האם מותר לרוץ על קברים כדי לראות סרטון של שיירת נשיא רוסיה?

הנובהרדוקאי

משתמש רגיל
או במילים אחרות,
מה שאמרו בגמ' ברכות דף יט, לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי ישראל ולא לקראת מלכי ישראל בלבד אלא
אף למלכי עכו"ם שאם יזכה יבחין בין מלכי ישראל למלכי עכו"ם,

נאמר אף בתמונות ו\או סרטונים..?

למה לא בעצם?

בהנחה שפוטין הוא מלך בהגדרה..
 

HaimL

משתמש ותיק
הנובהרדוקאי אמר:
או במילים אחרות,
מה שאמרו בגמ' ברכות דף יט, לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי ישראל ולא לקראת מלכי ישראל בלבד אלא
אף למלכי עכו"ם שאם יזכה יבחין בין מלכי ישראל למלכי עכו"ם,

נאמר אף בתמונות ו\או סרטונים..?

למה לא בעצם?

בהנחה שפוטין הוא מלך בהגדרה..
איך שייך כבודו של מלך, כשהמלך נמצא במקום אחד, והעם שרואה אותו, רואה אותו רק דרך מכשיר חשמלי. 
 
 

ששמואל

משתמש ותיק
השאלה לא כ"כ מציאותית.
מה שנאמר שמותר לרוץ אפי' על קברים כי אם הוא לא ירוץ המלך ילך והוא יפספס.
איך זה שייך בסרטון ?
אבל סתם שאלה מפורסמת מה הדין בתמונה והסרטה בהלכה, לפי מה שידוע לי כיום בבי"ד אם מישהו מביא הסרטה כטענתו זה לא נחשב לראיה מוחצת אלא מנסים להוציא הודאה מהשני עפ"י ההסרטה.
לגבי חליבת עכו"ם נדמה לי שהרב רובין סומך על מצלמות.
אבל אם מישהו ראה עדות במצלמה אבטחה (בזמן אמת) זה מועיל ? (אפשר לחדד את השאלה עוד יותר, אם מישהו רואה ע"י משקפיים ברור שזה מועיל אפי' שבלי המשקפיים הוא לא היה רואה א"כ אחד עומד מאחורי קיר ורואה דרך מצלמה, זה אותו דבר או שפה האדם רואה עם כלי עזר ופה זה לא נחשב שהוא רואה)
מותר ליהנות ממראה תמונה של ע"ז?
וכן הלאה,
אם יש למישהו מקורות מוסמכים בנושא אשמח לדעת
 

ספר וסופר

משתמש ותיק
אני סתם כך לא חושב ששייך אצל פוטין ודומיו הענין הזה, גם אם היה לו דין מלך.

כי כאשר אמרו חז"ל 'שאם יזכה יבחין', הכוונה שהכבוד שמעניקים למלך הוא המקסימום האפשרי בדעתנו למושג כבוד, ועדיין כאשר נזכה, ונראה את מלך המשיח, נבחין את ההבדל.

אולם היום, מושג הכבוד ירד פלאים, וכמעט אין טקסים מרשימים באמת. ורוב התהלוכה והרכב המיוחד שלו - הכל בעיקר לשמירה, ולא לכבודו. ואני לא מאמין שהשטיח האדום הוא הוא הכבוד שעליו דברו בגמרא.
ואמנם הא גופא ששומרים עליו וסוגרים את כביש הגישה לירושלים בשבילו - זה חלק מכבודו, שמחשיבים אותו וממילא עושים כאלה דברים חריגים למענו, אולם זה לא לשם כבוד, ואני לא בטוח שזה מספיק בשביל לחייב להתאמץ בשביל זה.
 

נדיב לב

משתמש ותיק
ספר וסופר אמר:
אני סתם כך לא חושב ששייך אצל פוטין ודומיו הענין הזה, גם אם היה לו דין מלך.

כי כאשר אמרו חז"ל 'שאם יזכה יבחין', הכוונה שהכבוד שמעניקים למלך הוא המקסימום האפשרי בדעתנו למושג כבוד, ועדיין כאשר נזכה, ונראה את מלך המשיח, נבחין את ההבדל.

