לרגל תחילת מסכת סוכה בדף היומי, אעלה כאן קושיא שקשה לי שנים רבות ולא זכיתי למצוא תשובה המניחה את הדעת.
סוכה העשויה ע"י לבוד כשרה כמבואר בגמ' ובפוסקים, כיון שלבוד חשיב מחיצה מעלייתא.
אולם צ"ע, שהרי בסוכה מלבד דיני מחיצות יש דין של תשבו כעין תדורו, סוכה העשויה לדירה בעינן, ולכן סוכה שיש בה י"ט והוצין יורדין לתוך י' פסולה משום שאין אדם דר בדירה סרוחה כמבואר בדף ד' ע"א.
ולפ"ז קשה, דאף אם לבוד חשיב מחיצה, מ"מ אין אדם דר 'ברחוב' כשכולם רואים אותו, וכיון שבפועל הוא מרגיש כאוכל וישן ברשות הרבים, זה הרבה יותר גרוע מדירה סרוחה.
נ"ל שאדם שיש לו ב' אפשרויות, או לגור בסוכה שהיא י"ט והוצין יורדין לתוך י' או בסוכה י"ט שעשויה כלבוד - יעדיף את האפשרות הראשונה, וא"כ מדוע סוכה העשויה כלבוד כשרה?
סוכה העשויה ע"י לבוד כשרה כמבואר בגמ' ובפוסקים, כיון שלבוד חשיב מחיצה מעלייתא.
אולם צ"ע, שהרי בסוכה מלבד דיני מחיצות יש דין של תשבו כעין תדורו, סוכה העשויה לדירה בעינן, ולכן סוכה שיש בה י"ט והוצין יורדין לתוך י' פסולה משום שאין אדם דר בדירה סרוחה כמבואר בדף ד' ע"א.
ולפ"ז קשה, דאף אם לבוד חשיב מחיצה, מ"מ אין אדם דר 'ברחוב' כשכולם רואים אותו, וכיון שבפועל הוא מרגיש כאוכל וישן ברשות הרבים, זה הרבה יותר גרוע מדירה סרוחה.
נ"ל שאדם שיש לו ב' אפשרויות, או לגור בסוכה שהיא י"ט והוצין יורדין לתוך י' או בסוכה י"ט שעשויה כלבוד - יעדיף את האפשרות הראשונה, וא"כ מדוע סוכה העשויה כלבוד כשרה?