות ובטלה מגילת תענית, וממילא בטל היו"ט של ט"ו באב.
 
 

חסידי קדמאי

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
והאם יש במחולות ענין עצמי גם בלי שידוכים?
לכאו' ע"פ חסידות נראה (לא לוקח אחריות זה סברא עצמית) שיש עניין בעצם המחולות, ועניין המחולות פועל את השידוך
 

דרומאי

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
וחזר ונתחדש ביבנה בזמן שניתנו הרוגי ביתר לקבורה.

לא ידוע לי מקור לדבריך. ובתרגום ריש איכה מפורש שבטל עם החורבן.
 

דרומאי

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
דרומאי אמר:
לא ידוע לי מקור לדבריך.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=6581&p=85033&hilit=%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D#p85033
לא ראיתי שם שום מקור שנהג מחולות לאחר החורבן, וציינתי תרגום ריש איכה מפורש שבטל עם החורבן.
 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
דרומאי אמר:
לא ראיתי שם שום מקור שנהג מחולות לאחר החורבן.
מחולות מאן דכר שמייהו? מר אמר 'בטל היו"ט של ט"ו באב', ואתיביתך 'וחזר ונתחדש ביבנה', כלומר היו"ט.​
 

דרומאי

משתמש ותיק
משה נפתלי אמר:
דרומאי אמר:
לא ראיתי שם שום מקור שנהג מחולות לאחר החורבן.
מחולות מאן דכר שמייהו? מר אמר 'בטל היו"ט של ט"ו באב', ואתיביתך 'וחזר ונתחדש ביבנה', כלומר היו"ט.​
לענין היו"ט צ"ע, כי הלא קי"ל שבטלה מגילת תענית, ופירשו התוס' דהיינו בשעת החורבן.
 
 

משה נפתלי

משתמש ותיק
מאי שייטיה דחמשה עשר באב למגילת תענית? הימים הטובים האמורים במגילת תענית אמנם בטלו, ונופלים בהם נפילת אפים ומתענים בהם; אבל היום טוב של חמשה עשר באב לא בטל, ואין נופלים בו נפילת אפים ואין מתענים בו. ראה שו"ע או"ח סימן תקעג וב'מגן אברהם' שם.
 
חלק עליון תַחתִית