יעקב ר
משתמש ותיק
בדף היומי (יומא ד:):
והוא פלא,
שהרי בכל מקום "לאמר" הוא דווקא כן לומר לאחרים.
הראשונים ומהרש"א ועוד אחרונים פרשו את הגמרא בענין אחר, אבל לפי באורו של רש"י - הדבר מוקשה מאד!
וברש"י:דאמר רבי חנינא לא יאמר אדם דבר לחבירו אלא אם כן קורהו לאמר אמר ר' מוסיא בר בריה דרבי מסיא משמיה דר' מוסיא רבה, מניין לאומר דבר לחבירו שהוא בבל יאמר עד שיאמר לו לך אמור, שנאמר: "וידבר ה' אליו מאהל מועד לאמר"
שהוא בבל יאמר כו'. תלמוד לומר לאמר לא אמור הדברים אלא אם כן נותן לו רשות:
והוא פלא,
שהרי בכל מקום "לאמר" הוא דווקא כן לומר לאחרים.
הראשונים ומהרש"א ועוד אחרונים פרשו את הגמרא בענין אחר, אבל לפי באורו של רש"י - הדבר מוקשה מאד!