יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יוני 2021, 11:37

רבי שמואל בר נחמני אמר דבי ר''ש תנא בגדים שגורדין אותן כברייתן מכליהם, ומשרדין בהם כלום:
ופירש"י כשהיו חותכין אותן בגרדין שלהן, מתוך כלי אריגתן היו עושים כברייתן חלולין כדרך לבישתן, ולא כשאר יריעה שצריך שוב לחתכה למדת הלבוש ולתפור במחט: עכ"ל.

את עיקר הדברים הבנתי, שאין עושים את הבגדים חלקים חלקים, ואח"כ תופרים ביחד את כל החלקים, אלא אורגים את כל הבגד וכל החלקים כחתיכה אחת. [וע"ז כתוב ש'משרדין בהם כלום - שחלק קטן מהבגד כן משאירים ואורגים אותו בנפרד, ואח"כ מחברים אותו).
אבל מה הפי' במש"כ רש"י שעושים אותם "חלולין כדרך לבישתן"? מה הפי' של המילה 'חלולין' כאן)


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 22 יוני 2021, 11:51

יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 11:37
רבי שמואל בר נחמני אמר דבי ר''ש תנא בגדים שגורדין אותן כברייתן מכליהם, ומשרדין בהם כלום:
ופירש"י כשהיו חותכין אותן בגרדין שלהן, מתוך כלי אריגתן היו עושים כברייתן חלולין כדרך לבישתן, ולא כשאר יריעה שצריך שוב לחתכה למדת הלבוש ולתפור במחט: עכ"ל.

את עיקר הדברים הבנתי, שאין עושים את הבגדים חלקים חלקים, ואח"כ תופרים ביחד את כל החלקים, אלא אורגים את כל הבגד וכל החלקים כחתיכה אחת. [וע"ז כתוב ש'משרדין בהם כלום - שחלק קטן מהבגד כן משאירים ואורגים אותו בנפרד, ואח"כ מחברים אותו).
אבל מה הפי' במש"כ רש"י שעושים אותם "חלולין כדרך לבישתן"? מה הפי' של המילה 'חלולין' כאן)

חלל הבגד שבו האדם נמצא כשהוא לבוש בהם


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יוני 2021, 11:54

אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 11:51
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 11:37
רבי שמואל בר נחמני אמר דבי ר''ש תנא בגדים שגורדין אותן כברייתן מכליהם, ומשרדין בהם כלום:
ופירש"י כשהיו חותכין אותן בגרדין שלהן, מתוך כלי אריגתן היו עושים כברייתן חלולין כדרך לבישתן, ולא כשאר יריעה שצריך שוב לחתכה למדת הלבוש ולתפור במחט: עכ"ל.

את עיקר הדברים הבנתי, שאין עושים את הבגדים חלקים חלקים, ואח"כ תופרים ביחד את כל החלקים, אלא אורגים את כל הבגד וכל החלקים כחתיכה אחת. [וע"ז כתוב ש'משרדין בהם כלום - שחלק קטן מהבגד כן משאירים ואורגים אותו בנפרד, ואח"כ מחברים אותו).
אבל מה הפי' במש"כ רש"י שעושים אותם "חלולין כדרך לבישתן"? מה הפי' של המילה 'חלולין' כאן)

חלל הבגד שבו האדם נמצא כשהוא לבוש בהם
את זה הבנתי אבל מה כתוב בגמ' לגבי החלל הזה?


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 22 יוני 2021, 11:59

יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 11:54
אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 11:51
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 11:37
רבי שמואל בר נחמני אמר דבי ר''ש תנא בגדים שגורדין אותן כברייתן מכליהם, ומשרדין בהם כלום:
ופירש"י כשהיו חותכין אותן בגרדין שלהן, מתוך כלי אריגתן היו עושים כברייתן חלולין כדרך לבישתן, ולא כשאר יריעה שצריך שוב לחתכה למדת הלבוש ולתפור במחט: עכ"ל.

