האם במשכן גם היו עוד שני שולחנות בפתח ? (לדף יז)

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
כ"כ צ"ב אם הם היו בבית ראשון ?
שהרי זה עניין טכני, להניח דבר חם קודם על השיש
ואח"כ היה עניין לא להוריד בקודש. ונצרך לזה שולחן שני מזהב בפתח.

לענ"ד היו רק לא מוזכרים.
ואפשר ללמוד את העניין הטכני מבית שני.
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
כ"כ צ"ב אם הם היו בבית ראשון ?
שהרי זה עניין טכני, להניח דבר חם קודם על השיש
ואח"כ היה עניין לא להוריד בקודש. ונצרך לזה שולחן שני מזהב בפתח.

לענ"ד היו רק לא מוזכרים.
ואפשר ללמוד את העניין הטכני מבית שני.
במקדש ראשון לכאו' פשוט שהיו, אבל במשכן הכל היה עראי ולא היה בו כמעט כלום יותר ממה שנזכר.
 
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
כ"כ צ"ב אם הם היו בבית ראשון ?
שהרי זה עניין טכני, להניח דבר חם קודם על השיש
ואח"כ היה עניין לא להוריד בקודש. ונצרך לזה שולחן שני מזהב בפתח.

לענ"ד היו רק לא מוזכרים.
ואפשר ללמוד את העניין הטכני מבית שני.
במקדש ראשון לכאו' פשוט שהיו, אבל במשכן הכל היה עראי ולא היה בו כמעט כלום יותר ממה שנזכר.
ללמה במקדש ראשון זה פשוט לך שהיו אפילו שלא כתוב ?
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
כ"כ צ"ב אם הם היו בבית ראשון ?
שהרי זה עניין טכני, להניח דבר חם קודם על השיש
ואח"כ היה עניין לא להוריד בקודש. ונצרך לזה שולחן שני מזהב בפתח.

לענ"ד היו רק לא מוזכרים.
ואפשר ללמוד את העניין הטכני מבית שני.
במקדש ראשון לכאו' פשוט שהיו, אבל במשכן הכל היה עראי ולא היה בו כמעט כלום יותר ממה שנזכר.
ללמה במקדש ראשון זה פשוט לך שהיו אפילו שלא כתוב ?
באמת אינו מוכרח, ומ''מ שאני המשכן מהמקדש וזה היה עיקר כוונתי.
 
 

מרדכי דב זינגר

משתמש ותיק
פותח הנושא
כמעיין המתגבר אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
במקדש ראשון לכאו' פשוט שהיו, אבל במשכן הכל היה עראי ולא היה בו כמעט כלום יותר ממה שנזכר.
ללמה במקדש ראשון זה פשוט לך שהיו אפילו שלא כתוב ?
באמת אינו מוכרח, ומ''מ שאני המשכן מהמקדש וזה היה עיקר כוונתי.
זו השאלה.
למה שאני אם זה עניין טכני.

יישר כח וגוט שבת
 
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
מרדכי דב זינגר אמר:
כמעיין המתגבר אמר:
מרדכי דב זינגר אמר:
ללמה במקדש ראשון זה פשוט לך שהיו אפילו שלא כתוב ?
באמת אינו מוכרח, ומ''מ שאני המשכן מהמקדש וזה היה עיקר כוונתי.
זו השאלה.
למה שאני אם זה עניין טכני.

יישר כח וגוט שבת
המשכן הוא עראי לגמרי קלעים במקום קירות וכו', ועל כן כל דבר שאינו מעכב ממש לא היה שם, (ואולי אפי' בחלוקת משא הלויים יש משמעות שלא היו דברים נוספים), אין לי ראיה אבל זו ההתרשמות שלי.
 
 
חלק עליון תַחתִית