תריג מצוות
משתמש ותיק
אשמח לשמוע את דעתכם, האם מנהג שריפת הפתילות חל גם על השמש, או שאדרבה כיון שהשמש נועד לשמש כאור של חולין אין לשרוף אותו יחד עם שאר הפתילות שהן קדושות.
תריג מצוות אמר:אשמח לשמוע את דעתכם, האם מנהג שריפת הפתילות חל גם על השמש, או שאדרבה כיון שהשמש נועד לשמש כאור של חולין אין לשרוף אותו יחד עם שאר הפתילות שהן קדושות.
תריג מצוות אמר:אשמח לשמוע את דעתכם, האם מנהג שריפת הפתילות חל גם על השמש, או שאדרבה כיון שהשמש נועד לשמש כאור של חולין אין לשרוף אותו יחד עם שאר הפתילות שהן קדושות.
להעמיד דברים על דיוקםאברהם העברי אמר:תריג מצוות אמר:אשמח לשמוע את דעתכם, האם מנהג שריפת הפתילות חל גם על השמש, או שאדרבה כיון שהשמש נועד לשמש כאור של חולין אין לשרוף אותו יחד עם שאר הפתילות שהן קדושות.
שמתי לב שכולם התיחסו לחצי השני של הדברים והחסירו את השאלה הראשונה - האם מנהג שריפת הפתילות חל גם על השמש
ודאי שלא - את השמש תזרוק לפח הקרוב בלי עטיפה
האריכו בזה באשכול אחר - אשמח אם תעבור עליו ותכתוב את דעתך המחכימהיושבי יעבץ אמר:אף שבפתילות לכאורה אין הטעם הזה
שהרי אין כאן הקצאה - שאינם מתכלות
בכל זאת יש נוהגים לשורפן, אולי מחמת השמן הבלוע בהם.
ובלהט הלגלוג על מנהגי החסידים שכחו גם שפסק כן המחבר ושא"פ.נותר ממנו בליל ח', עושה לו מדורה ושורפו בפני עצמו, שהרי הוקצה למצותו
באשכול המקושר הובאו על ידינו מקורות במנהג השריפה מה שכתבו הטור והחיי אדם. המחבר לא הזכיר מענין הפתילות רק מהשמן. ולעומתם פתילות השמש או השמן שנותר ממנו אין שום ענין לשורפן או לאבדן ויכול להשתמש בהם שובברו אמר:תמהני על הרבנים הנכבדים שנעלמו מעיניהם דברי הטור המפורשים:
ובלהט הלגלוג על מנהגי החסידים שכחו גם שפסק כן המחבר ושא"פ.נותר ממנו בליל ח', עושה לו מדורה ושורפו בפני עצמו, שהרי הוקצה למצותו
ברו אמר:תמהני על הרבנים הנכבדים שנעלמו מעיניהם דברי הטור המפורשים:
ובלהט הלגלוג על מנהגי החסידים שכחו גם שפסק כן המחבר ושא"פ.נותר ממנו בליל ח', עושה לו מדורה ושורפו בפני עצמו, שהרי הוקצה למצותו
ברו אמר:תמהני על הרבנים הנכבדים שנעלמו מעיניהם דברי הטור המפורשים:
ושכחו גם שפסק כן המחבר ושא"פ.נותר ממנו בליל ח', עושה לו מדורה ושורפו בפני עצמו, שהרי הוקצה למצותו