במבי אמר:אפשר אולי לבאר ביאור מחודש של הגמ' בעירובין סה.
נקדים ש"כותח" הינו לחם המבושל בחלב.
ועפ"ז י"ל שאביי הבין מאימו שהיום לא אוכלים "בשרי", אמר א"כ לא תנאי...
(עיין מעשה הט"ז וחותנו)
וכן הגמ' בפסחים כותבת שכותח מטמטם את הלב (דף קיב.)
פרלמן משה אמר:במבי אמר:אפשר אולי לבאר ביאור מחודש של הגמ' בעירובין סה.
נקדים ש"כותח" הינו לחם המבושל בחלב.
ועפ"ז י"ל שאביי הבין מאימו שהיום לא אוכלים "בשרי", אמר א"כ לא תנאי...
(עיין מעשה הט"ז וחותנו)
וכן הגמ' בפסחים כותבת שכותח מטמטם את הלב (דף קיב.)
קריב לי כותחא פירושו שביקשה להגיש לה את הכותח
אולי זה מה שנהגו לאכול אזבמבי אמר:פרלמן משה אמר:במבי אמר:אפשר אולי לבאר ביאור מחודש של הגמ' בעירובין סה.
נקדים ש"כותח" הינו לחם המבושל בחלב.
ועפ"ז י"ל שאביי הבין מאימו שהיום לא אוכלים "בשרי", אמר א"כ לא תנאי...
(עיין מעשה הט"ז וחותנו)
וכן הגמ' בפסחים כותבת שכותח מטמטם את הלב (דף קיב.)
קריב לי כותחא פירושו שביקשה להגיש לה את הכותח
אמרתי זאת על דרך ההלצה.
אך יש בדל רצינות שהרי מה מיוחד דווקא בכותח משאר מלאכות?!
ואכן כבר הבאתי שנאמר עליו שהוא מטמטם את הלב וכן זכור לי שר' יוחנן מדבר נגדו, א"כ דברי לא מופקעים כלל.פרלמן משה אמר:אולי זה מה שנהגו לאכול אזבמבי אמר:פרלמן משה אמר:קריב לי כותחא פירושו שביקשה להגיש לה את הכותח
אמרתי זאת על דרך ההלצה.
אך יש בדל רצינות שהרי מה מיוחד דווקא בכותח משאר מלאכות?!
במבי אמר:אפשר אולי לבאר ביאור מחודש של הגמ' בעירובין סה.
נקדים ש"כותח" הינו לחם המבושל בחלב.
ועפ"ז י"ל שאביי הבין מאימו שהיום לא אוכלים "בשרי", אמר א"כ לא תנאי...
(עיין מעשה הט"ז וחותנו)
וכן הגמ' בפסחים כותבת שכותח מטמטם את הלב (דף קיב.)
HaimL אמר:קצת זכר לדבר, שהוא משום חלישות, דרבא אמר אי קרצתן כינה לא תנאי. ואי משום צער הכינה, הל"ל לשון אחר, אלא קרצתן דייקא, משמע שפצעתו, ושמא הוא דומה במעט מזעיר להקזת דם.
בדיוק מזה רואים שהכינה התיאורטית פצעה את רבא, ולא סתם רחשה על בשרו.במבי אמר:HaimL אמר:קצת זכר לדבר, שהוא משום חלישות, דרבא אמר אי קרצתן כינה לא תנאי. ואי משום צער הכינה, הל"ל לשון אחר, אלא קרצתן דייקא, משמע שפצעתו, ושמא הוא דומה במעט מזעיר להקזת דם.
קרץ מצפון בא פירש רש״י לשון חיתוך
אפשר אולי לבאר ביאור מחודש של הגמ' בעירובין סה.
נקדים ש"כותח" הינו לחם המבושל בחלב.
ועפ"ז י"ל שאביי הבין מאימו שהיום לא אוכלים "בשרי", אמר א"כ לא תנאי...
(עיין מעשה הט"ז וחותנו)
וכן הגמ' בפסחים כותבת שכותח מטמטם את הלב (דף קיב.)