דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.


פותח הנושא
אח שלך
הודעות: 100
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אח שלך » 06 ספטמבר 2019, 01:43

בגמ' בפסחים דף ג ע"א "לעולם יספר אדם בלשון נקיה שהרי בזב קראו מרכב ובאשה קראו מושב".
והיינו שעצם הזכרת הישיבה של אשה באופן שמשתמע ממנו מצב של פיסוק רגלים - זה לא לשון נקיה. "ואומר ותבחר לשון ערומים".

ואם אני לא טועה - ראיתי פעם מקור שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה.
וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.

למעשה:
אופנים - כבר נתפשט בהרבה קהילות שבנות בגיל מסויים נמנעות לגמרי מנסיעה בהם.
אבל כיון שבקורקינט והוברבורד כדומה אין שייך בו ענין זה - אשמח לדעת אם זה מקובל בציבור של המדקדקים בצניעות.
(הפרט הנקודתי הזה נוגע לי כעת למעשה לגבי הבת שלי בת 12 שרוצה ליסוע בזה ואין לי שמץ מושג אם זה נחשב שינוי מהמקובל בין היראים)


פותח הנושא
אח שלך
הודעות: 100
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אח שלך » 06 ספטמבר 2019, 01:59

הבהרה:
גם אני מבין שאי אפשר להשוות לגמרי את המשחקים של ימינו שזה רק צורך כלשהו - להיתר של רכיבה על הגמל שזה היה התחבורה היחידה שלהם במדבר ולא היה שייך לומר לאשה שלא תסע בכלל.

ואני שואל רק מצד "דת יהודית" שעל פי המבואר בפוסקים זה תלוי במידה רבה במנהגי המקומות והזמנים.
וזה לא כמו מה שאסור מן הדין גם אם כולם נוהגות כן - שזה כבר נחשב "דת משה".


חיים ליצא
הודעות: 69
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 10 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי חיים ליצא » 06 ספטמבר 2019, 08:30

אח שלך כתב:
06 ספטמבר 2019, 01:43
בגמ' בפסחים דף ג ע"א "לעולם יספר אדם בלשון נקיה שהרי בזב קראו מרכב ובאשה קראו מושב".
והיינו שעצם הזכרת הישיבה של אשה באופן שמשתמע ממנו מצב של פיסוק רגלים - זה לא לשון נקיה. "ואומר ותבחר לשון ערומים".

ואם אני לא טועה - ראיתי פעם מקור גם זה בגמרא שם שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה.
וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.

למעשה:
אופנים - כבר נתפשט בהרבה קהילות שבנות בגיל מסויים נמנעות לגמרי מנסיעה בהם.
אבל כיון שבקורקינט והוברבורד כדומה אין שייך בו ענין זה - אשמח לדעת אם זה מקובל בציבור של המדקדקים בצניעות.
(הפרט הנקודתי הזה נוגע לי כעת למעשה לגבי הבת שלי בת 12 שרוצה ליסוע בזה ואין לי שמץ מושג אם זה נחשב שינוי מהמקובל בין היראים)

 


zxc
הודעות: 13
הצטרף: 30 אוגוסט 2019, 00:36
נתן תודה: 2 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי zxc » 07 ספטמבר 2019, 22:02

אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 307
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אמונת אומן » 07 ספטמבר 2019, 22:08

zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.
ללא אוכף אסור מדינא, ועם אוכף, מה הבעיה? 
 


zxc
הודעות: 13
הצטרף: 30 אוגוסט 2019, 00:36
נתן תודה: 2 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי zxc » 08 ספטמבר 2019, 00:41

אמונת אומן כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:08
zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.
ללא אוכף אסור מדינא, ועם אוכף, מה הבעיה? 

כמובן, חומרא
 


פותח הנושא
אח שלך
הודעות: 100
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 14 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אח שלך » 08 ספטמבר 2019, 01:24

zxc כתב:
08 ספטמבר 2019, 00:41
אמונת אומן כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:08
zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.
ללא אוכף אסור מדינא, ועם אוכף, מה הבעיה? 

כמובן, חומרא
 
אם כבר - הזכרתם לי שאלה ישנה שמפריעה לי.

יש עוד כאלה הנהגות של חומרות שאין להם הגיון מצד עצמו
כמו למשל מה שרבי נקרא קדוש בגלל שלא הוריד ידיו מתחת לאבנט וכדומה.

מה הפשט ולמה צריך הרחקה כזו שלכאורה אין היא שומרת משום חשש איסור.
נראה לכם שבאמת רבי היה יכול להכשל באיסור ממש - אם בסה"כ היה מוריד את היד מתחת לאבנט?
עכ"פ לי הקטן זה לא נראה הגיוני. אז מה באמת הענין בכל זה?