אולם היום, מושג הכבוד ירד פלאים, וכמעט אין טקסים מרשימים באמת. ורוב התהלוכה והרכב המיוחד שלו - הכל בעיקר לשמירה, ולא לכבודו. ואני לא מאמין שהשטיח האדום הוא הוא הכבוד שעליו דברו בגמרא.
ואמנם הא גופא ששומרים עליו וסוגרים את כביש הגישה לירושלים בשבילו - זה חלק מכבודו, שמחשיבים אותו וממילא עושים כאלה דברים חריגים למענו, אולם זה לא לשם כבוד, ואני לא בטוח שזה מספיק בשביל לחייב להתאמץ בשביל זה.
לא. תציץ בטקס רב הרושם שעשו לכבודו
 
הנובהרדוקאי אמר:
או במילים אחרות,
מה שאמרו בגמ' ברכות דף יט, לעולם ירוץ אדם לקראת מלכי ישראל ולא לקראת מלכי ישראל בלבד אלא
אף למלכי עכו"ם שאם יזכה יבחין בין מלכי ישראל למלכי עכו"ם,

נאמר אף בתמונות ו\או סרטונים..?

למה לא בעצם?

בהנחה שפוטין הוא מלך בהגדרה..
 
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
גאל אמר:
לקראת ביקורו של נשיא רוסיא פוטין בארץ ישראל,
כשרואים אותו, האם צריך לברך ברכת "שנתן מכבודו לבשר ודם"? 
 
אא אברהם אמר:
הסתפקתי בדבר, מצד אחד כל העולם "הנאור והדמוקרטי" מגנה (כאילו שהנצאים לא היו נאורים ודמוקרטים) מצד שני פוטין הוא מלך שעל פיו ישק דבר ויכול להרוג, ואין ספק שאפשר לברך עליו "ברוך שחלק מכבודו לבשר ודם" ומלכים יכולים לכבוש מלכים אחרים, כמש"כ כי תצא למלחמה על אויבך, והיינו במלחמת הרשות הכתוב מדבר כדכ' רש"י, ויש ציווי קודם כל לפתוח לשלום ואם לא יתנגדו ויתנו מיסים מה טוב, ואם לא יכולים לכבוש אותם ולהרוג את כל המתנגדים.
וכן מצינו בדוד המלך כשבאו ישראל ואמרו לו שאין להם פרנסה אמר להם שיפשטו ידם בגדוד (ואמנם נמלך באורים ותומים, אבל לא נראה שזה לעיכובא, אלא רק לשאול אם יצליח)
ולכאורה זה דינא דמלכותא דינא, שהשולט מנצח וצריך לשמוע לו, וא"כ לכאו' לא רק במקום מלכותו אלא בכל מקום שיכול לשלוט
וכך בכל הדורות מלכים נלחמו זה בזה
מי שיכול להחכים בנושא זה (ממקורות ולא מהרגשות) אשמח לשמוע

 
 

אשרי העם

משתמש ותיק
לעצם הנידון, אם ראיית תמונה נחשבת כראיית האדם בעצמו (וכגון לגבי איסור ראיית פני רשע), יעויין כאן. ולגבי ברכת 'שנתן מכבודו לבשר ודם' בזמן הזה, יעויין בספרי 'חמדת חיים' (עמ' לד) בדברי מרן הגר"י זילברשטיין שליט"א, ובתשובת הגר"י טשזנר שליט"א (שם, עמ' שמט).
 

י.א.ל

משתמש ותיק
יישר כוח אל הנידון המעניין,א- האם פוטין מוגדר כמלך,אולי נרחיב זאת גם לשליט הבלתי מנוצח של צפון קוראיה שגם הוא יכול לזכות לאותה הגדרה וחשבתי המלך יכול להרוג מי שעושה נגד רצונו האם הם עונים על ההגדרה הזאת?ובכן מצד אחד כן נראה מה דינם של המערערים על פוטין ברוסיה,[יש אחד נבלני שמו הזריקו לו רעל בדרכו לבריחה לגרמניה ובנס ניצל,הוא חזר לרוסיה וכמדומני שעדין נמצא במאסר ]וכן הצפון קוראני ידוע שיש שם הוצאות להורג.אבל פוטין לא ידוע שמצוה להרוג אלא הדברים מתרחשים בחשאיות ולכן זאת נק' שיש לדון אליה.
ב- הגמ' ברכ' יט' אכן לראות מלך בעינים ,אבל החידוש שכבודו מציע קשה מסברא שנתיר זאת כדי לראות דרך מסך אע'פ שמראים לנו טקסים שלמים,כעין שאי אפשר להוציא ידי חובת ברכה בכאי גוונא
 

לבי במערב

משתמש ותיק
לגבי הרודן הצפון־קוריאני לכאורה אין ספק.
וכיון שנשיא מדינת רוס' עושה זאת - בנתים... - במחשך, לכאו' נראה דסוכ"ס לא חשיב מלך בענין זה שברוח שפתיו ימית. ומסיימין בטוב.
 
חלק עליון תַחתִית