את עיקר הדברים הבנתי, שאין עושים את הבגדים חלקים חלקים, ואח"כ תופרים ביחד את כל החלקים, אלא אורגים את כל הבגד וכל החלקים כחתיכה אחת. [וע"ז כתוב ש'משרדין בהם כלום - שחלק קטן מהבגד כן משאירים ואורגים אותו בנפרד, ואח"כ מחברים אותו).
אבל מה הפי' במש"כ רש"י שעושים אותם "חלולין כדרך לבישתן"? מה הפי' של המילה 'חלולין' כאן)

חלל הבגד שבו האדם נמצא כשהוא לבוש בהם
את זה הבנתי אבל מה כתוב בגמ' לגבי החלל הזה?
כברייתן היינו כמו שהם כאשר האדם משתמש בהם
אם עדיין לא עניתי על שאלתך אשמח אם תסביר שוב מה בדיוק קשה לך כי כנראה לא כ"כ הבנתי
העתקתי כאן את לשון השוטנשטיין אולי זה יעזור:
בגדים שגורדין אותן כברייתן מכליהן - שכשחותכים אותם להורידם מכלי האריגה, כבר הם בצורתם הגמורה. כשעושים בגדי כהונה כגון הכתונות, אין אורגים יריעות של בד וחותכים ותופרים, אלא אורגים על כלי האריגה בגדים חלולים, המוכנים ללבישה מיד משהורדו מהכלי.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יוני 2021, 12:16

אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 11:59
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 11:54
אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 11:51


חלל הבגד שבו האדם נמצא כשהוא לבוש בהם
את זה הבנתי אבל מה כתוב בגמ' לגבי החלל הזה?
כברייתן היינו כמו שהם כאשר האדם משתמש בהם
אם עדיין לא עניתי על שאלתך אשמח אם תסביר שוב מה בדיוק קשה לך כי כנראה לא כ"כ הבנתי
העתקתי כאן את לשון השוטנשטיין אולי זה יעזור:
בגדים שגורדין אותן כברייתן מכליהן - שכשחותכים אותם להורידם מכלי האריגה, כבר הם בצורתם הגמורה. כשעושים בגדי כהונה כגון הכתונות, אין אורגים יריעות של בד וחותכים ותופרים, אלא אורגים על כלי האריגה בגדים חלולים, המוכנים ללבישה מיד משהורדו מהכלי.

יישר כחכם, אבל לצערי עדיין קשה לי ההבנה (גם אחרי ה'שוטנשטיין'), שלגבי חלקי הבגד שאין עושים אותם כל חלק בנפרד, ותופרים אותם זה לזה, אלא אורגים את כל חלקי הבגד ביחד בגודל שצריך, זה מובן לי, אבל מה הכוונה שגם ה"חלל" (שנכנס בו גוף האדם בתוך הבגד) גם זה מגרדין אותו בכליהם, מה הכוונה בזה, מה עושים עם החלל? ולא מה?? לגבי החלל הזה?


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 22 יוני 2021, 12:24

יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 12:16
יישר כחכם, אבל לצערי עדיין קשה לי ההבנה (גם אחרי ה'שוטנשטיין'), שלגבי חלקי הבגד שאין עושים אותם כל חלק בנפרד, ותופרים אותם זה לזה, אלא אורגים את כל חלקי הבגד ביחד בגודל שצריך, זה מובן לי, אבל מה הכוונה שגם ה"חלל" (שנכנס בו גוף האדם בתוך הבגד) גם זה מגרדין אותו בכליהם, מה הכוונה בזה, מה עושים עם החלל? ולא מה?? לגבי החלל הזה?
את ה"חלל" לא מגרדים בכליהם, אלא רק את הבגדים המקיפים את ה"חלל", מה שכתוב כאן הוא שמלכתחילה מייצרים בגד שיש בתוכו חלל - בגדים חלולים.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יוני 2021, 12:32

אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 12:24
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 12:16
יישר כחכם, אבל לצערי עדיין קשה לי ההבנה (גם אחרי ה'שוטנשטיין'), שלגבי חלקי הבגד שאין עושים אותם כל חלק בנפרד, ותופרים אותם זה לזה, אלא אורגים את כל חלקי הבגד ביחד בגודל שצריך, זה מובן לי, אבל מה הכוונה שגם ה"חלל" (שנכנס בו גוף האדם בתוך הבגד) גם זה מגרדין אותו בכליהם, מה הכוונה בזה, מה עושים עם החלל? ולא מה?? לגבי החלל הזה?
את ה"חלל" לא מגרדים בכליהם, אלא רק את הבגדים המקיפים את ה"חלל", מה שכתוב כאן הוא שמלכתחילה מייצרים בגד שיש בתוכו חלל - בגדים חלולים.

