האם עידי קידושין צריכים לראות אחד את השני?

תורה תמימה

משתמש ותיק
בדיני נפשות קיי"ל שאם אחד רואה את המעשה מחלון זה והשני מחלון אחר ואינן רואין זה את זה אין מצטרפין.
האם בעידי קידושין צריך שאחד יראה את השני?
לע"ע לא מצאתי בזה דבר ברור.
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
בית יוסף חו"מ סימן ל הביא מחלוקת הראשונים האם בעדות לאסור אשה על בעלה חשיב כעדות ממונות או כעדות נפשות לגבי עדות המיוחדת.
והרמ"א אבן העזר סימן יא פסק שעדות המיוחדת כשרה בעדות אשה על בעלה
ודין קידושין לכאורה הוא אותו נידון ועי' שם בבית שמואל שעדות המיוחדת ממש וודאי לא מהני בקידושין [ובר"ן לא משמע כן]
 

תורה תמימה

משתמש ותיק
פותח הנושא
איש ווילנא אמר:
בית יוסף חו"מ סימן ל הביא מחלוקת הראשונים האם בעדות לאסור אשה על בעלה חשיב כעדות ממונות או כעדות נפשות לגבי עדות המיוחדת.
והרמ"א אבן העזר סימן יא פסק שעדות המיוחדת כשרה בעדות אשה על בעלה
ודין קידושין לכאורה הוא אותו נידון ועי' שם בבית שמואל שעדות המיוחדת ממש וודאי לא מהני בקידושין [ובר"ן לא משמע כן]
נכון, ולכן אני מחפש מי שיכתוב מפורש שצריך שיראו זה את זה.
 
 

דודי

משתמש חדש
נתן הבבלי אמר:
שאלתי בדיוק שאלה זאת קמיה מרן שר התורה וענה לי עי' מכות ו ע"ב

האם עיינת שם?
אגב, לכנות אותו תמיד שר התורה לא מוסיף לא לכבודו ולא לכבודך
 

נדיב לב

משתמש ותיק
דודי אמר:
נתן הבבלי אמר:
שאלתי בדיוק שאלה זאת קמיה מרן שר התורה וענה לי עי' מכות ו ע"ב

..
אגב, לכנות אותו תמיד שר התורה לא מוסיף לא לכבודו ולא לכבודך

דודי אמר:
..גם הרבי אמר שלא חייבים

כל אחד והרבי שלו...

ואשרינו שזכינו בדורינו למרן שר התורה ויה"ר שנזכה לראות יחד עמו בביאת משיח האמת.
 

נתן הבבלי

משתמש ותיק
נדיב לב אמר:
דודי אמר:
נתן הבבלי אמר:
שאלתי בדיוק שאלה זאת קמיה מרן שר התורה וענה לי עי' מכות ו ע"ב

..
אגב, לכנות אותו תמיד שר התורה לא מוסיף לא לכבודו ולא לכבודך
 
דודי אמר:
..גם הרבי אמר שלא חייבים

כל אחד והרבי שלו...

ואשרינו שזכינו בדורינו למרן שר התורה ויה"ר שנזכה לראות יחד עמו בביאת משיח האמת.
הרב נדיב לב היית עדין מדי בתגובתך.
 
 
חלק עליון תַחתִית