תפלה בשעה שהצבור מתפללים או לשמוע קדושה

מוליך ומביא

משתמש רגיל
מה עדיף?
אם יוכל אן להתפלל (יחיד) בשעה שהצבור מתפללים
או להתפלל לפני כן יחיד, ואח"כ לבוא לשמוע קדושה וכו'

אשמח למקור
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מוליך ומביא אמר:
מה עדיף?
אם יוכל אן להתפלל (יחיד) בשעה שהצבור מתפללים
או להתפלל לפני כן יחיד, ואח"כ לבוא לשמוע קדושה וכו'

אשמח למקור
רק אעיר שבברכות כא:, מבואר דאמן יהא שמיה רבא, עדיף מקדושה, ואמן יהא שמיה רבא שכיח בבתי כנסיות טובא.
 
 

אבר כיונה

משתמש ותיק
שו"ע קט, א:
הנכנס לבהכ"נ ומצא ציבור מתפללין, אם יכול להתחיל ולגמור קודם שיגיע ש"צ לקדושה או לקדיש, יתפלל - הג"ה וה"ה אמן דהאל הקדוש ושומע תפלה, דינן כקדיש וקדושה - ואם לאו, אל יתפלל.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אבר כיונה אמר:
שו"ע קט, א:
הנכנס לבהכ"נ ומצא ציבור מתפללין, אם יכול להתחיל ולגמור קודם שיגיע ש"צ לקדושה או לקדיש, יתפלל - הג"ה וה"ה אמן דהאל הקדוש ושומע תפלה, דינן כקדיש וקדושה - ואם לאו, אל יתפלל.
מה זה קשור לאשכול זה?
 
 

אבר כיונה

משתמש ותיק
כמעיין המתגבר אמר:
אבר כיונה אמר:
שו"ע קט, א:
הנכנס לבהכ"נ ומצא ציבור מתפללין, אם יכול להתחיל ולגמור קודם שיגיע ש"צ לקדושה או לקדיש, יתפלל - הג"ה וה"ה אמן דהאל הקדוש ושומע תפלה, דינן כקדיש וקדושה - ואם לאו, אל יתפלל.
מה זה קשור לאשכול זה?
שלענות קדושה עדיף על תפילה בציבור (ולכאו' לכן גם עדיף על תפילה בשעה שהציבור מתפללים)
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
אבר כיונה אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
אבר כיונה אמר:
שו"ע קט, א:
הנכנס לבהכ"נ ומצא ציבור מתפללין, אם יכול להתחיל ולגמור קודם שיגיע ש"צ לקדושה או לקדיש, יתפלל - הג"ה וה"ה אמן דהאל הקדוש ושומע תפלה, דינן כקדיש וקדושה - ואם לאו, אל יתפלל.
מה זה קשור לאשכול זה?
שלענות קדושה עדיף על תפילה בציבור (ולכאו' לכן גם עדיף על תפילה בשעה שהציבור מתפללים)
יישר כח, וודאי דכ''ש דעדיף משעה שהציבור מתפללים שזה גרוע מתפילה בציבור כמבואר בש''ס וכמו שפשוט מסברא דהא בכלל תפילה בציבור יש גם שעה שהציבור מתפללים.
 
 
חלק עליון תַחתִית