ואיך שייך במציאות לארוג בגד שיש בו חלל? הרי האריגה הוא לא תלת ממדי?


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 22 יוני 2021, 12:38

יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 12:32
אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 12:24
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 12:16
יישר כחכם, אבל לצערי עדיין קשה לי ההבנה (גם אחרי ה'שוטנשטיין'), שלגבי חלקי הבגד שאין עושים אותם כל חלק בנפרד, ותופרים אותם זה לזה, אלא אורגים את כל חלקי הבגד ביחד בגודל שצריך, זה מובן לי, אבל מה הכוונה שגם ה"חלל" (שנכנס בו גוף האדם בתוך הבגד) גם זה מגרדין אותו בכליהם, מה הכוונה בזה, מה עושים עם החלל? ולא מה?? לגבי החלל הזה?
את ה"חלל" לא מגרדים בכליהם, אלא רק את הבגדים המקיפים את ה"חלל", מה שכתוב כאן הוא שמלכתחילה מייצרים בגד שיש בתוכו חלל - בגדים חלולים.

ואיך שייך במציאות לארוג בגד שיש בו חלל? הרי האריגה הוא לא תלת ממדי?
למה לא? ודאי שאפשר לארוג מלכתחילה בגד שהוא תלת ממדי, וזה מה שהיו צריכים לעשות פה.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יוני 2021, 13:44

אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 12:38
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 12:32
אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 12:24

את ה"חלל" לא מגרדים בכליהם, אלא רק את הבגדים המקיפים את ה"חלל", מה שכתוב כאן הוא שמלכתחילה מייצרים בגד שיש בתוכו חלל - בגדים חלולים.

ואיך שייך במציאות לארוג בגד שיש בו חלל? הרי האריגה הוא לא תלת ממדי?
למה לא? ודאי שאפשר לארוג מלכתחילה בגד שהוא תלת ממדי, וזה מה שהיו צריכים לעשות פה.

האם מע"כ ראה פעם מכונת אריגה (גם של היום, וגם של פעם) ?? זה אורג את הבד בצורה ישרה ושטוחה, ולא בצורה תלת ממדית עם חלל.


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 22 יוני 2021, 18:17

יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 13:44
אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 12:38
יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 12:32


ואיך שייך במציאות לארוג בגד שיש בו חלל? הרי האריגה הוא לא תלת ממדי?
למה לא? ודאי שאפשר לארוג מלכתחילה בגד שהוא תלת ממדי, וזה מה שהיו צריכים לעשות פה.

האם מע"כ ראה פעם מכונת אריגה (גם של היום, וגם של פעם) ?? זה אורג את הבד בצורה ישרה ושטוחה, ולא בצורה תלת ממדית עם חלל.
מסתבר שעשו זאת בצורה ידנית [לפחות את הקצוות והחיבורים בין שטח אחד למשנהו], וזו אכן מלאכה קשה אבל אפשרית, [היום ברור שאפשר לעשות את זה, אבל פעם זה היה חידוש], בהערות בשוטנשטיין כתב המעיר כי נראה שדבר זה הוא מהמלאכות שבמקדש שדרשו חכמה ואומנות נפלאות.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 22 יוני 2021, 18:19

אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 18:17
שעשו זאת בצורה ידנית [לפחות את הקצוות והחיבורים בין שטח אחד למשנהו]
אם תפרו ביחד בידם אח"כ את הקצוות והחיבורים בין שטח אחד למשנהו זה נקרא "מעשה מחט", וזה בדיוק מה שהגמ' בא לשלול שלא עשו.


בן יהוידע
הודעות: 118
הצטרף: 03 מאי 2021, 15:31
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי בן יהוידע » 22 יוני 2021, 20:06

אני לא יכול להביא לכאן אבל תגגל קצת על אריגה ׳תלת מימדית׳ ותמצא אפשריות כאלו גם באופן ידני.
ובאחד ממכוני המקדש ארגו (עבודת יד) בגדי כהונה באופן כזה (ככה הם כותבים) ובפעם הראשונה הצליחו אבל זה לא היה יפה ולמדו מהטעויות והצליחו.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 23 יוני 2021, 10:52

בן יהוידע כתב:
22 יוני 2021, 20:06
אני לא יכול להביא לכאן אבל תגגל קצת על אריגה ׳תלת מימדית׳ ותמצא אפשריות כאלו גם באופן ידני.
ההבדל הוא שבמכונות משוכללות שבזמננו ה"חלול" (המימד השלישי) נעשה בו זמנית עם האורך והרוחב, ובידני זה נעשה בחלקים, ובחלקים זה כמו מעשה מחט.


