מיגו דהווה דופן לענין סוכה בספק יו"ט של גלויות.

זאת נחמתי

משתמש ותיק
בזמן שהיו מקדשין ע"פ הראיה, וחל בגלויות ספק יו"ט ראשון של סוכות - בשבת .
מה הדין בשתי דפנות ושלישית טפח לענין שבת ?
מי אמרינן כיון דס"ס מספק חייב לשבת בסוכה, ויוצאים ידי חובה בסוכה זו - הוי דופן בתורת ודאי לענין שבת,  והוי רה"י ודאי .
או"ד רק תורת ספק דופן עליה, ויש בה חומרי רה"ר וחומרי רה"י ?
 

זאת נחמתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
ובאמת יש להסתפק כמו כן בכל שמיני עצרת בזה"ז  שחל להיות בשבת, שנוהגים בו בגלויות מצוות סוכה מספק, כדאיתא בסוכה דיתובי יתבינן - האם מועיל מיגו דהווה דופן לענין חיוב סוכה שחייב מספק - הווה נמי דופן לשבת בתורת ודאי, אלא דבזה"ז אינו מוסכם שיש בו תורת ספק .
אלא שבאמת בזה יש להוסיף לדון לדעת הראשונים שסוברים שיש בזה היום חיוב גמור מדרבנן בתורת ודאי - האם נאמר מיגו דהוי דופן לענין חיוב סוכה דרבנן - הווה נמי דופן לענין רה"ר דאורייתא, או דילמא דהוה רה"י מדרבנן ורה"ר מדאורייתא, וזה דבר זר לכאורה .
 

חדא פלפלתא

משתמש ותיק
לכאורה השאלה לשו"ע תצז ס"ד שיו"ט שני הוי ספק אך למשנ"ב שם דהוי ודאי קודש.
אולי גם לקולא לענין מיגו.
 

זאת נחמתי

משתמש ותיק
פותח הנושא
חדא פלפלתא אמר:
אולי גם לקולא לענין מיגו.
זאת נחמתי אמר:
אלא שבאמת בזה יש להוסיף לדון לדעת הראשונים שסוברים שיש בזה היום חיוב גמור מדרבנן בתורת ודאי - האם נאמר מיגו דהוי דופן לענין חיוב סוכה דרבנן - הווה נמי דופן לענין רה"ר דאורייתא, או דילמא דהוה רה"י מדרבנן ורה"ר מדאורייתא, וזה דבר זר לכאורה
 

כתריאל

משתמש חדש
זאת נחמתי אמר:
בזמן שהיו מקדשין ע"פ הראיה, וחל בגלויות ספק יו"ט ראשון של סוכות - בשבת .
מה הדין בשתי דפנות ושלישית טפח לענין שבת ?
מי אמרינן כיון דס"ס מספק חייב לשבת בסוכה, ויוצאים ידי חובה בסוכה זו - הוי דופן בתורת ודאי לענין שבת,  והוי רה"י ודאי .
או"ד רק תורת ספק דופן עליה, ויש בה חומרי רה"ר וחומרי רה"י ?

פשוט לי שלא אמרינן בזה מיגו בתורת ודאי. ולא הבנתי מה הצד לומר אחרת
 

מתון מתון

משתמש ותיק
כמדומה כי בשו"ת דובב מישרים כ' כי בלחי הנמצא במקום [=חילוף] דופן הפסול מדרבנן [אילן ביו"ט] ג"כ אמרינן מיגו, ולכאו' ה"ה לענין יוט"ש.
 

שמעון ל

משתמש ותיק
יש מחלוקת אחרונים לגבי נשים שאינן חייבים בסוכה אי אצלם אמרינן מיגו דהוי דופן לענין סוכה וכו'
אי אזלינן בתר הגברא ותלוי בכל אדם ואדם או דאזלינן בתר הרשות ולא שייך לחלק בין אדם לאדם
 
חלק עליון תַחתִית