תיובתא אמר:אם זה אוטומטי, מה זה שונה מפלטה הדולקת מע"ש לשבת?
מבקש אמת אמר:תיובתא אמר:אם זה אוטומטי, מה זה שונה מפלטה הדולקת מע"ש לשבת?
לא מסתבר שההדפסה נעשית מעצמה ע"י פקודת המזמין. כנראה יש פקיד שעובר על ההזמנות ונותן פקודה למכונה להדפיס, ופקודה זו כנראה ניתנה בשבת לצערנו. ולכאורה על המקבל פנקס כזה לזרקו לפח ולהזמין חדש, כדי שלא ליהנות ממעשה שבת.
עושים כן בדרך קבע. (בכדי שיעשו זו גזרה בעכו"ם)במבי אמר:מדוע לא מותר "בכדי שיעשו"?
מבקש אמת אמר:לא מסתבר שההדפסה נעשית מעצמה ע"י פקודת המזמין.
יעקב שלם אמר:מבקש אמת אמר:לא מסתבר שההדפסה נעשית מעצמה ע"י פקודת המזמין.
מסתבר מאוד שכן
היום בעידן הדיגיטליזציה אפשר להזמין מסמכים והם נערכים באופן אוטומטי
יהודי אמר:השאלה אם אפשר לגרום לכך שתהיה בחירה אם הלקוח מוכן שידפיסו את המחאותיו בשבת.
לאפוקי משאר הבנקים, או שלא בדקת בשאר?אמונת אומן אמר:מבדיקה נוספת, בנק לאומי, הבינלאומי ופאג''י, מדפיסים בדפוס שומר שבת והבעלים שומר תורה ומצוות.
ענין מעשה שבת לא קשור. השאלה כאן [בעיקר] מדין לפנ"ע.אמונת אומן אמר:השאלה נראית יותר בגדר של למגדר מילתא ולא הלכתית.
נניח שאכן יש מישהו שמפקח, מה שסביר בהחלט לצערנו.( סיכוי סביר שזה גוי). האם זה הופך את זה למעשה שבת?
הבנקים הנ"ל מדפיסים כולם בבית דפוס אחד.תיובתא אמר:לאפוקי משאר הבנקים, או שלא בדקת בשאר?אמונת אומן אמר:מבדיקה נוספת, בנק לאומי, הבינלאומי ופאג''י, מדפיסים בדפוס שומר שבת והבעלים שומר תורה ומצוות.
האם שייך לפני עיוור באופן שהלה בכל מקרה נמצא שם ועושה מלאכות? כי לא נראה לי שאפשר באמת להשפיע על הכמויות של השיקים שמודפסים, אם לא במהלך נרחב שלא עומד על הפרק כרגע.ידידיה אמר:ענין מעשה שבת לא קשור. השאלה כאן [בעיקר] מדין לפנ"ע.אמונת אומן אמר:השאלה נראית יותר בגדר של למגדר מילתא ולא הלכתית.
נניח שאכן יש מישהו שמפקח, מה שסביר בהחלט לצערנו.( סיכוי סביר שזה גוי). האם זה הופך את זה למעשה שבת?