מנהג משפחתי הוא (ששורשה חסידי) שעל אף שבעה"ב מברך בשבת על הלחם, בני הבית מברכים שוב.
ואני זוכר כשהתחתנתי אשתי הביעה מורת רוח וחגרה בעוז מותניה וטענה שהיא חפיצה גם לצאת ידי חובה בלחם משנה ומהי ההדרה הלזו, אמרתי לה שאגש לשאול רב וניגשתי למו"צ ויז'ניצאי (אני אברך ליטאי) ושאילתיו והוא ענה לי שאני יכול להמשיך במנהג הלז ששורשיו קדומים, ויש מקור שאעפ"כ יוצאים המסובים בלחם משנה. אז בזמנו אולי הייתי ביישן ולא שאלתי מידי הרבה שאלות, קיבלתי את התשובה ויצאתי.
אבל נראה לי אולי שמצאתי את המקור לתשובתו במרדכי בעירובין סימן תקכ"ה שכותב: לחם משנה אם כבר נחתך נקרא לחם משנה, ואין צריך תפירה דלגבי עירובין ידיע תפרה אין מערבין לו בה שצריך להיות שם כל היום אבל בברכת המוציא אין צריך שיתקיים רק עד שיחתוך.
ואני זוכר כשהתחתנתי אשתי הביעה מורת רוח וחגרה בעוז מותניה וטענה שהיא חפיצה גם לצאת ידי חובה בלחם משנה ומהי ההדרה הלזו, אמרתי לה שאגש לשאול רב וניגשתי למו"צ ויז'ניצאי (אני אברך ליטאי) ושאילתיו והוא ענה לי שאני יכול להמשיך במנהג הלז ששורשיו קדומים, ויש מקור שאעפ"כ יוצאים המסובים בלחם משנה. אז בזמנו אולי הייתי ביישן ולא שאלתי מידי הרבה שאלות, קיבלתי את התשובה ויצאתי.
אבל נראה לי אולי שמצאתי את המקור לתשובתו במרדכי בעירובין סימן תקכ"ה שכותב: לחם משנה אם כבר נחתך נקרא לחם משנה, ואין צריך תפירה דלגבי עירובין ידיע תפרה אין מערבין לו בה שצריך להיות שם כל היום אבל בברכת המוציא אין צריך שיתקיים רק עד שיחתוך.