אדרבא, מצד חילול ה' ודאי שיש להמתין בכדי שיעשויהודי אמר:להבנתי הנקודה היא שיש טוענים שלמעשה אין לחשוש רק לחילול ד' ותו לא.
מה הענין, היה חילול ד' ונגמר.מלך שבא אמר:אדרבא, מצד חילול ה' ודאי שיש להמתין בכדי שיעשויהודי אמר:להבנתי הנקודה היא שיש טוענים שלמעשה אין לחשוש רק לחילול ד' ותו לא.
ובקובץ המצו"ב כותב ששיעור בכדי שיעשו הוא 20 דקות, ויעו"ש
חשמל מורגנשטרן.PDF
גם מצד מעשה שבת זה רק לדעת החת"סיהודי אמר:מה הענין, היה חילול ד' ונגמר.מלך שבא אמר:אדרבא, מצד חילול ה' ודאי שיש להמתין בכדי שיעשויהודי אמר:להבנתי הנקודה היא שיש טוענים שלמעשה אין לחשוש רק לחילול ד' ותו לא.
ובקובץ המצו"ב כותב ששיעור בכדי שיעשו הוא 20 דקות, ויעו"ש
חשמל מורגנשטרן.PDF
מצד מעשה שבת אסור ליהנות עד שיעבור שיעור בכדי שיעשו.
אין מובן כוונתך, החילול ה' שכתב החוזו"א הוא על השימוש ולא על עצם המלאכה. וכלשונו "ואף אם הוא באופן שיש בשימושו היתר מן הדין אסור להשתמש בו מפני שיש בשימושו חילול ה' שאינו חס לכבוד שמים כיון שהוא שימוש ציבורי והעובד בשבת הוא עושה במרד ר"ל כו' "יהודי אמר:מה הענין, היה חילול ד' ונגמר.מלך שבא אמר:אדרבא, מצד חילול ה' ודאי שיש להמתין בכדי שיעשויהודי אמר:להבנתי הנקודה היא שיש טוענים שלמעשה אין לחשוש רק לחילול ד' ותו לא.
ובקובץ המצו"ב כותב ששיעור בכדי שיעשו הוא 20 דקות, ויעו"ש
חשמל מורגנשטרן.PDF
מצד מעשה שבת אסור ליהנות עד שיעבור שיעור בכדי שיעשו.
הפמ"ג [משב"ז רע"ו ה, א"א שכ"ה כ"ב] מסתפק האם מומר נידון כישראל.רוצה להתעלות אמר:לא הבנתי כלל את הדיון.
שיעור "בכדי שיעשה" הוא רק על גוי שעושה לישראל, אך יהודי שעושה אין שיעור זה כלל עי' במ"ב סי' שי"ח סעי' א' [איני זוכר איזה סעי"ק], וכיון שלדאבונינו יהודים עושים את המלאכות בשבת, אין צריך לחכות כלל.
הדברים ידועים (על פי קונטרס מורגנשטרן) שכל מה שקורה בשבת עצמה, זה רק כיבוי והפעלת טורבינות על מנת לחסוך. והדבר לוקח בס"ה שנית ספורות. (וזה גם לא הנאה ישירה מהם. אלא בסך הכל אינטרס שלהם לחסוך בפחם)פיילוט 0.4 אמר:וכמה הוא הבכדי שיעשו? בכדי הפעלת הטורבינה מאפס?
אולי עצם הפעלת הטורבינה מותרת לכו''ע מצד פקו''נ, וכל הנושא הוא הריבוי וההפחתה בכמות החשמל, וא''כ ברגע שיוצאת שבת מיוצר באותו שניה חשמל של אחרי שבת מטורבינה שיש הצדקה בהפעלתה.
לא מבין למה שייך בכדי שיעשו בחילול ד'. ואף כתבתם שזה פשוט.מלך שבא אמר:אין מובן כוונתך, החילול ה' שכתב החוזו"א הוא על השימוש ולא על עצם המלאכה. וכלשונו "ואף אם הוא באופן שיש בשימושו היתר מן הדין אסור להשתמש בו מפני שיש בשימושו חילול ה' שאינו חס לכבוד שמים כיון שהוא שימוש ציבורי והעובד בשבת הוא עושה במרד ר"ל כו' "יהודי אמר:מה הענין, היה חילול ד' ונגמר.מלך שבא אמר:אדרבא, מצד חילול ה' ודאי שיש להמתין בכדי שיעשו
ובקובץ המצו"ב כותב ששיעור בכדי שיעשו הוא 20 דקות, ויעו"ש
חשמל מורגנשטרן.PDF
מצד מעשה שבת אסור ליהנות עד שיעבור שיעור בכדי שיעשו.
ופשוט שהחילול ה' שייך אף בכדי שיעשו.
לא קראתי את הקונטרס שאתה צירפת, אלא אחד מהמופצים בתי כנסת. אם אתה כותב שישנם שינויים, אני אטרח לקרוא שוב....מלך שבא אמר:אולי לפני שאתה מדבר בשם מורגנשטרן תטרח לפחות לקרוא את הקובץ שלו שצירפתי לעיל?
ומה שכתבת "זה לא הנאה ישירה מהם" אינו נכון כלל, וכפשוט
??יהודי אמר:אבל אם לא נעשתה מלאכה, ל"ש לאסור.