אמר ליה, רבי, מה בין פסח שנשחט לשמו ושלא לשמו שהקרבן פסול, לבין פסח שנשחט לאוכליו ושלא לאוכליו שכשר הוא, אמר ליה ר''י
לשמו ושלא לשמו א''א לברר איסורו, למה לא? הרי הגמר' עצמה מתחבטת דף נט: מה דקתני במשנה לשמו ושלא לשמו, בעבודה אחת תנן או בשתי עבודות, והגמר' לא פשטה את הספק, הרי אף בשחיטה עצמה שהיא עבודה אחת שייך שבתחילת השחיטה יחשוב לשמו [לשם פסח] ולבסוף יחשוב [שלא לשמו] לשם שלמים? דזהו שאלת הגמר', או שנסחפתי
לשמו ושלא לשמו א''א לברר איסורו, למה לא? הרי הגמר' עצמה מתחבטת דף נט: מה דקתני במשנה לשמו ושלא לשמו, בעבודה אחת תנן או בשתי עבודות, והגמר' לא פשטה את הספק, הרי אף בשחיטה עצמה שהיא עבודה אחת שייך שבתחילת השחיטה יחשוב לשמו [לשם פסח] ולבסוף יחשוב [שלא לשמו] לשם שלמים? דזהו שאלת הגמר', או שנסחפתי