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 23 יוני 2021, 23:48

יושב אוהלים כתב:
22 יוני 2021, 18:19
אור החכמה כתב:
22 יוני 2021, 18:17
שעשו זאת בצורה ידנית [לפחות את הקצוות והחיבורים בין שטח אחד למשנהו]
אם תפרו ביחד בידם אח"כ את הקצוות והחיבורים בין שטח אחד למשנהו זה נקרא "מעשה מחט", וזה בדיוק מה שהגמ' בא לשלול שלא עשו.

אתה צודק, לכאורה מה שכתבתי בסוגריים אינו נכון.
אך נראה לי שמה שהגמ' באה לשלול זה שטחי אריגה שאח"כ צריך לחתוך אותם בשוליים ולהתאים אותם לאחרים, אשר כתוצאה מכך רואים סימון של שני שטחים מחוברים וכפי שתוכל לראות על כל בגד, אבל כאן ארגו בצורה כזאת שהאריגה ממשיכה לשטח הבא ברצף וממילא ללא הפסק וסימן כלל.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 יוני 2021, 10:10

אור החכמה כתב:
23 יוני 2021, 23:48
בל כאן ארגו בצורה כזאת שהאריגה ממשיכה לשטח הבא ברצף וממילא ללא הפסק וסימן כלל.
וא"כ איך עשו את הבגד "חלול"


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 24 יוני 2021, 18:52

יושב אוהלים כתב:
24 יוני 2021, 10:10
אור החכמה כתב:
23 יוני 2021, 23:48
בל כאן ארגו בצורה כזאת שהאריגה ממשיכה לשטח הבא ברצף וממילא ללא הפסק וסימן כלל.
וא"כ איך עשו את הבגד "חלול"
כמו שכל כיפה סרוגה היא חלולה קצת, כך אפשר לארוג בגד שלם. אני מסכים אתך שזה קשה ודורש מומחיות, אבל אני מבין שזה אפשרי, אלא שצריך מומחיות לעבוד מכמה זוויות יחד.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 יוני 2021, 19:03

אור החכמה כתב:
24 יוני 2021, 18:52
יושב אוהלים כתב:
24 יוני 2021, 10:10
אור החכמה כתב:
23 יוני 2021, 23:48
בל כאן ארגו בצורה כזאת שהאריגה ממשיכה לשטח הבא ברצף וממילא ללא הפסק וסימן כלל.
וא"כ איך עשו את הבגד "חלול"
כמו שכל כיפה סרוגה היא חלולה קצת, כך אפשר לארוג בגד שלם. אני מסכים אתך שזה קשה ודורש מומחיות, אבל אני מבין שזה אפשרי, אלא שצריך מומחיות לעבוד מכמה זוויות יחד.
נכון אבל לכאורה אפשר רק עד החיבור בין הצדדים ואח"כ צריך שוב מעשה מחט.
ואולי רק מעשה מחט של חלקים שונים לגמרי זה בעיה אבל מעשה מחט של קצוות לא.
 


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 יוני 2021, 19:04

אור החכמה כתב:
24 יוני 2021, 18:52
יושב אוהלים כתב:
24 יוני 2021, 10:10
אור החכמה כתב:
23 יוני 2021, 23:48
בל כאן ארגו בצורה כזאת שהאריגה ממשיכה לשטח הבא ברצף וממילא ללא הפסק וסימן כלל.
וא"כ איך עשו את הבגד "חלול"
כמו שכל כיפה סרוגה היא חלולה קצת, כך אפשר לארוג בגד שלם. אני מסכים אתך שזה קשה ודורש מומחיות, אבל אני מבין שזה אפשרי, אלא שצריך מומחיות לעבוד מכמה זוויות יחד.

נכון אבל לכאורה אפשר רק עד החיבור בין הצדדים ואח"כ צריך שוב מעשה מחט.
ואכן אולי רק מעשה מחט של חלקים שונים לגמרי זה בעיה אבל מעשה מחט של קצוות לא.
 