משבט הכהונא
הודעות: 4
הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי משבט הכהונא » 08 ספטמבר 2019, 08:34

אח שלך כתב:  06 ספטמבר 2019, 01:43
בגמ' בפסחים דף ג ע"א "לעולם יספר אדם בלשון נקיה שהרי בזב קראו מרכב ובאשה קראו מושב".
והיינו שעצם הזכרת הישיבה של אשה באופן שמשתמע ממנו מצב של פיסוק רגלים - זה לא לשון נקיה. "ואומר ותבחר לשון ערומים".

ואם אני לא טועה - ראיתי פעם מקור גם זה בגמרא שם שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה.
וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.
אכן בגמ' בבא מציעא מבואר בדף ט דאשה קונה ברכיבה
ועיין חידושי הרשב"א שם וז"ל ה"ג רש"י ז"ל ואשה קניא. ופי' הוא ז"ל ואשה שאין כחה יפה דרכה לרכוב עליה פן תנתק הבהמה ממנה,עכ"ל (וזכורני שיש מפרשים שזה דוקא בסימטא אבל ברה"ר לא משום צניעותא. ועיין שם בדף עט שמבואר שאין דרכה של אשה לרכוב ולכן כששכר החמור לרכוב איש לא ירכב עליה אשה ואלי זה יתרץ גם לזה)
ועיין בגמ' שבת דף סג ע"ב אמר רבי יוחנן: משפחה אחת היתה בירושלים שהיו פסיעותיהן גסות, והיו בתולותיהן נושרות.
ו
ע"ע באבן ישראל להגאון האדיר ר' ישראל יעקב פישר זצ"ל ראב"ד העדה"ח על הרמב"ם והלכות שכירות פרק ד וז"ל
שכר את הבהמה לרכוב עליה איש לא ירכיב עליה אישה עכ"ל. מקורו בב"מ דף ע"ט ע"ב והדבר מחוסר ביאור אמאי לא ירכיב עליה אישה, כיון דלהיפוך בשכר לרכוב עליה אישה מרכיב עליה איש, ובסמ"ע חו"מ סי' ש"ח פי' דטעמא משום שאשה כבידה מאיש עיין שם, ובחסדי דוד על התוספתא תמה מאי פסקא דלעולם אשה כבידה מאיש, וע"כ פי' הוא ז"ל דטעמא משום שאשה אינה משגחת בטוב על החמור עיין שם, ודבריו צ"ע דהרי משמע דגם אם אחר ישגיח על רכיבתה נמי אסור וצ"ע, והנראה בזה עפ"י המבואר בפסחים דף ג' ע"א דאשה אין דרכה לרכוב בפיסוק רגלים כאיש דהוה דרך גנאי, חוץ על הגמל משום בעיתותא עיין שם, ולכן רכיבתה על החמור הוה משא כיון דאין ברכיבתה שיווי משקל, וכן מבואר ברשב"ם ב"ב דף ע"ח ע"א ובפי' רבינו גרשון שם דרכיבת אשה הוא מצד אחד ולא בפיסוק רגלים ולכן אינו רכיבה אלא משא וכמש"נ.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • הצעה לתיקון גדול: אופניים.
    על ידי בן של רב » 13 אוגוסט 2019, 02:49 » ב אקטואליה
    52 תגובות
    1067 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי זקן ויושב בישיבה
    15 אוגוסט 2019, 23:43
  • פירסום ביקורת על ספרים וכדומה
    על ידי יהודה1 » 08 אוקטובר 2018, 21:16 » ב בית המדרש
    77 תגובות
    1772 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי הנופל
    03 מאי 2019, 01:27
  • גיטין נט: מפני דרכי שלום
    על ידי אוריאל » 04 דצמבר 2018, 17:22 » ב בית המדרש
    4 תגובות
    225 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אוריאל
    04 דצמבר 2018, 21:54
  • פרשת בא - החוטא ד' וה' פעמים נועלין בפניו דרכי התשובה
    על ידי אוריאל » 08 ינואר 2019, 13:49 » ב תנ"ך ופרשת שבוע
    5 תגובות
    278 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יפה מראה
    23 אפריל 2019, 19:02
  • יום בשורה בעולם התורה, 'דרכי שמואל' על מסכת שבת למרן הגר"ש זיע"א
    על ידי מתחזק » 04 פברואר 2019, 00:25 » ב ספרים
    11 תגובות
    1078 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מתחזק
    10 פברואר 2019, 09:04

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: ayedavid | 2 אורחים