וברש"י (ד"ה לית להו ברירה) כתב והוא לא הזמין את כולם אלא כדי צרכו, ומשמעות דבריו דאם היה רוצה להזמין את כולם היתה מועילה הזמנתו.
וכן מבואר ברשב"א (ד"ה דלמא) דמסתברא דבמכין את כולן ואומר כולן יהיו מוכנים לי למה שאני צריך מהם שפיר דמי דהוו להו כאווזין ותרנגולים.
אמנם שאר ראשונים פליגי וס"ל דכה"ג דמזמין יותר מכדי צרכו לא חשיב הזמנה, כדמייתי ברשב"א שם בשם התוס' (תור"פ בסוגיין), ובהג' אשר"י (סי"ד) מביא כן בשם או"ז.
וכן נפסק בשו"ע (תצ"ז סי"א) דאם זימן כל השובך ואינו צריך אלא לזוג אינו מועיל.