אור החכמה
הודעות: 649
הצטרף: 08 מרץ 2021, 20:56
נתן תודה: 215 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי אור החכמה » 24 יוני 2021, 19:18

יושב אוהלים כתב:
24 יוני 2021, 19:04
אור החכמה כתב:
24 יוני 2021, 18:52
יושב אוהלים כתב:
24 יוני 2021, 10:10

וא"כ איך עשו את הבגד "חלול"
כמו שכל כיפה סרוגה היא חלולה קצת, כך אפשר לארוג בגד שלם. אני מסכים אתך שזה קשה ודורש מומחיות, אבל אני מבין שזה אפשרי, אלא שצריך מומחיות לעבוד מכמה זוויות יחד.

נכון אבל לכאורה אפשר רק עד החיבור בין הצדדים ואח"כ צריך שוב מעשה מחט.
ואכן אולי רק מעשה מחט של חלקים שונים לגמרי זה בעיה אבל מעשה מחט של קצוות לא.
אני מסכים אתך.
כנראה שהחיבור בין הצדדים אכן היה צריך להיעשות במעשה מחט, שהרי החוטים נגמרים שם, אלא בעיקר הכוונה שלא היו חיבורים לחלקים שונים לגמרי אלא הכל היה ברצף.
 


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 יוני 2021, 19:22

אור החכמה כתב:
24 יוני 2021, 19:18
יושב אוהלים כתב:
24 יוני 2021, 19:04
אור החכמה כתב:
24 יוני 2021, 18:52

כמו שכל כיפה סרוגה היא חלולה קצת, כך אפשר לארוג בגד שלם. אני מסכים אתך שזה קשה ודורש מומחיות, אבל אני מבין שזה אפשרי, אלא שצריך מומחיות לעבוד מכמה זוויות יחד.

נכון אבל לכאורה אפשר רק עד החיבור בין הצדדים ואח"כ צריך שוב מעשה מחט.
ואכן אולי רק מעשה מחט של חלקים שונים לגמרי זה בעיה אבל מעשה מחט של קצוות לא.
אני מסכים אתך.
כנראה שהחיבור בין הצדדים אכן היה צריך להיעשות במעשה מחט, שהרי החוטים נגמרים שם, אלא בעיקר הכוונה שלא היו חיבורים לחלקים שונים לגמרי אלא הכל היה ברצף.

נכון
 


בן יהוידע
הודעות: 118
הצטרף: 03 מאי 2021, 15:31
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי בן יהוידע » 24 יוני 2021, 19:33

אין לי תשובה יותר טובה ולכן כנראה אתם צודקים.
אבל לא משמע כן בלשון הגמרא שמוציא מכלל ׳מעשה אורג׳ רק את חיבור ה׳בית יד׳ ולא כלל החיבורים.


פותח הנושא
יושב אוהלים
הודעות: 8553
הצטרף: 15 דצמבר 2019, 17:15
נתן תודה: 932 פעמים
קיבל תודה: 2170 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי יושב אוהלים » 24 יוני 2021, 19:37

בן יהוידע כתב:
24 יוני 2021, 19:33
אין לי תשובה יותר טובה ולכן כנראה אתם צודקים.
אבל לא משמע כן בלשון הגמרא שמוציא מכלל ׳מעשה אורג׳ רק את חיבור ה׳בית יד׳ ולא כלל החיבורים.

הרב @בן יהוידע:
כדבריך באמת היתה דעתי מתחילה בקושייתי ממה שהגמ' לא הוציא אלא את בתי ידות, אבל שוב חשבתי, שי"ל שאכן בית היד הוא חלק נפרד, וכתוב בגמ' ששום עבודת מחט של חלק נפרד לא עושים מלבד בבית היד, אבל יתכן שלגבי הקצוות מעולם לא הי' זה כלול בלימוד של הגמ'.


בן יהוידע
הודעות: 118
הצטרף: 03 מאי 2021, 15:31
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: יומא עב: - שגורדין אותן כברייתן מכליהם

שליחה על ידי בן יהוידע » 24 יוני 2021, 19:39

יכול להיות, לכן לא כתבתי שקשה מלשון הגמרא רק שלא משמע כן.
דהיינו עדיין אחפש - מפעם לפעם - מקור או פשט אחר...

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “יומא”

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח