בונה בעריסת תינוק

איש ירושלם

משתמש רגיל
לכא' בעריסת תינוק אסור להניח בשבת את הקרש על המחזיקים אפי' שזה רפוי כי הרי יש בזה ארבעים סאה ודינו כקרקע וכן יש בעיה של אהל
 

איש ירושלם

משתמש רגיל
פותח הנושא
הדרך להשתמש גם באוירה מתחת בהנחת מנעלים וכיו"ב וא"כ הוי כמו שכ' המשנ"ב בסי שט"ו ס"ק כ"ב בשם הט"ז
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
לגבי אוהל אם שמים קודם את הקרש ואח"כ שמים מתחת את המחיצות אין בעיה כידוע
 

איש ירושלם

משתמש רגיל
פותח הנושא
יעקב שלם אמר:
לגבי אוהל אם שמים קודם את הקרש ואח"כ שמים מתחת את המחיצות אין בעיה כידוע

והרי באמת המחיצות קיימות בעריסה קודם נתינת הקרש
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
איש ירושלם אמר:
יעקב שלם אמר:
לגבי אוהל אם שמים קודם את הקרש ואח"כ שמים מתחת את המחיצות אין בעיה כידוע

והרי באמת המחיצות קיימות בעריסה קודם נתינת הקרש

נכון

אבל אסור להניח קרש על המחיצות זה ממש אוהל

צריך להחזיק את הקרש באויר ולהכניס את המחיצות מתחת

(אא"כ זה קרש עם קבוע ציר---יש שני סוגים של לולים )
 

נדיב לב

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
לגבי אוהל אם שמים קודם את הקרש ואח"כ שמים מתחת את המחיצות אין בעיה כידוע

אאל"ט ההיתר מלמעלה למטה אינו בכל גוונא, אלא דווקא באינו מתכוין לשם אוהל, שהלא מקור ההיתר הוא בגמ' ביצה לב: במה דאמר רב יהודה האי מדורתא מלמעלה למטה שרי מלמטה למעלה אסור וכן ביעתא וכן קדרה וכן פוריא וכן חביתא עיי"ש והיינו דברים שאין עשייתם להאהיל, ובזה התירו כשעושה בשינוי
 
חלק עליון תַחתִית